MC 707 VS Pioneer SP 16

Jdv77

Stamgast
Lid sinds
24 februari 2017
Berichten
344
Hello,

Ik heb nu een MC 707 en een PIoneer SP 16 beide leuk. Maar wie heeft ook deze combo en hoe gebruik je hem voor je live sets en producties?
 
Concentreer je effe op sample libraries,, bv de oude van best service,,
en ja, van audio cd naar losse samples omzetten moet je wel leren kunnen.

k heb m'n SP-16 deze namiddag klaar gezet met nieuwe samples, en de rytm staat ook weer vers klaar,
De TR-8 en TR-08 doe ik op het moment van producen zelf,,
 
Ik heb er maar 1 (sequencer) en de ander (MPC) teruggestuurd, omdat ik geen prioriteit kon geven aan 2 sequencers.
Samen voegde voor mij onvoldoende toe.
Ja dat denk ik dus ook. Of de ene voor drums de SP 16 en MC 707 voor melody en bass. Ben er nog niet uit.
 
Ja dat denk ik dus ook. Of de ene voor drums de SP 16 en MC 707 voor melody en bass. Ben er nog niet uit.
De 707 loopt soms (afhankelijk van de gekozen patch) tegen z’n voice limiet aan.
Daarom heb ik (en door GAS) een paar synths ernaast gezet.
Dus als de 16 een melodie partij kan invullen, is dat ook handig.
Drum kan natuurlijk ook, maar dat is voor voices niet zo spannend.
 
De 707 loopt soms (afhankelijk van de gekozen patch) tegen z’n voice limiet aan.
Daarom heb ik (en door GAS) een paar synths ernaast gezet.
Dus als de 16 een melodie partij kan invullen, is dat ook handig.
Drum kan natuurlijk ook, maar dat is voor voices niet zo spannend.
De SP 16 is beter in Drums en de MC 707 in melodieën. wil er later ook nog een synth bij zetten. ik kan de Miniloque van Korg van een maatje overnemen.
 
De SP 16 is beter in Drums en de MC 707 in melodieën. wil er later ook nog een synth bij zetten. ik kan de Miniloque van Korg van een maatje overnemen.
Ja, alleen is die voice limit van de 707 een beperking waar ik met enige regelmaat tegenaan loop.
Niet vanwege drum kanalen, maar door tone tracks.
Dus vandaar de 'tip' om een aantal kanalen aan melodische content buiten de 707 om te genereren (kan wel sequencen met de 707, gewoon niet de interne synth gebruiken bij alle tone tracks)
Drum tracks zijn lang niet zo intensief qua voices. (alle beetjes helpen natuurlijk, maar je snapt m'n punt denk ik)
 
Ja, alleen is die voice limit van de 707 een beperking waar ik met enige regelmaat tegenaan loop.
Niet vanwege drum kanalen, maar door tone tracks.
Dus vandaar de 'tip' om een aantal kanalen aan melodische content buiten de 707 om te genereren (kan wel sequencen met de 707, gewoon niet de interne synth gebruiken bij alle tone tracks)
Drum tracks zijn lang niet zo intensief qua voices. (alle beetjes helpen natuurlijk, maar je snapt m'n punt denk ik)
Yes ik snap hem Thanks voor je tip!
 
Back
Top