Model Samples: BPM lijkt ingebakken in pattern? Waar is global play tempo?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Het tempo van een pattern lijkt hard ingebakken in een pattern, met de tempo knop stel je ook 'pattern tempo' in. Een global tempo lijkt er niet te zijn.. Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen??! Je wil toch niet vast zitten aan een ingebakken tempo?

Als ik start met pattern 1 (130 bpm) en dat opdraai maar 140 terwijl hij speelt..en daarna overschakel naar pattern 2 (120 bpm) dan komt er dus een abrupte tempo wisseling van 140 naar 120.

Hoe stel ik global tempo in? Als je live jam't verander je on the fly het tempo.. dus alle patterns moeten naadloos in hetzelfde tempo spelen..
 
Ik heb net even de Digitakt manual doorgespit, die heeft wél een global tempo en een pattern tempo.

WTF hey, zo'n belangrijke basis feature slopen er uit?? Ik heb daar ook nog nooit iemand over gehoord..
 
Op pagina 10 staat dit: 3. [TEMPO] opens the TEMPO menu, where you can adjust the global tempo. The secondary function makes it possible to tap the tempo.

Dat helpt niet?
 
Op pagina 10 staat dit: 3. [TEMPO] opens the TEMPO menu, where you can adjust the global tempo. The secondary function makes it possible to tap the tempo.

Dat helpt niet?


nope... dat stelt 'pattern tempo' in..

Bij mijn manual voor versie 1.13 staat er trouwens gewoon 'tempo' en niks over global tempo


Screenshot 2022-01-21 at 17.51.09.png
 
ah dit is echt belachelijk...
 
ik denk dat het er nooit in heeft gezeten..
En al die contentcreators en influencers heb ik er niet over gehoord..

Okay, dus dat soort fratsen moeten me richting de Digitakt pushen begrijp ik...
 
Ik heb antwoord op mijn e-mail gekregen omtrent het ontbreken van global tempo..
Als meer mensen dit aankaarten (Samples en Cycles gebruikers) hebben we de meeste kans dat ze dat toevoegen in een OS update. Dat zou toch heel fijn zijn als je gewoon met je patterns kan jammen zonder een abrupte drop in tempo van 140 naar 120 bpm?

Screenshot 2022-01-24 at 20.10.25.png
 
Ik heb antwoord op mijn e-mail gekregen omtrent het ontbreken van global tempo..
Als meer mensen dit aankaarten (Samples en Cycles gebruikers) hebben we de meeste kans dat ze dat toevoegen in een OS update. Dat zou toch heel fijn zijn als je gewoon met je patterns kan jammen zonder een abrupte drop in tempo van 140 naar 120 bpm?

Bekijk bijlage 3819887
Hoe kunnen die Youtubers zoiets nou missen in hun reviews? Zouden ze dan toch de hand niet durven bijten die ze voedt?
 
Alvorens elektron te kopen ,eeens elektronauts checken, dan kom je niet voor verassingen te staan :)


Somige dingen zijn zo standaard.. je kan niet alles gaan checken he. Ik heb nog nooit een groovebox gehad die de patterns niet op elkaar afstemt qua bpm. En ik heb er aardig wat gehad..

Ik denk dat ze dit bewust er uit hebben gehaald omdat dit een budget bakkie is..
 
Als je nou gewoon slaved aan een externe clock? Dan volgt hij die clock toch gewoon?


ja dat zou kunnen, maar ik wil ook gewoon om dat apparaat patterns na elkaar kunnen afspelen zonder iets aan te moeten sluiten voor tempo overgangen....
 
Somige dingen zijn zo standaard.. je kan niet alles gaan checken he. Ik heb nog nooit een groovebox gehad die de patterns niet op elkaar afstemt qua bpm. En ik heb er aardig wat gehad..

Ik denk dat ze dit bewust er uit hebben gehaald omdat dit een budget bakkie is..
Als ik me niet vergis dan kan de digitakt dat idd (na een recente update)
 
Ja, maar dat gaat dus niet en er is dus wél een oplossing, je kan er ook een rme of andere kleine clockdoos aanhangen.
je kan ook voor een jam je patterns saven op dezelfde bpm
 
Back
Top