Ik heb de playlist nu Modern Disco genoemd:
'A selection of the disco made around the 21st century'
The popular re-edits, which are modern versions of classic disco songs, are not included.

Modern-Disco.jpg


Dus ook alle jaren 80 italo er uit gegooid :)
 
Last edited by a moderator:
Haha.. ben zelf ook knetter verliefd op die track, Inspector Norse.. weet nog goed toen ik em voor 't eerst op de radio hoorde.. ergens op 'n zaterdagnacht in de auto.. Ik heb er zelfs 2 x een poging op 'n synth op gewaagd.. maar die break is gewoon niet te doen.. :D




Iets wat ik zelf wel lekker vond.. heel onbekend maar kwam de instrumental 'n keer tegen en 'n paar mee gejammed op de sax..



er zijn nog wel meer wat namen waar ik nu ff niet op kom zo snel..
oh Opolopo maakt echt ernstig dikke authentieke disco funk.. maar niet echt altijd disco.. hieronder wat jams van em.. maar hij heeft heel veel tracks op Spotify en YT staan ook..


 
Kan dit ook? of te housy?

 
Laatst gewijzigd:
Ik post hier regelmatig een bijdrage in het Disco topic en ben gek op disco.

Dit is toch anders. Deze topic gaat over Disco die in de 21e eeuw gemaakt is en daarna.

Maar als ik het zelf maak loop ik altijd tegen de beperkingen van m´n drums aan.
Enig voorstel voor een goede disco drummachine?

Cheers,
Exo. :mega:

Ik denk dat je met elke drumkit / drummachine een goede disco beat kan maken.
Het belangrijkste is een korte kick en goede disco clap in combinatie met een passende snare.
En dan je hihats moeten swingen. ook in volume.
 
Dit is toch anders. Deze topic gaat over Disco die in de 21e eeuw gemaakt is en daarna.

Nutuulk!

Het belangrijkste is een korte kick en goede disco clap in combinatie met een passende snare.
Ik heb diverse drummachines:
Alesis HR16, Kawai R100, RM1x, Alesis D4 en DM Pro + diverse oudere en nieuwere synths waar veel drumgeluuden inzitten maar op een of andere manier vind ik er niet de goede klank (vooral de claps) in....
Doch... misschien ben ik gewoon teveel verwend aan klanken... 😄

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik heb diverse drummachines:
Alesis HR16, Kawai R100, RM1x, Alesis D4 en DM Pro + diverse oudere en nieuwere synths waar veel drumgeluuden inzitten maar op een of andere manier vind ik er niet de goede klank (vooral de claps) in....
Doch... misschien ben ik gewoon teveel verwend aan klanken... 😄

Cheers,
Exo. :mega:

De sound van de clap is heel doorslaggevend of het goed klinkt. Ook de positie, net iets na de beat en niet strak op de snare. En ook de juiste EQ en reverb.
 
Deze playlist is inmiddels aardig opgeschoond van scandinavische producers en de afgelopen tijd heb ik er veel naar geluisterd. Daarbij aardig wat nieuwe titels toegevoegd en het nodige geschrapt. Sinds ik de playlist hier gepost heb zijn er een aantal volgers bijgekomen. Ik ben benieuwd of er nog naar geluisted wordt. Ik hoor graag reacties of tips voor nieuwe toevoegingen:

 
Back
Top