Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Ik ben op zoek naar muziek soortgelijk aan Inspector Norse van Todd Terje
Het valt onder Nu-Disco maar het is lastig te vinden omdat dat genre voornamelijk oude disco met een nieuwe beat omvat.
Maar het gaat dus om disco muziek die 'sequenced' is.

Ik heb op Spotify een playlist gemaakt meet alle soortgelijke muziek die ik kon vinden:


Maak je zelf dit soort muziek? Of weet je goede toevoegingen? Laat het aub weten.
 
Last edited by a moderator:
Ik weet niet hoeveel zoek zin je hebt, mss eens kijken wat kebu live speelt en 2 many dj’s hun yt video “disco”

Bedoel je bijvoorbeeld telex? Moscow disco

Syntmania zijn lievelingen. Italo, …
 
Ik weet niet hoeveel zoek zin je hebt, mss eens kijken wat kebu live speelt en 2 many dj’s hun yt video “disco”

Bedoel je bijvoorbeeld telex? Moscow disco

Syntmania zijn lievelingen. Italo, …

Telex - Moscow Disco past er zeker in alleen zoek ik wat meer onbekendere muziek van het zelfde soort. Luister de Spotify playlist in de openingspost, daar heb ik er al aardig wat verzameld. Er is vast meer en ik hoop natuurlijk op muziek van forumleden die in in deze categorie valt. Ik ben overigens ook van plan zelf dit soort muziek te gaan maken.
 
@Modus Operandi als ik zo naar die lijst luister, denk ik dat ik het echt 100% nu disco zou noemen. Daarbinnen heb je dan weer vele variaties: de Scandinavische sound maakt het grootste gedeelte van de lijst uit (lindstrom, prins thomas, todd terje), maar daarnaast hoor ik ook wat italo geinspireerde tracks (bijv. die eerste tensnake), cut-n-paste electro-disco (justice, als je dat leuk vindt zoek alles van Ed Banger label), electropop (Franc Moody) en ga zo maar door.

Kortom: nu-disco.

Juist gesamplede-disco-met-een-beat zou ik geen Nu Disco noemen, maar eerder disco house (wat platter), french house (veel filters en sidechain) of gewoon ‘edits’ (vaak de wat meer smaakvol en ingetogen opgepoetste versies)

De leukste platen in mijn collectie bevinden zich net tussen al deze prototypische genres is.
 
@Modus Operandi als ik zo naar die lijst luister, denk ik dat ik het echt 100% nu disco zou noemen. Daarbinnen heb je dan weer vele variaties: de Scandinavische sound maakt het grootste gedeelte van de lijst uit (lindstrom, prins thomas, todd terje), maar daarnaast hoor ik ook wat italo geinspireerde tracks (bijv. die eerste tensnake), cut-n-paste electro-disco (justice, als je dat leuk vindt zoek alles van Ed Banger label), electropop (Franc Moody) en ga zo maar door.

Kortom: nu-disco.

Juist gesamplede-disco-met-een-beat zou ik geen Nu Disco noemen, maar eerder disco house (wat platter), french house (veel filters en sidechain) of gewoon ‘edits’ (vaak de wat meer smaakvol en ingetogen opgepoetste versies)

De leukste platen in mijn collectie bevinden zich net tussen al deze prototypische genres is.

Potverdorie, je hebt gelijk!

Wat verwarrend is is dat die digitale download stores helemaal de verkeerde benamingen gebruiken (vooral Traxsource waar ik nog al vaak te vinden ben):

De term 'Disco House' komt daar helemaal niet voor.
 
Het is allemaal sowieso heel erg gepiel op de vierkante cm ;-) wat ik disco house noem, noemt Beatport dan weer ‘funky house’.

Anyway… goeie muziek, daar gaat het om. Volgens mij is dit een beetje de sound die je zoekt, right?

Het hele genre House is uit Disco voortgekomen (Er zit eerst nog US Garage tussen wat eigenlijk ook een soort Disco is). Nu met nieuwe productie technieken wordt de oude disco weer opgepimpt maar het is eigenlijk één grote familie. En Disco is weer uit funk en soul voortgekomen. Interessante geschiedenis.


Yep , lekker. Deze kende ik nog niet. Thanks

Dit is trouwens best een volledige entry rondom t genre, met een mooie geschiedenis per decennium en veel links naar labels en artiesten


Interesting, ga ik eens doorspitten.
 
Zomaar een paar dingen die zelf leuk vind:

Faze action
Alexander Robotnick
Alden Tyrell
Prins Thomas
Bangkok Impact
Mr. Pauli
Freak Electrique
Photocall
Fatima Yamaha

Check labels als:
Viewlexx, Creme Org, Pigna records, Disco Praline, D-Classics

Kijk eens hier en vul bovenstaande namen in, kan je heel veel checken: CLONE.NL

Check ook op clone.nl even onder de categorie "italo", daar staat ook wel wat in de buurt van Todd Terje.

Wat mij altijd veel heeft opgeleverd is op discogs.com zoeken naar soortgelijke muziek van wat dan ook.
Bijvoorbeeld door hier te kijken: Todd Terje en dan kijken welke platen die allemaal heeft gemaakt en welke je goed vind daar de labels van checken op andere muziek.

Spreek je over 3 maanden ;-)
 
Ik weet mijn login niet op deze pc voor spotify.

Nu-Disco is wel breed.

Ok ik las de Nu-Disco wiki interessant.
Als je teveel zo zingt ben je echte French House aan het maken, helemaal geen Nu-Disco.
Maar zoveel labels vind ik wat irritant, de helft van de genres die ik voor de grap zo eens noem,
kom ik op een sample site dan tegen als echte genre "Ambient Space Rave" ofzo ...

En Daft Punk en Justice hebben evenveel of meer french house tracks met sampling
vooral justice met hun microsampling.
Hun laatste Justice met "Randy" enz op vind ik ook meer disco, dan de eerste.
Die eerste was meer een reactie/evolutie op die electroclash/electrohouse muziek.

Zo gemaakt door van die mannetje's als Legowelt, jullie zullen ook wel van hem gehoord hebben,
hij is van NL, heeft best wat synthesizers, ze komen langs bij hem en home producers die iets Legogeweldig maken,
vocoden het vol met de lyric "synthesizer", gewoon omdat het z'n stopwoord is, of beginwoord misschien ook.
zo lijkt het op het web. Maar dacht dat ik zo een hot video zag, dat ie aan't skateboarden was, z'n manen zwaait.
En al de girls hier waren wow wie is die snelle gast. Zelfde bij de pancakes video ( meer disco sequence daar wel ).
Ook blij voor hem dat hij die clip gemaakt heeft ( tenzij hij hem niet leuk vindt, maar al mijn vrienden kennen nu Legowelt,
de producers wel, toch de meeste, maar veel van die producers nu zijn 24/25, ik ben iets over 30
maar modellen, stylistes, visagistes die onthouden da anders nie als die track een keertje opligt ).

Vonden we zodanig gaaf, fatsoonlijke kleren enzo zijn niet ongewoon hier, heb twee rookmachines en de tuin van mijn studio was groot.
In de zomer kwamen wat vriendinnen voor pancakes in mist van rookmachines en champagne, trok ook blootfoto's voor de fun,
of toch met blote borsten. Weet niet wat de regels zijn. Maar het is nu ook niet belangrijk.
( Ik weet dat hij hier alleszins vroeger rondhing )

swingende disco vind ik dat nu niet direct. Doet mij meer aan gehousede
80's pop denken "Tiga Sunglasses at Night" was ook gewoon Sunglasses at Night,
dat beter werkt op Body to Body bij Gucci tieners, dan de originele dat die coole gitaar heeft.
Legowelt, ik vind het slim gemaakt, omdat ik voor Italo echt die glanzende Korg Poly 61 muziek tel,
meestal uit de 80's, en nog vrij muziekale arragments in de bridges, chorus stuff, niet super veel boeiende klanken.
Heel erg vrolijk, nogal coke klinkt en bijna allemaal nogal hetzelfde ( Epson Kraft speelt bijna enkel dat ).
Legowelt of Ladytron ook vind ik een stuk specialer eigenzinnig, erg vrolijk vind ik Legowelt niet
dat vind ik net heerlijk aan zijn tracks, zijn een hele hoop genre's, van 80's synth pop, house/techno stuff,
zo Carpenter achtige dingen, want er zit enorm vaak een dreiging/emotie in "van Strange Girl", "Crystal Cat" of "Make Your Move" geloof ik.

Ik vind Bass Bron/de Jeugd dan veel meer disco vibes, zeker die Manon track.
Hoopte voor hen, dat dit iets internationaal kon zijn, de clip is perfect voor youtube/tv.
De vocals zijn zodanig kinderlijk/onverstaanbaar dat zelf een Belg hoor dat die "Bon Bon" zegt.

Chromeo zou ik ook niet overslaan.
Hun DJ mix CD's staan vol supervette oudere disco dingen.
Hun eigen stuff is ook echt niet slecht.

Daft Punk, Justice
Allebij niet bang om echt insane veel stuff van oude platen te samplen,
bij Robot Rock vond ik dat eigenlijk niet cool van Daft Punk, gewoon stuk Prophet nemen,
en op TV luchtgitaar spelen.
en je hebt dan het idee wow zo cool. Paar Funk/Disco/platen verder hoor je opeens ...
Ow da's bijna 80/90 percent van een Track.

Veel Daft Punk/Justice en co hoort daar bij.
En de meeste is wat oudere Nu-Disco.
Maar al die aansluitende genres die er soms mee gemengd worden,
verschillen soms maar weinig en zijn dikwijls vaker aan elkaar gelinkt,
dan dat ze verschillen.

Ik denk dat die Planisphere ofzo achtige plaat wel new en Disco kan zijn,
toch vooral gesquenced, daar gaan ze heel erg Moroder ma dan "Nu".

Vriend van me heeft op Soulwax hun Deewee album erg tof Moroderig geïnspireerde plaat.
Andere vriend van me, doet ook wel vooral Electro/Dance.
Poison Lips van Vitallic denk ik, krijg ik ook een soort ode aan Moroder gevoel bij.

Bij sequenced Disco zelf denk ik direct aan Moroder.
I feel love en de Scarface soundtrack en zo dingen waren vrij nieuw.
En die Delay op de bass heeft alles veranderd.

Wel niet Nu, maar 't moeilijke aan echte disco en funk ( oud of nieuw ),
is dat je toch niet te sucky mag zijn in je muziek grooven, chord progressions enz ...
die meer pop gerichte dan, I dno
een mix van soms heel eenvoudige en heel moeilijk door elkaar, met de juiste vocaltjes
de bassline blaast je mss niet direct weg, maar in het geheel is dat die net wat eenvoudiger is,
wat de rest net echt goed maakt, en het gitaartje en iets vocaal maken de plaat.
 
Zomaar een paar dingen die zelf leuk vind:

Faze action
Alexander Robotnick
Alden Tyrell
Prins Thomas
Bangkok Impact
Mr. Pauli
Freak Electrique
Photocall
Fatima Yamaha

Check labels als:
Viewlexx, Creme Org, Pigna records, Disco Praline, D-Classics

Kijk eens hier en vul bovenstaande namen in, kan je heel veel checken: CLONE.NL

Check ook op clone.nl even onder de categorie "italo", daar staat ook wel wat in de buurt van Todd Terje.

Wat mij altijd veel heeft opgeleverd is op discogs.com zoeken naar soortgelijke muziek van wat dan ook.
Bijvoorbeeld door hier te kijken: Todd Terje en dan kijken welke platen die allemaal heeft gemaakt en welke je goed vind daar de labels van checken op andere muziek.

Spreek je over 3 maanden ;-)

Ow Bangkok Impact die vond ik ook keivet. Was die al vergeten.
Heb ik wel nog gezien, Logarhytmic ik was jaloers op dat nummer.
Zo lekker simpel bassje ( die meestal net niet simpel zijn, vooral als je 1 lijntje voor je hele track en het iets spannender hoger synthje.
 
Ik ken de Bunker clan al lang maar had ze nooit onder Nu-Disco geschaard. Is toch een geheel eigen stijl die west coast nl style. Maar er zijn zeker raakvlakken. Zeker Ference heeft echte Disco dingen gemaakt met sequencer en al
 
Ik ken de Bunker clan al lang maar had ze nooit onder Nu-Disco geschaard. Is toch een geheel eigen stijl die west coast nl style. Maar er zijn zeker raakvlakken. Zeker Ference heeft echte Disco dingen gemaakt met sequencer en al
Zit denk ik zowel in het disco genre, nu disco genre, en wat de Bunker, Creme, Viewlexx, Clone etc producers doen, zo veel variatie dat het ook niet te categoriseren is.
Die Alden Tyrell en Mr Pauli platen van 10-15 jaar geleden zijn wat mij betreft meer 'nieuwe disco'. Terwijl Legowelt een beetje een eigen realm heeft ontwikkeld qua sound.
Ferrence gaat van keiharde acid tot minimalistiche disco sounds dus tja... hoe noem je dat. Beste gewoon maar plaat voor plaat beoordelen. In mijn platenkast komt ik er ook nooit uit. Zet ik nou platsen van die artiesten en labels bij elkaar waardoor alle stijlen door lopen, of op muziekstijl waardoor ik het overzicht van een artiest en/of label kwijt raak. #firstworldproblems
 
Als je met Bunker dat label dat gok ik Haags is.
Legowelt ooit bijzat of bijzit.
En nog een hoop, die ik niet direct vanbuiten zou weten.
En kennen op z'n vinniq, via youtube long distance tinder of grinder is wat die doet.
Of kennen van soms te gaan feesten V.I.P. area. Hebt met de meeste wel gewerkt
en zijn je boy's, als maar niet de volgorde van Panmistakes in Absynth ok krijgt, dan belt die jou ofzo.
"Total Pussy Control dude, alles chill heb een glazen veranda laten bouwen, very British, "The Victorian Electronique Top Gun Hollander" word ik liefst aangesproken,
of bij de achternaam gewoon "Knopsnap". Voorvaders geleden, toen de achternaam verplicht werd, kon de knopen van zijn sjiek hemd zelf dicht knopen.

Ik kan van FM Power Rangers, Nje Njenje, Legowelt you mighty leader of FM programmen snel, IDD geen te moeilijkste soort van synthese voor produceers zoaaaals mij.
Jamzord time, tis stream, Zordon heb ik nu eindelijk al Ableton.

Nu toch cool Victorian Elektro Techno , ja maar alles mono en nog nooit zoveel mispanned. Homie Whats going on met de welt der kleine bouwstenen.
Misschien gewoon te weinig cake, teveel groene feetjes uit je harde drank gaan dansen, echt sterke Absynth is geen pintje.
ja ze springend de hele tijd uit m'n mouwen, broekzakken.
"Weer aan het Pimpshiften, zonder monocle, gruwelijke winkelbril, helemaal uit de mode, ideëen voor song doen wij wel.
het is vaak al agressief, oud klinkend, melodiën die raken, niks meer over rare girls, girls waren toen ... wandelende kutjes en deden ze vervelend,
zeg je gewoon, ik dacht even dat ik verkering had, de liefde lachte ik lach niet zo lief, ik kom beter overeen met m'n pauwen, ze is dus hysterisch.

1 van mijn vrienden uit de rock wereld, die wou weg bij grootste Beglisch label.
Producer van Queens Of The Stone Age gevraagd. Platen waren zo al goed.
Ma half Europa wil je interviewen als je wat maandjes met Josh Homme en de boys rond hangt.
En een blijkbaar echt goeie producer. Vergeten wie.

Enkel heb ik zo een paar keer met de staat backstage gezeten, ik weet enkel dat zei het voorprogramma waren.
Zeker voor NL. In de rockscene, harder dan emo enz ... maar ook geen metal hard of speed.
De Indie en meer stoner rock of rock.

Wie daar bij wie op het label zit in NL, weet ik echt helemaal nie.
En België weet ik het voor een klein deel.

Zelf meest fan van Soulwax hun label, is echt nog niet oud en brengen iedere artiest naar buiten op een manier,
die zowel bij hem, ivm text als die muziek, als visueel werkt en dikwijls nog sjiek is.
Een ander label haat ik dan weer ...
Site is ook meestal mooi bij Soulwax
Maar een hoop groepen, zijn goed, groeien niet omdat ze gewoon niet gemarket worden,
en op de radio heeft iemand gelukk met een nummer.

Ik ben ook niet zo mee met NL today. Vroeger keek ik altijd naar DWDD.
Als Nederlander zou ik ook totaal niet weten, hoe het in BE zit.

Dit is Bolis
2e nummer moest ook toch wel wat aan Georgio denken, 1e keer.
Wèi ( zijn er 2 live ), tis de 2e vind dat veel knapper als mensen hun tracks zo ook live kunnen spelen.
Vooral op je eentje lijkt me stressy, maar als ik mijn werk moet doen, het visuele
ook weer bijna nooit.
( Heel in het begin heb ik wel wat van die Elektroclash live gedaan, dat was wel met een 2e persoon die de Andy en de mixer deed )
De CD versie is dikker. Maar duurt even lang.
Tis geen mega pompende banger ofzo ...

 
Zit denk ik zowel in het disco genre, nu disco genre, en wat de Bunker, Creme, Viewlexx, Clone etc producers doen, zo veel variatie dat het ook niet te categoriseren is.
Die Alden Tyrell en Mr Pauli platen van 10-15 jaar geleden zijn wat mij betreft meer 'nieuwe disco'. Terwijl Legowelt een beetje een eigen realm heeft ontwikkeld qua sound.
Ferrence gaat van keiharde acid tot minimalistiche disco sounds dus tja... hoe noem je dat. Beste gewoon maar plaat voor plaat beoordelen. In mijn platenkast komt ik er ook nooit uit. Zet ik nou platsen van die artiesten en labels bij elkaar waardoor alle stijlen door lopen, of op muziekstijl waardoor ik het overzicht van een artiest en/of label kwijt raak. #firstworldproblems

Ik had ook wat dat gevoel.
Maar heb dat bij heel veel electronische labels vooral,
naar mijn gevoel kijken die of iets "net nog binnen hun huis pas".
En hebben de meeste liever, iets dat wat meer poppy is, 2 volledig verschillende projecten van iemand
Zolang er niet teveel artiesten bij zitten die bvb nu op een dubbele CD/LP passen, met geen enkel nummer.

Bangkok zag ik odat ze Elektron deden een keer.

In Londen was het een klein beetje anders.
Veel meer indie labels, waar groepen, kleine oplages en heel beperkte merch verkopen.
Dat was 2008 wel, de wereld werd muzikaal nog niet gedomineerd door stream stuff.
Ook altijd Artschool bands of zeker bevriend met, want zelfmage packiging met eigenzinnige manier van tekenen.
Zo hing Londen ook vol stickers van muzikant/groep X.
En de meeste beginnen op hun 16 maar denken echt direct heel corporate.
 
Wat ik van Inspector Norse zo goed vind is dat het electronische muziek van nu is maar wel de vette productie techniek en sound wat zo karakterestiek van de disco sound uit de 70's is. En het is een echte dansvloer bom. Ik mis dat een beetje bij die NL west coast sound wat meer lo-fi electro-disco achtig is. Vaak ook met een beetje depressieve sfeer wat helemaal niet bij disco past.
 
@Modus Operandi als ik zo naar die lijst luister, denk ik dat ik het echt 100% nu disco zou noemen. Daarbinnen heb je dan weer vele variaties: de Scandinavische sound maakt het grootste gedeelte van de lijst uit (lindstrom, prins thomas, todd terje), maar daarnaast hoor ik ook wat italo geinspireerde tracks (bijv. die eerste tensnake), cut-n-paste electro-disco (justice, als je dat leuk vindt zoek alles van Ed Banger label), electropop (Franc Moody) en ga zo maar door.

Kortom: nu-disco

Ik denk dat je wel gelijk hebt en ik het gewoon Nu-Disco kan noemen maar die term is nu ook al verzadigd. Ook zijn er op Spotify nu al tig Nu-Disco playlists waar allerlei rommel in zit (gewoon popmuziek, voornamelijk EDM of Abba remixen enzo). Een echte Nu-Disco playlist is zelfs moeilijk te vinden. Vandaar dat ik hem zelf maar ben gaan opzetten. Ik zoek dus een meer pakkendere term die het genre beter beschijft. Toch vind ik 'Sequenced Disco' ook de lading niet dekken. Sommige Nu-Disco is gewoon live gespeeld (met een band bijvoorbeeld of iemand op z'n keyboard) dus ik zoek een betere naam.

Je conclusie over de invulling van de muziek vind ik wat voorbarig. Dit is een playlist in wording en ten tijde van de openingspost had ik hem net opgezet. Ik had er vast wat tracks ingekiepert maar ik ben hem nu aan het vormen en de afwisseling en luisterbaarheid is al beter. Ook ben ik de Scandinavische invloeden wat aan het uitdunnen. Heb ook geen zin om de hele tijd naar instrumentale syncoperende baslijnen te luisteren op 120 bpm. Dus de bedoeling is wel dat dit een playlist wordt met ECHTE Nu-Disco alleen durf ik het niet meer zo te noemen.

 
Last edited by a moderator:
Je bedoeld gewoon disco inspired muziek waar synth's vrij dominant in zijn en vaak minder complexe arrangments, chord progession en zang toestand.

Veel zal wel wel electro disco en electro funk achtig dingen zijn. Omdat elke kleine verandering van wat nieuwe liedjes
goed voor een nieuwe genre naam uit vinden om het te labelen en ook 5 genre namen voor dingen die 90 percent hetzelfde zijn.
met meer fx is het Phasing Flanger Nu-Dsico enz ...
Dan "echte disco of synthloze disco" met Clavinets en E-Piano's, bassguitars, ritme gitaren en zonder synth of zit er toch één doet die af en toe een laser sweep.
Dat je ook catchy pop funk met dikke kicks op, dat cool is in de club omdat het swingt, nooit te moeilijk doet, en 70's zwingende coole lead zanger, 3 dames voor backup vocals,
koperblazers voor op de chorus.

De rest hangt er vanaf.
Voor mij begint Nu Disco vanaf daft punk, ook al is Prince of de funky Duran tracks ook een soort new of post disco, neo of nu disco
ma vaak heeft dat zo zijn eigen genre naam. New Romantics, New Wave enz ... synthpop, electro, italo enz ...

Heel Nu-Disco vind ik dat Justice album met Fire en Randy op.
Al een pak meer gericht op catchy en minder cut n past samples plakken en fx dat civilazation bvb. wel nog heeft.

Electroclash tel ik zelf nie mee/al is de crossover soms groot tussen funky elektro house iets en zwaar disco beïnvloed.

Veel niet echt Nu-Disco artiesten, hebben op hun plaat wel een nummertje dat wat funkier/disco'ish is.
En veel beter dan een of andere nieuw Italo liedje.
Pancakes in Mist van Legowelt vind ik ook disco vibes genoeg hebben dat het voor mij wel in een playlist kan met andere electronica die toch nogal disco aanvoelen
Legowelt zelf zou ik nooit nu-disco noemen, da's meestal elektro in een vrij epische attack mode.

Kweet of je Boy Harsher kent, maybe dat heel het forum dat al super lang kent.

Hun laatste plaat heeft iets meer basic, tunes en sequences, vaak is hun soud design gewoon te goed om nog disco te kunnen zijn.
Heel eigen sound. Het misschien iets meer electro.
Nuja vind ik het vetste dan ik recent ondekt heb, heb een hoop soulwax/deewee platen niet gekocht en vlug alles van hen gekocht.





2e hier, geen idee of het de meest disco achtige zijn,
tweede nummer komt er een heel cool melodietje maar 2 keer kort na de chorus



Van een andere plaat, zitten al toffe melodietjes in ma meer werk in fx en knoppen draaien dat de sound veel meer eigenheid heeft.
Vind ik fantastisch stukje electro synth muziek.

Ben ik grote fan van, tis lang niet allemaal elektro achtig, ook ep's met chille, kei goede nummers.
Dat ze hun gear zo goed kennen, ken ook weinig groepen die zo een sterke eigen sound hebben, vooral door het sounddesign met synthesizers.
Verrassend gebruik van fx en tweaks, zou overkill zijn, ma ze bouwen hun nummers en sounds heel slim bij elkaar, tis muzikaal niet heel moeilijk, ma altijd slim gedaan.
Nog eens een groep die lyrics heeft met diepgang, layers, poëtisch, reflectie, minder toffe emoties. Bijna onverstaanbaar gemaakt op de meeste audio systems
in die shoegazy zweem, ma vindek nie dom, op de dansvloer of gig wil je niet super helder stuff over verwarring, verdwaald, sombere shit
ma in zo een zweem terwijl mensen toch al niet echt naar de lyrics luisteren in de club. Dus er de vocals zijn vooral hypnotisch onverstaanbare gezongen dat de tracks immersive maakt
Op mijn mixing headphones versta ik het wel. Als je die stem net haat, er zijn maar een paar nummers op al de platen waar ze der best doet en echt goed zingt en zonder al die fx.
En het klinkt heel oud met al die vintage klanken, toch duidelijk moderne muziek.
Whatever. Tis zelden dat ik electronica vind met vocals van hoog niveau. Ook dat super sound design gericht, zo van modulars en tweaken kan ook heel cool en muzikaal zijn.
Altijd leuk als zo een duo ofzo, een minder makkelijke weg kiest en een unieke sound bouwt, met modulars enz ... die iets heeft en niet te weird wordt,
dat het ook tof is voor mensen die totaal geen intresse hebben voor synthsounds.

Back to sequenced disco of Nu-Disco.
Omdat veel mensen hun eigen interpretatie hebben,
en een hele hoop prima Nu-Disco wordt gemaakt,
door artiesten die daar niet bezig mee zijn.
En het staat tussen de electro, dance muziek.

Een van de minst populaire Abba nummers vindek een keivet disco nummer, geen idee of ze synths gebruiken.
Maar tis Abba die voor hard en dancy gaat, met enorm veel optimisme, veel voller dan dingetjes als dancinq queen of money money



Blondie heeft ook wat swingende nummers, met synthesizers
Meer pop gericht dan oer disco

Deze is dan echt zwaar synth gerichte disco, je zou denken dat Morordor een epischer nummer gemaakt heeft.
Ma 'tis niet van Moroder.



Vette synth melodien, vette tekst, tvat poëtisch kort dezelfde boodschap samen waar nog heel veel song over gaan, die iets boeiend willen lyrisch.
Misschien ken jet al lang.

This is quite possibly my favourite disco piece ever. It's superb melodically, lyrically, rhythmically...complete perfection.
Veel comments op youtbe die dat zeggen, en ook veel die niet kunnen geloven dat dit niet zo oud aanvoelt als het is
zou evengoed een Nu Disco nummer van vandaag zou kunnen zijn.
Daarom vind ik het denk ik beter dan I Feel Love, dat klinkt toch minder fresh. Ook de lyrics zijn sterker. Het is makkelijker donna summer eindeloos I feel love te laten zingen.
Dan van die stukjes die zo over de lelijkere kanten van de mens gaan.

Anyway hopelijk heb je er iets aan.
Tzijn waarschijnlijk niet exact de soort nummers die je zoekt.

Er is nu ook weer een 2020 nieuw soort Nu-Disco/Funk Techno
Super nature is ook al soort Nu-Dsco die stok oud is. Enkel synths, veel sequencing.
Nu-iets vind ik altijd een stomme naam voor een genre, tis maar drie jaar NU
en ondertussen zijn we al Nu-Disco wave nummer zoveel bezig zijn.
 
Back
Top