3 jaar naar het buitenland, wat te doen met m'n studio?

The Big Ear

Ouwe rot
Lid sinds
15 juni 2011
Berichten
693
Locatie
Augusta GA USA
Het ziet er naar uit dat ik voor 3 jaar naar de states vertrek om een green field project te doen voor het bedrijf waarvoor ik werk. Vertrek ergens in september 2022.
De contractuele details volgen in januari, maar heel m'n studio meesleuren gaat niet lukken.
Verder gaat m'n huis waarschijnlijk of leegstaan of bewoond worden door een bevriend koppel... Zoizo ga ik m'n studio niet zomaar achterlaten.
Ik ga een groot deel verkopen, dus hou de MP maar in het oog ;-)
Verder gaat bv mijn Quantum en Cirklon alvast naar een bevriende studio, mss mijn moog ook. Maar mijn belachlijk grote DIY 5U modular is een groot probleem.
Hoe sla je een studio veilig op voor zo'n tijd? Gewoon terug in de doos? Wat met die oude krengen waar nog batterijen in zitten, haal je die er preventief uit?
Toch wel redelijk wat vragen die ik de komende maanden ga moeten uitzoeken. En ik ga dat nu moeten doen want tegen april start het pendelen en opstarten in de states...
Ik kijk er wel naar uit!
 
Ja, batterijen eruit, terug in de doos en opslaan in een ruimte die droog is en zonder grote temperatuurschommelingen. Eventueel zakjes silicagel gebruiken.
 
Het is misschien wat rompslomp, maar zou je je meest belangrijke gear niet kunnen verhuren aan één of meerdere forumleden? Dan kun je er denk ik van uit gaan dat er goed voor je spullen gezorgd wordt, en na afloop kunnen beide partijen altijd nog beslissen of je je spullen weer terugneemt, of dat de huur overgaat in een koop
 
3 jaar laten staan in normaal warme niet te vochtige ruimte, mits afgedekt en batterijen eruit , zou geen probleem hoeven zijn
Niet ergens een grote kast over ?
 
Oude oude gear met geheugen batterij 3 jaar zonder power, kan wel overleden geheugen batt opleveren. Of erger. Als ze begint te ontbinden
 
batterijen moeten enkel uit synths / gear die bekend staan voor batterij schade (oplaadbare nicad batterijen of AA/AAA cellen etc)
Synths met knoopcellen (lithium batterijen) kan je rustig 3 jaar later staan onder een doek.

Verkopen is niet nodig, 3 jaar is niet zo lang.
Terug in de doos is prima of onder een doek.
 
ik weet niet wat voor batterijen een cr78 heeft en een polysix maar die worden er niet gelukkig van. Ik zou m in n zak steken en dan zo'n vochtvretertje er in - silica. Koop je online voor weinig.
je komt helemaal niet meer terug joh, verkoop 't al gauw, USA gaat je helemaal veroveren :D
Vorige zomer nog n drumdoos opgepikt van de zoon, zijn ma verkocht m, zoon kwam niet meer terug zei ie... En er stond nog van alles in de studio.
 
je komt helemaal niet meer terug joh, verkoop 't al gauw, USA gaat je helemaal veroveren :D
Ain't going to happen... Ik neem mijn vrouw mee en die kan max 3 jaar sabbatical nemen, maar moet dan terug zijn. Anders verliest ze haar benoeming en dat zou zonde zijn!
 
Ik kom op de andere zaken morgen terug met wat foto's en welke zaken ik wel zie zitten om te 'verhuren' aan mede SF gangers.
Is dat in het verleden nog gedaan hier op SF?
 
Studio thuis? Als er mensen in je huis gaan wonen die je goed kent gewoon laten staan.
Als we dit al doen, hebben ze de studio nodig. Dit is een vrij grote ruimte en ze willen dit als consultatie ruimte gaan gebruiken. Kamer moet helemaal leeg, inclusief de kasten.
 
Wellicht wat meenemen als dat lukt. Natuurlijk ook ander voltage,
Ja, ik neem zeker mijn pulsar-23 en de virus TI mee. De laptop en de focal monitors gaan ook mee. Een audio interface moet ik nog kopen, evenals een midi keyboard, maar dat doe ik in de states wel. Twijfel nog een beetje of ik mijn eurorack meeneem. Is gelukkig klein en draagbaar. Oh, en een H9max komt er ook nog.

Maar hier ging ik pas over beginnen na te denken nadat ik de contractuele details kende... ;-)
 
Back
Top