Zijn hier nog mensen met het visuele bezig?

creamjeans

Stamgast
Lid sinds
28 juli 2007
Berichten
275
Locatie
Gent
Soms niet onbelangrijk.

Synths zijn mijn hobby.

Mijn werk is muziek omzetten in beeld.
Of was dat toch lang. Wegens het minst betaald van alles foto/grafisch ontwerp/video/marketing.
Maar ik deed projecten die ik leuk vond.

Soms voor de fun, meestal, ook al wordt er betaald, het is 1/4 van de studio tijd.
En photoshop voor fashion en branding, is op 2 uur meer verdiend.
Schilderijen voor in boeken, campagne beelden voor meubels, catwalks, portret, enz ...

Ik geloof er in dat visuals kunnen helpen, een identiteit, herkenbaar en die het doelpubliek hooked en uitbreid.
Vaak werk ik met een band, duo, producer en als het label of de band zelf die image verknoeid. Mijn team afhaakt.
Stop ik iets later. Dat zijn ook de tofste jaren.
Af en toe werk ik wel eens mee aan een plaat.
Momenteel doe ik geen muziek meer, enkel voor mijzelf.

Een overzicht. En ik wil ook iets doen met landschap in beweging en sounds daarbij ontwerpen, een beetje zoals de visuals voor live optredens.
Maar het mag niet te muziekaal zijn daarvoor. Eerder de sfeer manipuleren.
 
Of niet met visuele dingen bezig zijn.
Maar wel Lp's in de winkel hebben liggen?

Of komt een track van tijd tot tijd op een streaming dienst of digitaal sale platform terecht?
Tegenwoordig bestaan er zoveel manieren.
 
Nee, totaal niet.

Muziek is puur hobby en heel persoonlijk.

De laatste tijd is mijn muziek heel "angry" en "agressief" omdat ik het niet eens ben met veel politieke beslissingen de laatste tijd.

Ga eens een abstract schilderij van me proberen om te zetten in muziek, abstracte schilderijen maken me rustig en kalm "hippy mode on".

Dank voor de inspiratie
 
Ik maak zo nu en dan wel eens iets visueels bij mijn "geluid", of andersom een soundtrack bij een foto of een foto bij een stuk muziek. Ik werk maar zelden (nooit?) meer hele nummers af, en doorheen de jaren neig ik steeds meer naar ambient achtige toestanden toe. Vreemd omdat het me oorspronkelijk niet veel doet. Ik ben de laatste jaren, (nog meer dan dat ik al was) natuurmens geworden en doe sinds 2 jaar i.e.d.e.r.e. dag (zonder uitzondering) een wandeling van 7km. Door de regen, sneeuw, wind, hittegolven, enz heen... Ik ben daardoor nog meer dan dat me al interesseerde over de natuur gaan leren, en nog meer (wat denk je als je 2600+km per jaar wandelt) gaan denken en filosoferen. Ik heb daardoor nog beter leren loslaten en dat hoor ik ook terug. Ik maak net zoals sommige anderen liever geluid dan muziek nog, hoewel ik vroeger mooie stukken schreef. Daarbij heb ik toch regelmatig video gemonteerd. Dat vind ik ook enorm leuk.



 
De laatste tijd is mijn muziek heel "angry" en "agressief" omdat ik het niet eens ben met veel politieke beslissingen de laatste tijd.
Dus je muziek is altijd angry en agressief🤨
 
Ik maak regelmatig wat visuals bij eigen muziek. Naast dat ik het zelf leuk vind om te doen, is het ook om iets op YouTube te zetten.
Ik irriteer me namelijk aan muziek met een stilstaande foto op een videoplatform.

Ik ben nog van de tijd dat electronische muziek gepaard gaat met psychedelische en kleurrijke beelden. Dus ik gebruik veel vage videos en fx en maak er wat leuks van om wat extra sfeer bij te zetten.





 
't Is live soundtracks hier, dus we zijn met drie en een filmscherm als vierde bandlid.

Begonnen met 'vervangende' live gespeelde soundtracks bij een bestaande film, daarna ook zelf met beeld gaan stoeien.

Tijdrovende boel die video-kant 8o) , maar lekkere creatieve uitlaatklep :) (Wat YT-clips etc via de link in signature.)
 
Maar ik maak visuals.

Allez

Min of meer komt het op hetzelfde neer.

Groep/Project wil een image hebben.
Ik maak die.
Wel met een heel pan tmoet altijd verrassen.

Per sound maak ik een wereld.
Ik doe geen bands hetzefde.

Live visuals heb ik 1 keer gedaan was veel werk.
Maar ga ze nu zelf gebruiken.
Want ze wouden dat niet echt elke gig doen.
Terwijl bij rustiggere elektro
Dat net veel helpt imo.

Clip wil ik enkel nog een hele goeie maken.
Hollywood. En in een loctie hier in Gebt waar niemand filmen mag.
lijkt wat op Suspiria.

ALs het moet is het voor mij.
Ik maak wel iets met een synth een drum.
EN heel erg cool doen.

En da zou de eerste zijn daar.
Komt op de locat televisie vast haha

Maar aangezien video zoveel werk is.
Wil ikk het niet voor een song doen die boven die van andere groepen zijn.
Dat de clip + track een niveautje hoger is.

Ik mis het veel in BE.
Dat bands niet all the way willen gaan, of niet snappen
dat foto voor focus knack 2 wouden niet naar de styliste luisteren

Die zitten zo in ski kleren, de set en de rest in Hawaii

Da's jammer ...

Ik woon wel in Gent.
SF is toch vooral NL gericht.
 
Mijn muziek is 90% bedoeld als achtergrond voor video. Misschien zelfs 99%
Maar dat is dan 'echt' beeld (met camera opgenomen) dus niet iets wat gegenereerd is.
(maakt niks uit natuurlijk, maar het is een verschil).

En een side note, ik weet niet waar je gedachtenkronkels allemaal heen gaan, maar ik kan je berichten soms echt niet volgen 8)
Geen kritiek, maar ik raak de weg bij regel 2 regelmatig kwijt.
 
Mijn visuals zijn ook live video beelden.
Wel een bladerunner stad. Erin ma die is in Asië opgenomen.

CGI is niet echt wat ik doe.

Omdat ik Foto's maak.


Wel ik wou zeggen. Iedereen zit hier graag in de studio.
Als het niet super ver is. Wil ik mss wel iets proberen.

Niet voor geld.
Moest iemand toevallig iets kunnen gebruiken.
Anders zou ik wat Dewee Soulwax dingen doen.

Ik weet nog niet wat ik precies wil.
Nu ben ik rustig een expo aan het maken, muziek en kunst.

Tegen dat dat loopt wil ik mss wel een nieuw project of een ding proberen.

Of iemand die een track wil coproducen.

Is de eerste keer dat ik op een forum zoiets vraag.
Maar de bands waar ik normaal veel mee werk daar heb ik gewoon echt al veel van.
En ze stagnaten


Dat wat jij zegt is ook een piste.
4 4K tv's met bewegend landschap.
Maar meer videokunt.
Anders wordt de luziek dominant,
en dat wert niet in gallerijen en musea.
 
En een side note, ik weet niet waar je gedachtenkronkels allemaal heen gaan, maar ik kan je berichten soms echt niet volgen 8)
Geen kritiek, maar ik raak de weg bij regel 2 regelmatig kwijt.
Hé, dan ben ik niet alleen.

Misschien kan #creamjeans wat meer rekening houden dat anderen zijn berichten ook willen lezen ... en begrijpen.

Anyway:

Zelf intussen ook al even bekeken om videobeelden te genereren maar daar gaat inderdaad heel wat tijd en voorbereiding aan vooraf. Maar ik heb 'genoeg' tijd dus laat me daar niet door afschrikken. Bij mij is het vooral om beelden live te gebruiken en die ook synchroon met de muziek lopen. Genoeg materie om me daarin te verdiepen.
 
ik vind het heerlijk , de manier waarop creamjeans zich uit .. lekker onbevangen . Zelf maak ik vooral geluid bij beeld voor mijn werk . Muziek is hobby
 
Ik maak al wel eens n videootjes met één telefoon en klaar, in het mooi maken of editten kan ik me totaal niet voor motiveren... Beetje zoals brood bakken, als ik n brood wil ga ik naar de bakker, ik ga er echt zelf geen bakken (laat staan zo'n aldi afbakbroodje, laat staan n pizza, die duw ik zo in de magnetron, 6 min klaar, kan ik m zo oprollen haha)
 
Moestek nu goeie tracks hebben.
Maar ik denk zo, dat zij de tracks maken,
en ik doe wel het visuele.

Ik maak een roadplan + hoe opblazen

Wa komt er, hoe haalt ge het maximim uit thet momentum
4 weken op de radio spelen of langer en enkel 40 LP's te koop hebben.
Doelgroep 15 - 70.
Mijn mama had het zo gekocht, had ze geweteb dat het te koop was.
Ze had ook zoveel mensen kunnen mobiliseren.
Ik heb met dat dingjetje niks te maken.
De zangeres wou persee dat een vriedin tekeningen maakte voor de hoes.
Beetje vervelend da werd mij was gezegd nadat i al drie weken aan de hoes bezig was.
De tekeningen vind ik nie echt te linken aan de muziek.
Ligt ook kilometers ver van die muziek zonder die zangeres.

Het staat erop dat het dezelfe groep is, ma het is onmerkbaar.

Elk project band of een groep.
De sound wordt omgezet in diverse beelden,
die op elkaar gematched worden.
Ik doe er vaak universum beelden in.
Een wereld, het is gelijk een venster, met een clip

In mijn werk zijn beelden potals

Daar ook. Jammer da labels ze nie omhelzen,
ik moei mij nie met hen

Dus een band zijn beste versie is op mijn expo.
Da's zo een los. Dertig keer dezelfde persfoto al drie jaar.

Live visuals heb ik 1 keer gedaan was veel werk.
Maar ga ze nu zelf gebruiken.
Want ze wouden dat niet echt elke gig doen.
Terwijl bij rustiggere elektro
Dat net veel helpt imo.
Da was een exensie van mijn gallerij werk.

Dat ik graag een goeie clip zou doen,
heb er al gedaan. Verschillende geen high stakes.

Dus ik denk een deftige producer te zoeken.
Masteraar. Ik weet al welke.

Als mijn favoriet model wil meedoen voor zang of playback.
Het toffe is, we kijken op bands als Goose.

Da intereseerd mij nie echt.
Portretten van muzikanteen die ik nog niet heb,
die ik goed vind.

Een video ook, doe iets zoals Stromae.
Ma iedereendraait wa rond elkaar.
Ze lijken niemet iets belangrijks bezig te zijn.
Als, er is publiek, is het video nie teveel technische fouten.

Laatste opdracht wast gedaan met mijn ex.
Het vortdurend uitstellen van meetings
Geen idee waar het naartie zou gaan.

En ge moet zo een goede vertrouwens band met die artiesten.
Dikwijls zijn ze niet zo goed als uw creatief team.

Vindt het wel interessant dat nog veel mensen video's op hun sound zetten.
En het soms niet nodig was vor mensen met zo een doel als doorbreken.
Niet alle subsiedies opdoen, meer inkomsten dan uitgaven en iets dat je vroeg of laat op de mensen hun kaart zet.
Liefst met een bam. Dan moet je geen ambtenaren ompraten, ma de juiste met de juiste laten praten.

Vooral de jongere artiesten, vaak een beeld van hoe iets eruit moet zien en een hun muziek.
Da's dan geinspireerd op Jennis Japli ofzo Bohemian stijl proberen.
De shoot is wel op strans gelijk. EN tis u luziek nie. Dat ge moeilijker ouder dan 21 zijt.
Blijkt en ik kom nie voor Bohemian, tis voor de Magazines.
Als ge tof kijkt helpt da intrigrerend nog leer, zet ge een vibe neer zo uniek
people will love you, vooral als de muziek minder doorsnee is en verhalen brengt.

Voorgemaakte viddeo is da dan?

Pexels?

Voorgemaakte muziek.
Ik heb wel zoiets, op Black Friday heb ik allemaal van die voorgeprodcte lego stukjes gekocht,
koste 600 en was 20. En dan bouw je zoals met Duplo.
Zo je eingen waanzinnige hit.

Ik ga eens proberen de producer/masterman te contacteren die wel een EP wou maken.
En mijn favriete model kan goed zingen.
korte tracks

En ik ook natuurlijk met de VT-4.
 
Screen Shot 2020-10-13 at 18.30.19.png
prophet.jpg


Was de eerste gig met m'n visuals. In de studio Prophet 5 ging daar toch zijn, dus doe alsof het de jouwe is ...
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het leuk om beelden en klanken bij elkaar te brengen.
Niet dat ik daar nu bijzonder bedreven in ben, maar ik vind het interessant om mee te experimenteren.
Tot nu toe is dat nog niet verder gegaan dan wat zelf opgenomen materiaal (foto/video/timelapse) onder muziek te zetten, maar sinds enige tijd probeer ik een echte videoclip te maken, met o.a. Stop Motion.
Voorlopig heb ik voornamelijk decors in elkaar geknutseld en dat is tijdrovend, maar ook heel leuk.

Ik heb vooralsnog geen idee of en wanneer dat af komt, maar de weg erheen is leuk.


In het verleden was ik ook wel bezig met 3d animatie in Bryce, maar toen dat niet meer werd ondersteund op nieuwere systemen is dat wat verwaterd.
Ik heb intussen een oude Mac waarop het wel draait, maar tot nu nog niet veel mee gedaan.
 
Stop Motion is leuk.
Ik heb eens een gedaan, toen mijn vriendin in Zwitserland was op Erasmus.
De hele week een Canon 1D MKII op tripod in de corner.

Da's zo een machine geweer dat 10 beelden per seconde doet.
Handig voor sport. Of om te stoefen, kijk mijn camera heeft meer dan 45 autofocus points en schiet tien beelden per seconde terwijl die het onderwerp volgt.
Dat was het enige waar die beelden per seconde handig voor waren, omdat je nog kon filmen, aan de helft van video.
En natuurlijk trage dingen.
Dus er zijn actie momenten en dan stop motion, dat de meubels rond beginnen wandelen enzovoort.
Ik heb hem daarna verkocht. Is niks voor mij. Maar had em gekregen van een bevriende fotograaf die de 1Ds MKII had gekocht.
 
Back
Top