dus een phasor........

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.473
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
ik herhaal (...) een phasor reguleert, b.v. een standaard sinus, de snelheid (dus in wezen ook de tijd), van de vorm.

nee, EDIT: maakt een standaard sinus, wanneer het een ramp is.... met wat knikjes krijg een sawtooth (wat een ramp natuurlik is...)...

een phasor, standaard zou een ramp zijn, een sawtooth, van 0 graden naar 360 graden, nee.... of wel?

met wat knikjes in de phasor, krijg je al phase distortion. nee, EDIT, dan moet je nog wat stappen nemen.

ik schrijf dit uit mijn hoofd op, want ik zag tegenstrijdige berichten over een phasor, dat deze een sinus was, en dat is ie in wezen, natuurlik de phasor zélf, de ramp, of beter, ja ik het hier niet tekenen.

de volgende kan ook niet tekenen, of denkt te snel, maar is wel inzichtelijk;



read spead, de phasor bepaald de read spead.

wat loze aantekeningen. wie weet springt iemand op deze ontsporende trein.......

EDIT: een phasor, die de phase, tijd, bepaalt, bepaalt tevens de vorm wanneer deze als phasor, vanzelfspreken, gebruikt wordt.

ik probeer ook de phase/frekwentie/amplitude te begrijpen, en de verhoudingen.

AM audio rate modulatie, daar heb ik al heel wat eksperimenten mee gedaan, erg goed, en leuk, een wat vergeten modulatie?? en met hard syncs, ontkoppelen, op vreemde manier koppelen, dat deed ik tegelijkertijd, moet je niet doen, of ik niet doen, of juist wel???
 
Voor het juiste begrip van fasors (phasors) heb je complexe getallen nodig. Laat maar weten of je daar in wilt duiken.
 
AM audio rate modulatie, daar heb ik al heel wat eksperimenten mee gedaan, erg goed, en leuk, een wat vergeten modulatie??

Als synthese-methode kom je het niet echt tegen, terwijl het een alternatief kan zijn voor FM. Er is wel iets (academische) belangstelling voor, heb het hier 'ns eerder ter sprake gebracht op het forum.

wie weet springt iemand op deze ontsporende trein.......

Uhm...

steam-locomotive-train.gif


;)
 
Voor het juiste begrip van fasors (phasors) heb je complexe getallen nodig. Laat maar weten of je daar in wilt duiken.

ik ben een mathematische nul, al kon ik vroeger vrij goed programmeren, zelf geleerd.
wellicht kan het zijn; zag het nut niet.. en dan verlies ik interesse. ik merk wel wanneer ik me er toe zou zetten, ik meer van de formules kan begrijpen dan ik denk.

toch;

om in komplekse getallen te duiken, lijkt me wat te diep.

het gaat me er vooral om dat ik enigszins al de phasor, of fasor begrijp, zoals ik in de openingspost al beschreef.
de stap naar phase distortion, wil ik ook wel op een bepaald nivo begrijpen.

laten we zeggen op modular nivo, eventueel met wat mathematische modules..

ik heb het opgegeven om in DSP te duiken, al ga ik wel kleine dingen doen in Supercollider.

ik was nooit erg ver...

ow dit wordt een VINK™ uitwijding of niet...

Als synthese-methode kom je het niet echt tegen, terwijl het een alternatief kan zijn voor FM. Er is wel iets (academische) belangstelling voor, heb het hier 'ns eerder ter sprake gebracht op het forum.



Uhm...

Bekijk bijlage 3817996

;)


zo moet mijn muziek ervaren worden..... :D:beard:

AM is in een modular of soft modular een fluitje van een cent, toch ben ik wat dieper in gedoken (verschil met Ring Modulatie), en zelfs een soort van uitleg neergezet op YT, die ik maar beter kan verwijderen, want zo slecht voorbereid, en ben nu al verder... en zag square ipv sawtooth... daarom dacht ik... ik wil geen tutorials maken, eerder wel dingen delen, zodat ik er juist zelf meer kan leren, daarom een nieuw kanaal met geen inhoud, of juist dat YT AM vidje?, All Sines Entangled - I Don't Know What I Am Doing, leek me wel de juiste kanaaltitel...


ja ik ging ineens van phase naar AM...

FBAM! dat is nieuw voor mij... die 2 papers, soms kan ik er informatie, net genoeg, uit destilleren. zodat ik het enigszins kan begrijpen.

overigens AM een fluitje van een cent, de mogelikheden, vanzelfsprekend, kunnen zeer kompleks worden. maar ik doel op gewoon een oscillator op een VCA aansluiten, niet de input, maar de CV, et voila! AM! audio rate, dan!

heb daarvoor wel een mooi stel preset gemaakt, in kombi met hard sync. de YT vid geeft mooie geluiden, de voice over is sja.... zeer triest..

dus, let op het nivo dat ik kan volgen...., en anderen.. ik vond het al een prestratie om te begrijpen dat een ramp een sinus maakt, en waarom iemand juist zei dat een phasor een sinus was, of wellicht verkeerd gelezen. ik snap nu veel beter, de phase, en de mogelikheden, al heb ik nog ergens aantekeningen liggen die volgens mij precies hetzelfde aangeven, van mijzelf, als een test, maar toch begreep ik mezelf niet....

en dan is de volgende stap phase distortion, sja, inflektie, dat ken ik wel, en dan kunnen we ook naar VPS overstappen....

ik zal die FBAM papers proberen te lezen, lijkt me zeer interessant, wellicht worden ze al gebruikt...

AM kom je niet vaak tegen inderdaad, alleen Waverazor heeft AM, sja, Ring Modulatie kom je meer tegen. het groooote verschil: AM; difference - carrier - sum, RM; difference - sum. (tussen carrier en modulator natuurlik, beide op 100Hz; AM;
Difference = 0
Carrier = 100
Sum = 200)

pfffff zoveel interessante mogelikheden, ik noemde Waverazor, eerst 'nagebouwd', de basics, want Waverazor zit vele malen ingewikkelder in elkaar (heb 'm, moet 'm nog leren) gewoon 3 oscillators, met 8-1 gate, met een 4e oscillator de outputs in stukken hakken, truc geleerd van iemand anders, et voila, en andere 'synthese'.

terug naar de fase waarin ik in zit!
 
Back
Top