Even voorstellen

JJMeeuse

Nieuwkomer
Lid sinds
15 december 2021
Berichten
2
Locatie
Nederland
Hallo allemaal,

Als klusser en muziekliefhebber heb ik enige tijd geleden mijn oude elektronische orgel omgebouwd naar een Hauptwerk orgel, en tevens met een klavier uitgebreid. (zie foto voor en na)

20170613_083224.jpg
IMG_20200129_163901.jpg



Leuk project, waar ik dagelijks plezier aan beleef.
Alleen: akoestisch niet helemaal optimaal: Door de beperkte ruimte moest ik er voor kiezen om de front speakers naar boven te richten.... De subwoofer zit op de plek van de oude speakers, achter het doek.

Om de referenties en staande golven te verminderen heb ik Sonarworks SoundID aangeschaft. Hopelijk verbetert dat de klankweergave!

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groet,

Jan
 
Hallo allemaal,

Als klusser en muziekliefhebber heb ik enige tijd geleden mijn oude elektronische orgel omgebouwd naar een Hauptwerk orgel, en tevens met een klavier uitgebreid. (zie foto voor en na)

Bekijk bijlage 3817942Bekijk bijlage 3817943


Leuk project, waar ik dagelijks plezier aan beleef.
Alleen: akoestisch niet helemaal optimaal: Door de beperkte ruimte moest ik er voor kiezen om de front speakers naar boven te richten.... De subwoofer zit op de plek van de oude speakers, achter het doek.

Om de referenties en staande golven te verminderen heb ik Sonarworks SoundID aangeschaft. Hopelijk verbetert dat de klankweergave!

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groet,

Jan
Erg mooi project waar je veel passie in hebt gestoken zie ik.👌
 
Welkom, en mooi resultaat zeg! Ik moest even googlen wat een Hauptwerk orgel is, en als ik het goed begrijp heb is het een orgel waar het 'traditionele' klankopwekking en knoppen verruild zijn door synthetische klankopwekking en touchscreens?
 
Dank voor de aardige woorden!
Hauptwerk is inderdaad computerprogramma dat de samples van vaak historische pijporgels kan afspelen. Mooi flexibel programma. De touchscreens zijn inderdaad voor de bediening van registers van het het orgel en afstelling van de programmatuur.
AL met al maakt het een veelzijdig project. Nu op naar de optimalisatie van de audio!
 
Welkom Jan,

Cool project :halleluja

Mogelijks is wat externe actieve studio monitors met eq die je hier en daar verspreid in de kamer een oplossing.
 
Back
Top