Nieuw hier en opzoek naar een Gravis Ultrsound Max

Berendonline

Nieuwkomer
Lid sinds
15 december 2021
Berichten
1
Locatie
Leeuwarden
Hallo,

Ik ben lid geworden van dit forum omdat bezig ben een retro pc te bouwen en ben nu op zoek naar een Gravis Ultrasound Max geluidskaart.

Ik was de trotse eigenaar van 1tje maar heb die een keer op een basisschool laten zien voor wat ICT les. Helaas is er een juf geweest die alle oude meuk naar een recycle bedrijf heeft gebracht inclusief mijn Gravis met geheugen uitbreiding 🤬

Is er iemand die mij weer kan helpen aan een Gravis Ultrasound Max? Eventueel heb ik nog een Soundblaster Awe32 liggen met geheugen om te ruilen.

Groet,

Berend

1639560504538.jpeg
 
Ik heb er 1, compleet met doos en al, maar zou even moeten opzoeken waar hij ligt. Uit nostalgie bewaard maar ik ga er echt nooit meer wat mee doen. Waar heb je 'm voor nodig?

[edit] beter lezen, voor een retro PC dus.
 
Gravis Ultrasounds zijn nogal hot tegenwoordig in retropc land. Daar zijn ze inmiddels op ebay en marktplaats ook achter want daar vragen ze voor sommige modellen volstrekt achterlijke prijzen waar je een leuke synth voor kunt kopen. Iets zegt me dat onze topic starter dat ook wel weet maar onze synthvrindjes hier misschien niet. Op ebay staat momenteel een max in doos met een idiote vraagprijs van 1500 euro zie ik net. Losse kaarten doen al gauw een paar honderd euro afhankelijk van het model.
 
Laatst gewijzigd:
Sorry dubbelpost
 
Gus was vroeger wel t summum in mijn tracker tijd. Ik moest t helaas met zelfgesoldeerde lpt soundkaartjes en karige soundblasters doen. vele jaren later struikelde ik een keertje over een ander model Gravis Ultrasound die zowaar nieuw en ongeopend in doos zit. Maar nu heb ik geen oude pc met isa sloten meer. Ik denk dat ik die maar even in een kluis leg voor mijn pensioen :-P T is alleen helaas geen Max
 
Gus was vroeger wel t summum in mijn tracker tijd.
Daar heb ik 'm ook voor gebruikt, Multitracker (MTM) en Digitrakker (MDL) waren mijn weapons of choice.
 
Gravis Ultrasounds zijn nogal hot tegenwoordig in retropc land. Daar zijn ze inmiddels op ebay en marktplaats ook achter want daar vragen ze voor sommige modellen volstrekt achterlijke prijzen waar je een leuke synth voor kunt kopen. Iets zegt me dat onze topic starter dat ook wel weet maar onze synthvrindjes hier misschien niet. Op ebay staat momenteel een max in doos met een idiote vraagprijs van 1500 euro zie ik net. Losse kaarten doen al gauw een paar honderd euro afhankelijk van het model.
Ik had @NorthernLightX meteen na het posten van zijn aanbieding al even een berichtje gestuurd.. (als een soort van warning..) en hij doet em nu ook niet meer aan mij weg voor een SFvriendenprijs ;) :okdan:
 
Back
Top