Ableton - clip inspelen in overdub - input klinkt dubbel

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Ja dit is echt een vervelend probleem wat me langzaam gek maakt. Ik heb het met 3 verschillende computers, met schone installaties macOS en Ableton.

Ik maak een midi track aan.. plaats er een standaard 909 drum rack.. zet de clip op record en speel wat in (qwerty kb, of midi kb).. terwijl de clip opneemt klinken sommige hits dubbel, als een soort 'flam'.

Wie herkent dit en heeft dit ook?

Ik word er gek van omdat ik niet kan aanwijzen hoe het komt.. realtime iets in-drummen is niet leuk zo!
 
De clip neem gewoon op.. monitor van de track staat op 'auto' (de default stand).
In die 'auto' stand kan je dus een clip overdubben.. hij speelt af wat in de clip staat & je neemt er in op...

Als ik de track op monitor 'in' zet hoor ik geen dubbele hits..

Ik heb het in Live-11.
 
ja ook met een Simpler..
 
als je playback track aanstaat en je dub opname aan, is t logisch at je t 2 keer hoort. Zet eens een input (monitor) op uit. Even kijken welke je op 'uit' zet, vermoedelijk de opnemende channel.

banaan.png
 
dit zou toch geen problemen moeten geven? Mn set speelt.. en ik wil gewoon een nieuwe clip opnemen.. monitor staat op 'auto', track op 'arm'.. Het is allemaal midi he..

Screenshot 2021-12-14 at 19.47.25.png
 
je moet die arm aanzetten op 't audio kanaal hé, of ga je midi opnemen... nu hoor je de midi spelen en hoor je de opname (een fractie later) samen. Denk ik.
Ben ook geen held met ableton hoor, ik gebruik m als bandopnemer
"normaal" doe ik midi via ext hardware en die audio komt binnen op n apart kanaal.

vast wel n YT filpje over te vinden - google youtube 'ext hardware' of euh - ik denk zelfs external instrument' + ableton
 
nee.. arm ook voor een midi-channel.. zo geef je aan welke track de midi opneemt..

hier is een video van het probleem:

het lijkt enkel met Live-11 voor te komen.. Ik ga Live-10 maar gebruiken..
 
Laatst gewijzigd:
dat verklaart t, ik heb 11 nog niet installed ondanks aankoop, heb er ook totaal geen nood aan... Maar 'n cursus weldra online is met 11. Succes, hopelijk komt t goed met 10 :D
 
Bizar. Het lukt me met Live 11 (zowel reguliere als nieuwste beta voor Apple M1) niet om je probleem te reproduceren
 
Back
Top