Run for fun (Reason 11 Suite)

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Ik ben weer een beetje back into the DAW (Reason 11 Suite in mijn geval) en merk dat ik de opgedane kennis uit m'n hardware set (en waarschijnlijk ook van het kijken naar / lezen van anderen ) makkelijker kan toepassen.
Het lukt beter en sneller om te doen wat ik in m'n hoofd heb (en er komen ook gewoon ideeën opborrelen die me bevallen :) )

Deze track was bedoeld als achtergrondmuziek voor een onlangs opgenomen rondje hardlopen met de 2 jongsten. (ze wilden hun nieuwe hardloop kleren even proberen)
Het begon allemaal met het eerste melodietje van de Complex-1 (ik begrijp nog niet de helft van wat ik er mee kan, maar het klinkt i.i.g. lekker) en het effect waar ik een 'ducking' reverb wilde maken. (sidechain op de reverb dus).
En dat lukte zonder al te veel moeite en daarna kwam de rest eigenlijk vanzelf er achteraan hobbelen.
Op één delay (gratis ValhallaFreqEcho plugin) na, is het allemaal stock Reason.

 
Laatst gewijzigd:
Met de walkman deze muziek op hebben tijdens hardlopen of bij een sportschool...:okdan:
Ook leuke clip van je dochters...:okdan:
Goeie compositie.
Ik weet niets van Reason 11 maar ik weet dat een vrij complexe DAW is. al dat lussen.
Die sidechain op de rev daar moet je van houden, de basdrum komt nogal wet over en mag iets naar de voorgrond.
of ik haal die blaassound met delay door mekaar...
Ieder geval goed gedaan.:okdan:
 
Met de walkman deze muziek op hebben tijdens hardlopen of bij een sportschool...:okdan:
Ook leuke clip van je dochters...:okdan:

Thnx ( die roodharige is een zoon, maar dat terzijde 😂)
Goeie compositie.
Ik weet niets van Reason 11 maar ik weet dat een vrij complexe DAW is. al dat lussen.

Klopt. Het is wat dat betreft makkelijker om te snappen wat er gebeurt dan in bijv. Reaper. Ik kom er wel, maar met Reason gaat het voor mij eenvoudiger. Gewoon kabeltjes trekken.

Die sidechain op de rev daar moet je van houden, de basdrum komt nogal wet over en mag iets naar de voorgrond.
of ik haal die blaassound met delay door mekaar...

Ik dacht dat er op de kick niks zit qua fx maar dat moet ik ff checken. Zal er even kritisch naar luisteren.
En die sidechain op de complex zag ik echt zo voor me, dus dat is een bewuste FX chain geworden. Met high pass filter ervoor, voor het space effect.


Ieder geval goed gedaan.:okdan:

Thnx! Jij bedankt voor je oren en mening!
 
die roodharige is een zoon, maar dat terzijde 😂)
Tja, type, kijken én luisteren, (ik type tijdens luisteren)😵👍

En die sidechain op de complex zag ik echt zo voor me, dus dat is een bewuste FX chain geworden. Met high pass filter ervoor, voor het space effect.

Dan is het een effect, ha...:okdan: Ik dacht dat iets was om weg te drukken (bepaalde bijeffecten van de bass ofzo)
 
heb je je kids betaald om te rennen of doen ze dat zelf ook?
ik ben zelf hardlopert maar heb vorige zomer mijn spieren gescheurt toen ik van mijn skateboard moest springen.
dus 3 min per km gaat ff niet. :)

leuke track en lekker rustig buurtje.
die snare zit er lekker in.
 
Leuke en professionele video.. :) Klinkt erg goed ook.. en dat voor DAW only (!!) ;) :D

Klopt het nu dat ik jou er in de schaduw van de zon in een booster achteraan zie rijden?? :dubbel: Schokreductie zal er ook met de gebruikte camera niet veel van gebakken hebben gok ik.. (in geval van zelf meelopen/rennen..)
 
Klinkt lekker.. mooi dat gefilterde lead soundje.. Die slo-mo beelden zijn ook cool..
 
Tja, type, kijken én luisteren, (ik type tijdens luisteren)😵👍
:) Ik weet hoe dat gaat! Herkenbaar.
Dan is het een effect, ha...:okdan: Ik dacht dat iets was om weg te drukken (bepaalde bijeffecten van de bass ofzo)
Klopt, dat is normaliter ook het idee (wegdrukken van de rest als de kick klinkt), maar ik wilde het als ritmisch effect op de reverb maken.
Er zit wel een kleine room op de drum trouwens.
Dat had wel minder gemogen, dus dat hoorde je goed.
 
heb je je kids betaald om te rennen of doen ze dat zelf ook?
Ze zitten op atletiek, dus dat ging zonder dwang ;P

ik ben zelf hardlopert maar heb vorige zomer mijn spieren gescheurt toen ik van mijn skateboard moest springen.
dus 3 min per km gaat ff niet. :)
Ai, nee idd. Ik moet er zelf niet aan denken. Gewoon op het fietsje ernaast (vandaar dat het zo stabiel gefilmd was)
leuke track en lekker rustig buurtje.

Klopt, ik zou niet anders willen.

die snare zit er lekker in.
Thnx. Ik ga alleen de kick nog even ont reverben. Gooi meestal een kleine room op de drum, maar de kick moet eigenlijk even apart.
 
Leuke en professionele video.. :) Klinkt erg goed ook.. en dat voor DAW only (!!) ;) :D
Thnx.
Reason :)
Zitten best fijne stock devices in.
Klopt het nu dat ik jou er in de schaduw van de zon in een booster achteraan zie rijden?? :dubbel: Schokreductie zal er ook met de gebruikte camera niet veel van gebakken hebben gok ik.. (in geval van zelf meelopen/rennen..)
Klopt. Ik ga als begeleider natuurlijk op de fiets 8)
Die Pocket 2 die ik gebruik hiervoor kan wel wat opvangen, maar dit is veel stabieler .
 
Ik vind het een heel cool idee om een track te maken voor specifiek gebruik. Zoals "music for airports" maar dan voor heel veel verschillende toepassingen. Ik vind het openingsluidje heel mooi maar ik zou de reverb net iets minder wet maken, het gaten is perfect, maar het is wel heel veel reverb. En het geluidje dat er rond 2:26 in komt vind ik heel fijn.
 
Ik vind het een heel cool idee om een track te maken voor specifiek gebruik. Zoals "music for airports" maar dan voor heel veel verschillende toepassingen. Ik vind het openingsluidje heel mooi maar ik zou de reverb net iets minder wet maken, het gaten is perfect, maar het is wel heel veel reverb. En het geluidje dat er rond 2:26 in komt vind ik heel fijn.
Thnx!
Ik begrijp je punt met de reverb. Dat was een bewuste 'heel veel' keuze.
En absoluut. Ik heb bijna altijd wel filmbeeld in gedachten als ik ergens inspiratie in vind.
Zoals dat Compex geluidje aan het begin.
Die 2:26 was een happy accident.
En die mocht blijven :)
 
Cool. Ik moet toch ook weer een kijken naar een upgrade (zit nu op versie 10, en ik zie nu dat ze alweer bij 12 zijn). Altijd leuk om weer met wat nieuws te pielen.

Relaxte omgeving trouwens in dat filmpje.
De Suite was echt wel een upgrade waar ik wat geld voor over had. Standaard 11 zou ik waarschijnlijk niet kopen.
Ik weet niet of je die Suite nog ergens op de kop kunt tikken (zolang resellers nog licenties hebben liggen wel).
Dan krijg je echt wel een bak aan instrumenten erbij.
12 is nog niet stabiel genoeg voor mij om te upgraden, maar daar komen dan wel weer leuke nieuwe dingen bij (schaalbare UI, eindelijk, nieuwe combinator met meer mogelijkheden)
Maar bij mij werkt het vaak zo dat ik wat versies oversla en dan pas een (grote) stap neem.
Alleen was 11 Suite de enige suite die zou komen, dus.....
 
Back
Top