Live setup 2.0 - Van studio in flightcase en terug binnen 5 minuten

Live setup 2.0 - Van studio in flightcase en terug binnen 5 minuten

Dave Mech

Ouwe rot
Lid sinds
20 Maart 2011
Berichten
1.360
Dave Mech heeft een nieuwe Bit gepost:

Live setup 2.0 - Van studio in flightcase en terug binnen 5 minuten - In deze video laat ik zien hoe ik m'n huidige live setup heb ingericht voor optredens.



Hey synthforummers,

Al een aantal jaren gebruik ik een bepaalde flighcase met picking foam waar ik al m'n gear in kwijt kon inclussief power strip, power supplies etc. Dit was de Gorillacase gc-ljdc. Altijd erg handig gevonden omdat er nauwelijks setup tijd is bij de venue. Alleen het er in en uithalen van gear was altijd een gedoe. Power supplies er uit, opnieuw aansluiten in de studio, pick-foam wat op den duur een zooitje werd, en kabels die los in de...


Lees hier meer...
 
Mooi om te zien zo.
Ik zou alleen het hout een donker (zwart) kleurtje hebben gegeven.
Kan altijd nog, maar nu mogelijk wat lastiger dan vooraf.
Gewoon paar lagen met de spuitbus :)
Verder lijkt dit me de ideale combinatie van studio + live gebruik van de (te) dure apparaten die je niet dubbel hebt.
 
Hey Dave,

Twee tipjes (naast wat Montfrooij heeft gezegd (verf die meuk zwart!)):
- Labels met wit op zwarte text, vooral op een podium valt dat minder op.
- 3M Dual-Lock. Duurder dan klitteband maar godmiljaar hoe heeft Den Menschheid kunnen overleven zonder dat spul.

Bedankjes graag in synths.
 
Hey Dave,

Twee tipjes (naast wat Montfrooij heeft gezegd (verf die meuk zwart!)):
- Labels met wit op zwarte text, vooral op een podium valt dat minder op.
- 3M Dual-Lock. Duurder dan klitteband maar godmiljaar hoe heeft Den Menschheid kunnen overleven zonder dat spul.

Bedankjes graag in synths.
Ah ja 3M. Wel eens van gehoord. Zal er naar kijken, thanks.
En het hout gaat uiteraard nog zwart worden. Had er geen tijd voor die dag. :)
Ben ook nog aan het kijken voor een iets strakkere oplossing dmv risers oid.
 
Ziet er goed uit, volgende gig gewoon gage omhoog en dan je setup dubbel kopen. Kost je een keer 5 of 6k en hoef je nooit meer te slepen. :D
Geinig : daar zijn wij met de band mee bezig.
Bijna alles is nu dubbel (instrumenten daargelaten, maar die nemen de bandleden toch mee naar huis).
Na ons laatste optreden de laatste dingen dubbel gekocht en nu kan alles blijven staan in de oefenruimte.
Scheelt toch weer 2x een uur in de oefenruimte op- en afbouwen.
 
Top idee! klittenband en compact en het ziet er stevig uit. Nu hebben jullie zeker een langere soundcheck? 8):okdan:
 
Superhandige tips! Thanks. Waar heb je de plakband-klittenband gekocht? Het lijkt mij namelijk wel goed spul. Soms laat een sticker met klittenband los omdat het klittenband sterker is dan de de sticker.
 
Superhandige tips! Thanks. Waar heb je de plakband-klittenband gekocht? Het lijkt mij namelijk wel goed spul. Soms laat een sticker met klittenband los omdat het klittenband sterker is dan de de sticker.
Zat bij het pedaal board en Rockboard verkoopt het ook los per x aantal meter. Zoals hierboven gezegd is 3M ook wel de.moeite waard om naar te kijken. Volgens mij is dat makkelijker los te koppelen maar ook enorm stevig.
 
Leuk om te zien ! Velcro tape ligt ook standaard in mijn studio kast :-) Heel handig om kleinere doosjes/effecten/controllers vast te houden (in combinatie met roland drumpad stand of iets dergelijks kun je het nog helemaal draaien hoe je het zelf wil). Stroomstrip velcroën aan kolomstand helpt om de kabels wat meer georganiseerd te hebben :-).
Die velcro tapes kan je in België trouwens ook in de Veritas winkels kopen aan de lopende meter (kan me niet direct herinneren of die keten ook in Nederland bestaat, verkopen allerlei knopen, naaigerei, breispul, knutseldingen,...)
 
Nice thread!

Even benieuwd waarom 't toegevoegde hout 'dubbellaags' is? Als kabeldoorvoer? Of extra hoogte zodat top vd apparaten beter klem tegen de deksel zit?
Wel extra gewicht, en 't zal al een zwaar geheel zijn. Heb niet de hele video gekeken, dus heb de gedachte erachter mogelijk gemist.
Haha, de gedachte was simpelweg dat ik deze planken nog had liggen 😅
Qua gewicht, tja het is veel Gear dus het weegt wel wat, maar t breekt geen ruggen hoor. Vroeger nog met een 40kg Ampeg basversterker rond lopen zuilen. Dat is zwaar ;)
Denk dat dit 20 tot 25 kg totaal weegt. En jentiky het eigenlijk alleen van de case op de tafel van een podium.
 
Tof idee en uitvoering. Ik heb zo'n toeristen trolley (zo een waar heel amsterdam wakker van ligt :D) maar dan 1 voor HW, gevuld met schuim. Moest zo klein mogelijk voor op schoot in het vliegtuig. Mijn fijne mooie apparaatjes in het ruim? nope.
Heb nog geen last van dat schuim maar zo gauw dat gebeurt ga ik een mengeling proberen te fabriceren tussen jouw idee en het openklappende koffer idee ook hier gezien op Synthforum.
Velcro met aluminium buizen of hoek profielen.
 
Tof idee en uitvoering. Ik heb zo'n toeristen trolley (zo een waar heel amsterdam wakker van ligt :D) maar dan 1 voor HW, gevuld met schuim. Moest zo klein mogelijk voor op schoot in het vliegtuig. Mijn fijne mooie apparaatjes in het ruim? nope.
Heb nog geen last van dat schuim maar zo gauw dat gebeurt ga ik een mengeling proberen te fabriceren tussen jouw idee en het openklappende koffer idee ook hier gezien op Synthforum.
Velcro met aluminium buizen of hoek profielen.

Los van de mogelijke schade was het van de zomer zo dat transavia 1 op de TIEN vluchten de baggage niet op orde had. Lijkt me niet lekker in het vliegtuig zitten of je maar geluk moet hebben of je gear wel met dezelfde vlucht mee gaat.
 
Dat klitteband wat op hout geplakt zit kan je extra vastmaken door er wat nietjes bij te zetten, dan gaat het zeker niet meer los.
Klittenband wat aan de onderkant van je gear zit zit waarschijnlijk wel goed vast omdat de kleeflaag goed hecht aan een glad oppervlak.
 
leuk zo'n idee. alleen switch ik zo ieder kwartaal m'n setup.... voor livesets gewoon je gear tussen de vieze onderbroeken en de sokken.. moet zeggen dat dempt best goed.
 
Toevallig ben ik op het moment met exact hetzelfde idee bezig, dus dank voor het filmpje en alle andere tips hier! :)

Ik had net een koffer binnen gekregen maar die is helaas net een cm te kort :( dus moet een andere zoeken. Die Rockboard koffers zien er super uit, maar ook aan de prijzige kant voor wat je er voor krijgt imo..
 
Back
Top