Zacht hoog piepje in m'n speaker.

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.096
Locatie
Apeldoorn
Na wat gedoe met de BSP en m'n rack heb ik bijna alle noise opgelost door proffessional low noise kabels die ik nog had liggen maar er blijft een zacht, hoog piepje over in m'n linker speaker.
Een andere kabel van m'n interface m'n speaker in hielp niet en als ik de bedrading omdraai of niet, het blijft de linker speaker.
De adapter van m'n rack in een ander stopkontakt hielp ook niet.
Het stopt alleen als ik de patchkabels en de kabels vanuit m'n rack naar m'n speakers eruit haal, dan is het echt stil.
Ik kom er na een paar keer testen achter dat na een paar minuten de piep weg is en zodra ik m'n rack uit- en weer opnieuw aanzet dan is het er weer en na wat minuten is het opnieuw verdwenen, het lijkt alsof het circuit even nodig heeft om de boel te balanceren of zo?
Gelukkig lijkt dit dus vanzelf op te lossen als de boel even aan staat maar wat is hier nu aan de hand en hoe kan ik dit laatste eventueel nog oplossen?
 
opwarmen ofzo? ergens stof gekoekt?
te warme of kouwe kamer? ...zoveel factoren...:)
 
Heb je de boel überhaupt gebalanceerd aangesloten? Ik had al een paar jaar last computernoise (ook bij bewegen muis) door m'n monitors. Nu alles gebalanceerd aangesloten en alle herrie is weg + meer volume.
 
Heb je de boel überhaupt gebalanceerd aangesloten? Ik had al een paar jaar last computernoise (ook bij bewegen muis) door m'n monitors. Nu alles gebalanceerd aangesloten en alle herrie is weg + meer volume.
Ik had er nooit zoveel andacht aan besteed moet ik je zeggen.
Ik ha dad ltijd wel dat je de muis heel zacht hoorde als je 'm bewoog maar hoe kan je dat gebalanceerd aansluiten?
 
Kan veel inderdaad veel zijn. Het enige wat je kunt doen is alles een voor 1 aanzetten en kijken wanneer het probleem optreedt.

En dan nog kan het raar zijn, ik had bijv mijn patchbay op een ijzeren rackje naast mijn pc case en die pikte daardoor een bromtoon op. Helemaal als het ongeaard is aangesloten schijnt dan een stukje rest spanning op de pc case (of andere spullen) te komen staan.
 
Het enige wat je kunt doen is alles een voor 1 aanzetten en kijken wanneer het probleem optreedt.
Het probleem doet zich voor zodra er een patchkabeltje vanaf de BSP het eurorack ingaat en dan hoeven ze beide nog niet eens aan te staan.
Je merkt ook als het rackbrute aangezet wordt dat dit even een behoorlijke spanning geeft, je hoort het in de monitoren en dan blijft dat zachte, hoge piepje nog een paar minuten lang.
Ik heb 't gisteren een paar uurtjes aan laten staan en nadat het pieptoontje na een paar minuten verdwijnt alsof het circuit even tot rust moet komen blijft het stil, als dat zo blijft kan ik er wel mee leven.
 
Het probleem doet zich voor zodra er een patchkabeltje vanaf de BSP het eurorack ingaat en dan hoeven ze beide nog niet eens aan te staan.
Je merkt ook als het rackbrute aangezet wordt dat dit even een behoorlijke spanning geeft, je hoort het in de monitoren en dan blijft dat zachte, hoge piepje nog een paar minuten lang.
Ik heb 't gisteren een paar uurtjes aan laten staan en nadat het pieptoontje na een paar minuten verdwijnt alsof het circuit even tot rust moet komen blijft het stil, als dat zo blijft kan ik er wel mee leven.

BSP = beat step pro? Waren daar niet algemene problemen mee als je hem via USB powered? En volgens mij verkoopt arturia zelfs speciale usb kabels daarvoor. En er was een firmware update hiervoor dus dat zou je ook nog kunnen checken.
 
Ik had er nooit zoveel andacht aan besteed moet ik je zeggen.
Ik ha dad ltijd wel dat je de muis heel zacht hoorde als je 'm bewoog maar hoe kan je dat gebalanceerd aansluiten?
Ik had dat ook en heb het opgelost door de spdif uitgang van m’n geluidskaart te gebruiken en voor mijn monitor speakers een spdif naar tulp converter (spdif DAC).
 
Een willekeurig kabeltje of de zelfde kabel? kabelbreuk misschien?
Ik had verschillende geprobeerd maar dat maakte geen verschil.
BSP = beat step pro? Waren daar niet algemene problemen mee als je hem via USB powered? En volgens mij verkoopt arturia zelfs speciale usb kabels daarvoor. En er was een firmware update hiervoor dus dat zou je ook nog kunnen checken.
Ja, klopt, ik had al verteld dat ik zo'n speciaal kabeltje had geprobeerd.
De firmware udate dat wist ik niet dus dat zal ik nog ff nakijken, thanks!
Hoogfrequent piepen denk ik in de eerste instantie altijd aan geschakelde voedingen, kijk daar eens na.
Ga ik doen, dank je!
Ik had dat ook en heb het opgelost door de spdif uitgang van m’n geluidskaart te gebruiken en voor mijn monitor speakers een spdif naar tulp converter (spdif DAC).
Ah, daar zou ik niet aan gedacht hebben, mooie tip bedankt!
 
Back
Top