[Dub] Frenk Dublin - Blackhole EP

Prachtig, heerlijk. Vooral alle korte ingetogen chord stabs. Vet hoor.
Ik vraag me altijd af hoe dat leslie-effect in die typische dub-delay ontstaat. Is het echt 'n leslie speaker of een plate? Of een spring? die dat wobbelige geluid voortbrengt?
 
Prachtig, heerlijk. Vooral alle korte ingetogen chord stabs. Vet hoor.
Ik vraag me altijd af hoe dat leslie-effect in die typische dub-delay ontstaat. Is het echt 'n leslie speaker of een plate? Of een spring? die dat wobbelige geluid voortbrengt?
Dub delays worden vaak gemaakt door tape echo's. Die een beetje kunnen 'flutteren' en feedbacken in combinatie met een panning effect. Ik denk dat je daar op doelt. Soms zijn het ook meerdere delays met andere tijd instellingen. Plate reverbs worden wel gebruikt maar het zijn voornamelijk spring reverbs.


Ik ben de volledige tracks een voor een aan het uploaden. Hier de eerste 2:



&

 
Haha ja klopt inderdaad. Is een echte spring reverb. Ik had eerst alleen een spring tank gekocht en aangeloten op mijn mixer. Werkt wel maar laag volume dus nu heb ik er een eurorack module bij om het wat te versterken. Doepfer A199.

In die eerste track was de delay volgens mij van Strymon Timeline. In andere tracks is ook de Boss RE-20 gebruikt.

 
Cool! Ik gebruik zelf de Koma elektronics field kit FX met verschillende spring tanks op een sendkanaal van de mixer. Klinkt echt top en superleuk dat je de veren kan aanraken.

Ik heb je EP nog regelmatig opstaan, lekker hoor!
 
Back
Top