Reface DX wat groezeliger maken

Heb zo'n oudere Zoom 'ns in huis gehad, leuk, maar heel veel ruis. Met name de reverbs verzuipen erin. De wat nieuwere schijnen wat beter te zijn.
 
Ik haalde de reface door een Sherman, maar was wel jammer dat die daardoor feitelijk mono werd. Over sturen op een mackie mixer werd die ook wel lekker vies van. Of de d10 decimort vind ik ook een fijne combinatie.
 
Monotron is een goede tip ja, helaas verkocht. Misschien eens door m'n Monotribe heen trekken. Ben ik alleen wel het stereoveld kwijt.

Ik ben überhaupt al een tijdje op zoek naar een klein ding om m'n master of soms een keer een track doorheen te halen. Dat OTO-ding en de Analog Hear vind ik te duur en ik heb de ruimte niet meer voor een BX-mixer ofzo.

Je hoort het, ik heb het zwaar. Moet me ook maar eens gaan verdiepen in de wondere wereld van (tape) saturation plugins.
Deze tape plugin vind ik lekker klinken: CHOW Tape Model - The Best FREE Tape Saturation Plugin? - Bedroom Producers Blog

En makkelijk te tweaken. En gratis ook nog. :)
 
Als het synth audio-signaal stereo moet blijven dan is er wel wat maar niet heel veel betaalbare keuze tussen de mono producten.
Mijn inziens zijn de volgende producten (vaak 19" rack) best goed 2e hands te verkrijgen en hebben dingen als tube-saturatie / drive-enhancer om mee te spelen...
Joemeek variaties, Focusrite platinum, TL Audio tube compressor / pre-amps, SPL vitalizer.
 
Back
Top