Reface DX wat groezeliger maken

OpenHiHats

Stamgast
Lid sinds
19 juni 2021
Berichten
414
Locatie
Amsterdam
Hi allemaal,

Ik zit met een ENORM probleem (geintje). M'n Reface DX klinkt te mooi. Ik wil proberem om wat van die DX100 DAC-sound erin te brengen. De distortion op de reface is niet slecht, maar het is 'm niet helemaal.

Het liefst zou ik gewoon een DX100 willen, maar die zijn vandaag de dag te duur. Ik twijfel wel over een DX27/DX21, maar ik heb niet zo'n zin om nog een groot bakbeest in huis te halen en dat programmen van 1 OP tegelijk op dat onbelichte schermpie lijkt me toch ook minder leuk t.o.v. de Reface.

Nu kan ik opzich zelf wel wat bedenken/uitproberen (fuzz pedaaltje), maar ik vroeg me af of andere mensen iets hebben gevonden waar ze tevreden mee waren.

Groeten!
 
Ik zag toevallig een fb-01 te koop staan op marktplaats.
Leuk ding ook wel, maar ik doe zo min mogelijk aan editen vanaf een computer. Synths moeten voor mij standalone zijn.

Beetje knulige post dit, moet gewoon wat (pedaaltjes) gaan proberen ook. Maar misschien weet iemand nog wel een goede plugin, ik zit namelijk helemaal niet in die wereld. Of misschien heeft iemand goed door hoe je die sound krijgt.
 
Ik heb deze een keer gekocht om mijn td-3 te distorten. Klinkt lekker daarop, geen idee of dat ook voor de dx geldt. Erg goedkoop, dus is het niet precies wat je zoekt kan je het maar achter de hand hebben, of weer doorverkopen hier.
 
OTO Boum.
Niet echt goedkoop, maar wat ik er van heb gehoord wel lekker.
Hij staat nog op m'n lijstje iig.

Analog heat ook trouwens. Meer distortion gericht en wat meer digitale toeters en bellen (waaronder overbridge, wat alleen al een reden kan zijn om hem in huis te kunnen halen, een extra USB interface naast je gewone interface, iets wat normaliter op Windows niet makkelijk te realiseren is)
Maar tevens erg duur......
 
De Reface klinkt hoe die klinkt en het is dus verder niet te doen om hem als een DX100 of zo te laten klinken.
De Yamaha DX-en hebben hun eigen sound en de reface ook.
Ik heb daarom een DX11 over de Reface gekozen omdat ik het fijner vond klinken.

Verder kun je wel fx gebruiken dat een fijne klank geeft die je zoekt maar het zal niets met Yamaha DX-en te maken hebben.

Voor distortion en lofi
- door een pre-amp halen
- door een guitaar amp halen
- bbd delays/chorusen
- distortion / overdrive pedalen
- Spring reverbs
- Op tape opnemen
- heb je een daw probeer een simple bitreducer met sample rate op 32k bij 12 bits bv.

Anyhow het is natuurlijk hoogs persoonlijk hoe het smaakt.
Dus gewoon experimenteren.
 
Vervang je Reface door de MegaFM. Klinkt een stuk viezer en is veel gemakkelijker te programmeren. Ik wilde zelf ook graag weer een DX-100, maar ik vond de prijzen daarvoor ook te gek.

 
Je kan ook eens een cheape Montron kopen en het daar doorheen jassen. Wordt het een stuk meer lofi van. Montron DUO of Delay bijvoorbeeld. Of een beetje oversturen op een goedkope mixer. Iets "slechter" laten klinken hoeft vaak niet zo veel te kosten. :)
 
Vervang je Reface door de MegaFM. Klinkt een stuk viezer en is veel gemakkelijker te programmeren. Ik wilde zelf ook graag weer een DX-100, maar ik vond de prijzen daarvoor ook te gek.


Sssst, zeg 't nou niet, dat ding staart me al zo vaak aan! Die kost toch ook 400-500+? Beetje hetzelfde of duurder dan een DX100. Maar vet ding, ja. En nieuw, natuurlijk .Wat vind je van die slidertjes, is het een beetje een leuk ding om mee te werken?
 
Je kan ook eens een cheape Montron kopen en het daar doorheen jassen. Wordt het een stuk meer lofi van. Montron DUO of Delay bijvoorbeeld. Of een beetje oversturen op een goedkope mixer. Iets "slechter" laten klinken hoeft vaak niet zo veel te kosten. :)
Monotron is een goede tip ja, helaas verkocht. Misschien eens door m'n Monotribe heen trekken. Ben ik alleen wel het stereoveld kwijt.

Ik ben überhaupt al een tijdje op zoek naar een klein ding om m'n master of soms een keer een track doorheen te halen. Dat OTO-ding en de Analog Hear vind ik te duur en ik heb de ruimte niet meer voor een BX-mixer ofzo.

Je hoort het, ik heb het zwaar. Moet me ook maar eens gaan verdiepen in de wondere wereld van (tape) saturation plugins.
 
Back
Top