ff uitblazen (Sax Monkey)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
Maar weer es een liedje opgenomen met de sax! :mega:
Toen ik voor het eerst met dit liedje begon te oefenen bleek het wel een uitdaging om een simpele melodie als in "Dance Monkey" zonder tekst toch nog een beetje interessant te houden.. Nog niet helemaal tevreden maar na wat oefenuurtjes en verschillende opnames vind ik het interessant genoeg om mee voor de dag te komen *D

Opname (beeld+geluid) gemaakt met telefoon. Instrumentale audio eronder gezet.. gaat om het idee.. ;)

 
Leuk gedaan. Kun je improviseren? Kleine solo erbij zou leuk zijn!

Ik kreeg meteen zin om hier thuis een 'rauwe' Hammond onder de akkoorden te zetten :-)
 
Mooi om te horen en te zien. :) Geluidskwaliteit van de sax opgenomen met je telefoon valt me niet tegen, best goed.
Dank je Rudy. Ja ik ben ook dik tevreden eigenlijk.. Als ik mijn condensator mic gebruik pik ik veel meer muziek op eigenlijk.. En een sax zit toch niet over het hele spectrum dus ik kan met wat high-pass de bass eraf snijden en wat fx erover zetten. Zo klinkt het eigenlijk best goed. :)
 
Leuk gedaan. Kun je improviseren? Kleine solo erbij zou leuk zijn!

Ik kreeg meteen zin om hier thuis een 'rauwe' Hammond onder de akkoorden te zetten :-)
Haa.. ja, improviseren doe ik eigenlijk best veel. Of zelf wat verzinnen eigenlijk. Ik had het ook vanavond aan mijn pa laten horen (van hem was deze sax ooit). Hij vond het ook maar een een-tonige melodie. En hij heeft helemaal gelijk. :)
Grappig is ook dat ik het nu een beetje identiek probeer te spelen aan het origineel. Mijn buurvrouw hoorde mij dit eerder al proberen en toen klopte het niet volgens haar.. nu vind ze het wel goed en krijg ik leuke reacties. :) Tja moeilijk, iedereen tevreden houden. :D
 
Grappig, kijk ik even op YT, zie ik als suggestie Pluis watching Tom and Jerry. :D
haha.. Ja hij kijkt wel meer TV.. en soms kan ik het dan ff vlug vastleggen.. Laatst kwam ik in mijn suggestie lijstje iemand tegen die bijen ging knuffelen. Pluis vond het ook maar raar geloof ik.. :D



Oh.. deze was ook hilarisch..

 
Goed hoor. Altijd hoed af voor échte muzikanten. (mensen die dus een muziekinstrument kunnen bespelen)
Thanx :halleluja ik denk dat oefenen wel de sleutel is.. maar zoals met alles, zoveel dingen die leuk zijn om te doen..
 
Leuk man. Goed gespeeld. Sax is cool.
Ik heb een fan request. Wil je een keer iets van die saxofonist van The Midnight (na)spelen? De solo uit "Jason" bijvoorbeeld. :D
 
Erg knap gedaan,
Het klinkt ook echt geweldig!
Hey leuk te horen Jeroen. Thanx! :mega:

Leuk man. Goed gespeeld. Sax is cool.
Ik heb een fan request. Wil je een keer iets van die saxofonist van The Midnight (na)spelen? De solo uit "Jason" bijvoorbeeld. :D

Thanx.. en yea!!.. te gekke track die "Jason" Mooie saxsolo ook ja!! Ik zat ff te zoeken.. er staat wel een instrumental op YT waar ik wat delen mee zou kunnen vervangen op de plek waar nu de saxsolo zit. Maar dat deel waar die akkoordomkeringen zitten ga ik nergens kunnen lenen.
Een deel van de track met wat solo zou ik weleens kunnen doen.. Alleen deze week ff onwijs druk met werk en komend(e) weekend(en) weer optreden.. Het liedje in OP ga ik doen oa.. Ik weet ook niet of synthwave echt populair is eigenlijk maar wel een uitdaging dit. Ik doe soms wel wat Ibiza house-achtige muziek met mijn gigs.. daar gaan de dames in de zaal meestal wel lekker op.. maar ik hou het in mijn achterhoofd als experiment en ga erop terugkomen.. :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top