tips voor prophet sound

soyzone

Stamgast
Lid sinds
9 augustus 2012
Berichten
158
Locatie
gent / roeselare
Ik zoek tips voor een aankoop van modules. Ik plaats dit in dit forum omdat het mij inviel dat modulaire mensen hier een beter zicht op hebben. Misschien is er weinig overlapping tussen gebruikers van keyboard synths, en modulaire liefhebbers, maar wie niet vraagt die niet weet.

Ik heb een aantal "modules" (hardware bakjes) van DSI, en ben hier best tevreden over. Wel werd ik een beetje jaloers over de sound van de prophet 5 - vooral dan door videos (yt) over de subtiele verschillen tussen de Prophet6 en de toen nieuwe Prophet5. Ik hou van minimale melodieën, composities waar de sound als ruw materiaal ongemoeid gelaten wordt; dan is de basis sound van een synth wel heel belangrijk.

In plaats van te zoeken naar een hardware synth die de Prophet5 benadert (de prijs schrikt toch af) dacht ik aan modulair. Zijn er modules vergelijkbaar met de sound van Sequential? Ideaal gezien een macromodule (zoals Pittsburgh of Eowave of Mutable er hebben).

Shoot!
 
Ik heb deze gehad:


Is nu op voorraad, wat niet vaak voor komt. Originele chip, je komt bijna niet dichter in de buurt van de P5 dan met deze. Top bouwkwaliteit en service, ook nog eens goed geprijsd.
 
Ik heb deze gehad:


Is nu op voorraad, wat niet vaak voor komt. Originele chip, je komt bijna niet dichter in de buurt van de P5 dan met deze. Top bouwkwaliteit en service, ook nog eens goed geprijsd.
Ik zie trouwens dat ik het verkeerd had; AMSynths gebruikt inmiddels niet meer de originele CEM chip maar de AS clone. Zal verder weinig uitmaken in sound. Eerlijk gezegd vond ik dit filter 1 van de minder inspirerende filters van AMSynths, ik heb ze bijna allemaal gehad. Beetje saai, maar misschien hou ik gewoon meer van de Roland sound.
 
Dave Smith heeft ook een tijdje zelf eurorack modules gemaakt - al is het niet echt een succes geworden geloof ik. Misschien kun je ze tweedehands ergens vinden:
 
Back
Top