SKRD - Slow Work - Volledig externe gear

Skurdd

Stamgast
Lid sinds
3 juli 2020
Berichten
279
Locatie
Utrecht
/

Ben eigenlijk vooral bezig geweest met out of the box pielen. puur een hobby. finishde nooit wat maar maakte loopjes die ik vervolgens de dag erna weer vergat.
Nu geprobeert iets af te maken.. En mijn eerste youtube upload

Alle geluiden zelf live gespeeld op externe gear, behalve de Kick en Snare; die gesequenced met mn digitakt.

Geluiden:
Nord Drum 3P
Yamaha DX7iiFD
Dreadbox Typhon

Feedback welkom!

Wat mij al opviel: er zit een valse toon in ergens 3/4e en het main melodietje is te veel een loop.
 
Lekkere sounds!
Vooral die pad is heerlijk.
Nord Drum ook geslaagd.
Beat mag nog wel wat meer afwisseling, qua ritme, maar ook qua effecten, Nord drum heeft helaas maar 1x stereo uit, dus dat is lastig om live te doen zonder alles te beïnvloeden (samplen via digitakt is dan een optie idd).
Sowieso is het halverwege voor m'n gevoel tijd voor een B sectie (ander melodietje etc.) . Maar dat had je al aangegeven.

Paar dingen die me verder opvallen.
De snare bij 0:42 is ineens heel hard.
1:22 vals belletje. (kan wel hoor, maar beetje dissonant)
1:30 ineens een hapering in het geluid
2:54 vals belletje
3:10 random ghost snare? Waar komt die vandaan?

Ik weet niet of je de mogelijkheden (en tijd) hebt, maar op youtube zou ik zelf iets van een filmpje doen waarbij je ziet wat er gebeurt.
Kost (veel) meer tijd, maar dat is volgens mij wel een meerwaarde.
 


Ik ben aan de slag gegaan met de feedback. Deze is beter IMO. als je tijd hebt, let me know wat je vind.

Ik heb een tijdje terug geprobeerd mijn setup/ handen te filmen tijdens het recorden, werkte niet echt maar ga ik proberen! Video editen is ook nieuw dus moet er niet teveel tijd mee kwijt zijn.
 
Precies of de vocalen wat vals zijn ingezongen, maar voor de rest is dit een heel chill plaatje. Succes met alles!
Heb een SADE acapella genomen; maar autotune kreeg het eerste stukje niet helemaal scherp nee... mijn moeder komt op de volgende plaat!
 
Back
Top