New Old Stock - Opnieuw voorstellen

mighty synth

Ingeburgerd
Lid sinds
29 oktober 2013
Berichten
42
Locatie
Raalte
Ik was al een aantal jaren lid van synth-forum (niet heel intensief maar meer tussenpozen) maar kreeg de reset i.c.m. mijn nieuwe email niet goed gedraaid.

Geeft niets want opnieuw voorstellen kan ook haar charme hebben ;-)

Ik ben Theo, gitarist, toetsenist en ik hou van allerlei soorten muziek variërend van Jazz tot Rock. Wat ik erg leuk vindt aan dit forum is dat het heel erg veelzijdig is, je vaak goede tips krijgt en dat het nog steeds springlevend is (in tegenstelling tot het uitstervende NL gitaarforum).

Als instrumenten heb ik een Yamaha CP 73 stage piano waar ik erg blij mee ben en daarnaast een Hammond XK1c. Ik wil er nog een keertje een mooie polyfone synth bijhebben om mezelf te bekwamen in sound-design. Dus adviezen zijn ook hier welkom...

Dus iedereen van harte gegroet!
Theo
 
Ik wil er nog een keertje een mooie polyfone synth bijhebben om mezelf te bekwamen in sound-design. Dus adviezen zijn ook hier welkom...
Welkom Theo!

Ligt aan wat je wilt uitgeven natuurlijk maar onder de 1000 euro zijn bijv een Deepmind, ASM Hydrasynth of bijv een mooie tweedehandse Novation Peak wel fijne synths.
De eerste heb ik zelf en de andere twee zijn hier op het forum best populair en lees je ook goede recensies van.
Zelf heb ik nog een Novation Ultranova te koop in hele nette staat, die is een stuk goedkoper natuurlijk, mocht je daar interesse in hebben stuur dan even een pb.
 
Laatst gewijzigd:
Welkom! Wederom dan 😂
Ik heb een Peak en denk dat dat zeker 1 voor het aangegeven ’doel’ kan zijn.
Of een Summit, als er toetsen aan ‘moeten’ zitten. (Dat is 2x een Peak en met toetsen)
 
Dank je wel allemaal voor dit prettige onthaal. Fijn om te zien dat het synthforum een actieve en nog steeds sprankelende omgeving is.

M.b.t. de adviezen, die zijn zeer waardevol en zowel de Novation Peak als de Hydrasynth hebben al wat extra aandacht ;-)
 
Als jullie het niet erg vinden, dan ga ik nog even hardop dromen over de goedbedoelde adviezen ;-)

Ik heb inmiddels verschillende opties bekeken en als aanvulling lijkt een semi-modulaire synthesizer het meest interessant voor primair sound-design. Voor sound design zou een Behringer Neutron, D of Moog Mother 32 eigenlijk ook genoeg moeten zijn. Of een 0-coast als extra. Om maar niet te spreken van een ARP 2600, ha ha

Maar ik was nooit zo van de monofone, experimentele sounds en ben bang dat het ding na wat uitproberen snel weer op MP staat... Wat ik eigenlijk wil is de bekende sounds van de '60 - '80 jaren kunnen namaken.

De Novation Peak is polyfoon en biedt veel klassieke rock sound mogelijkheden terwijl bijvoorbeeld een Hydrasynth wat moderner is. Vervolgens kwam ik na wat onderzoek ook nog bij een Korg Minilogue XD uit. Als extra synth voor mijn setup lijkt een polyfone synthesizer dus beter te passen.

Ik denk er nog even over na... maar adviezen zijn welkom!
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb inmiddels verschillende opties bekeken en als aanvulling lijkt een semi-modulaire synthesizer het meest interessant voor primair sound-design. Voor sound design zou een Behringer Neutron, D of Moog Mother 32 eigenlijk ook genoeg moeten zijn. Of een 0-coast als extra. Om maar niet te spreken van een ARP 2600, ha ha

Voor sounddesign zou een Neutron als eerste synth om dit wat onder de knie te krijgen een prima keuze zijn of een Crave want dat is nog wat simpeler om mee te beginnen en kan je meteen zien of het wat voor je is voor weinig geld.
Een 2600 is wel een uitdaging, mooi ding maar als starter moet je wel doorzetten met deze om alles eruit te krijgen, ik vind 't geen makkelijke synth.
Een outsider maar nog niet genoemd in deze is een Waldorf Blofeld voor sounddesign, die is ook nog 'ns polyfonisch, geen modular maar mede door z'n modulation matrix krijg je veel mogelijkheden om virtueel te patchen, dat heb je bij een Deepmind en de hieronder genoemde Ultranova trouwens ook.

Maar ik was nooit zo van de monofone, experimentele sounds en ben bang dat het ding na wat uitproberen snel weer op MP staat... Wat ik eigenlijk wil is de bekende sounds van de '60 - '80 jaren kunnen namaken.
Dat kan met veel polyfone synths als je je maar genoeg verdiept in synthese of je moet iets met presets kopen natuurlijk...
Hier een voorbeeld van de Ultranova waar ik het eerder over had, Daniël Fischer laat wat oude sounds horen die hij op deze heeft geprogrammeerd, kijk vanaf 7.30
Dat kan ook bijv op de Peak als je er genoeg induikt.

 
Fijn om een dergelijk advies te ontvangen waarvoor dank! Mooie demo overigens, de novation Ultranova is ook een interessante optie...

Ik heb inmiddels besloten om wel voor een Poly synth te gaan want ik speel zowel akkoorden als lead lijntjes. Ik had altijd al veel plugins maar die beginnen me inmiddels een beetje tegen te staan (ivm mijn ogen/bril). Dus ik ga het liefst voor een hands-on hardware oplossing die eenvoudig in gebruik is en zonder computer inzetbaar is. Wellicht dat ik er een apart topic over ga openen om eens te kijken wat er mogelijk is.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top