patchkaartjes Korg MS-20

bijlevel

SWB
Lid sinds
29 november 2007
Berichten
1.273
Locatie
Delfgauw
Onlangs heb ik de software synthesizer PS-20 van Cherry Audio gekocht. De PS-20 is de software versie van de Korg MS-20. Ergens tussen 1980 en 1984 heb ik mijn Korg MS-20 verkocht, volgens mij aan een student muziek. Ik woonde toen in Delft. Bij de verkoop heb ik hem ook al mijn patchkaartjes meegegeven en natuurlijk had ik geen kopieën gemaakt! Die kaartjes gebruikte ik om mijn patches vast te leggen. Door de aanschaf van de PS-20 zou ik graag die kaartjes op de één of andere manier weer in mijn bezit krijgen, in welke vorm dan ook. Ik hoop dat de eigenaar (of de volgende eigenaren?) lid zijn van Synthforum en die kaartjes nog in hun bezit hebben. Ik voeg een voorbeeld toe van zo'n patchkaart.
 

Attachments

  • 2021-08-28-0001.jpg
    2021-08-28-0001.jpg
    174 KB · Bekeken: 216
Dus dan gaat echt specifiek om die kaartjes met jouw instellingen? Anders kun je ze natuurlijk ook namaken in Excel/Word/whatever.
 
De lay-out is heel handig, compact en super jaren 70/80! Maar zo te zienis de vraag naar de kaartjes met zijn eigen settings
 
Ik heb het serienummer van de betreffende Korg, dat is 41719. Dat is mss handig bij het terugvinden van de kaartjes (of de eigenaar c.q. verkoopgeschiedenis). Een leuk weetje: de Korg heeft mij toentertijd (1978) 1355 gulden gekost.
 
Alle MS-20’s die ik ken beginnen met 14. Zes cijfers totaal dus er zullen ook wel 13’s en 15’s zijn
Dank voor de informatie! Ik heb ook nog wat op het internet gekeken en idd er zijn er een stel Korgjes waarvan het serienummer met 14 begint. Zal dan idd wel kloppen dat er een 1 voor moet. Dus lezers, het serienummer is hoogstwaarschijnlijk 141719!
 
Inderdaad erg handige en compacte patchkaartjes dit :okdan: Ik heb altijd wel een zwak gehad voor de Korg MS-serie :luv:
 
Back
Top