Roland JD-990 Wel of geen omvorm adapter nodig?

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Lid sinds
19 februari 2003
Berichten
1.240
Hey jongens,

Ik kan een JD 990 kopen maar achterop bij de input van de stekker voor de stroom staat; AC 100 V-50/60 Hz. Hebben we hier dan te maken met een model voor de Amerikaanse of Japanse markt en moet er een omvormer tussen? Of zit er in de JD-990 een technisch komponent wat de inputvoltage meet en dan automatisch tot de juiste stroomwattage omvormt? In het kort, kan ik deze gewoon aansluiten aan een Nederlands stopcontact of moet er een omvormadapter tussen?


Groeten, Tom
 
Dat is een Japans Model dan heb je allicht een omvormer nodig idd.
 
En vergeet snel die dat op MP staat nu aan 350e,tenzij dat je hem in persoon gaat halen.
 
Bedankt HWP. Jammer, maar dan laat ik hem gaan.

Bedankt voor je snelle reactie.


groeten, Tom

p.s. De politie is er toch écht wel wanneer je ze nodig hebt :D
 
De foto’s van die 990 op MP vind je ook elders op het internet. Wat betreft het voltage, een omvormer heb je niet nodig hoor. Open maken en 1 draad die naar de trafo loopt los solderen en op een andere pin weer vast solderen en hij is geschikt voor 230.
C27E9D07-B355-44C4-B3DA-3BC7D5D9D68C.jpeg
 
Wilde net zeggen, zo heb ik ooit een mks70 mee genomen uit de US. Draadje verwisselen op de trafo klaar
 
De foto’s van die 990 op MP vind je ook elders op het internet ....
Volgens mij is de kans op foute boel bij deze advertentie vrij hoog.
Foto's "geleend' en prijs is ca. 50% v/d huidige marktprijs.
MP Account van 14 jaar oud zonder enige feedback.

Heeft iemand hier contact met de verkoper gehad?
 
Volgens mij is de kans op foute boel bij deze advertentie vrij hoog.
Foto's "geleend' en prijs is ca. 50% v/d huidige marktprijs.
MP Account van 14 jaar oud zonder enige feedback.

Heeft iemand hier contact met de verkoper gehad?

Grootste red flag voor mij is ook het ontbreken van enige (zelfgeschreven) tekst. Zelfs als je niet bekend met het product kun je wel wat meer beschrijven.
 
Ik had afgelopen zaterdag een bericht gestuurd en mijn interesse geuit. Ik mocht hem hebben voor 350 euro maar toen ik vroeg wanneer ik langs kon komen, werd het angstvallig stil. Ik hoop niet dat hier mensen zijn die voor verzending zijn gegaan want dan verwacht ik dat ze hun geld kwijt zijn... Voor mij wel goed zo. Ik zit eigenlijk al vol maar ja, aan een goede prijs is het altijd leuk om iets nieuws te proberen.
 
Ik had afgelopen zaterdag een bericht gestuurd en mijn interesse geuit. Ik mocht hem hebben voor 350 euro maar toen ik vroeg wanneer ik langs kon komen, werd het angstvallig stil. Ik hoop niet dat hier mensen zijn die voor verzending zijn gegaan want dan verwacht ik dat ze hun geld kwijt zijn... Voor mij wel goed zo. Ik zit eigenlijk al vol maar ja, aan een goede prijs is het altijd leuk om iets nieuws te proberen.
OK, dank hiervoor.
Dan lijkt het inderdaad erg veel op het bekende patroon.


JD 990 vond ik voor mezelf wel één van de leukste ontdekkingen van het afgelopen jaar.
 
Ik heb ook een bericht gestuurd dat ik hem graag over wil nemen (wie niet voor die prijs en in zo’n mooie staat?) en dat ik er 1 dezer dagen om zou kunnen komen. Uiteraard had ik het vermoeden dat het geen zuivere koffie is en heb ik bewust interesse getoond om te kijken of m’n gevoel klopte. M’n berichten werden wel gelezen maar niet op gereageerd. Zojuist MP verwittigd dat het een verdachte verkoop is.
 
Marktplaats doet ook niet veel met die melding. Op FB ook een paar mensen gesproken die dezelfde ad als verdacht gemeld hebben. Maar actie lijkt niet te worden ondernomen.
 
blijkbaar kon ik vandaag weer een melding maken, dus gedaan :smeris:
 
Allemaal accounts die lang geregistreerd zijn en geen gebruikers ervaringen hebben... Je vist ze er zo tussenuit. Paar weken terug was het de digitakt, nu de jd990's
 
Back
Top