Gezocht: Roland JD-990 zonder Vintage Card

Status
Please reply by conversation.
Wat ik niet begrijp is dat de sample-sets v/d SL-JD kaarten ook niet gelijk in die JD-08 zijn gezet, of vergis ik me nu?

Nee, ze zijn niet verder gegaan dan de standaard 108 waveforms (waarvan 40 percussie, 1-shot & FX) die in de originele JD800 zaten. Is eigenlijk een misser van formaat! Nu ja, men wil blijkbaar ook trouw blijven aan het origineel. Destijds was geheugen erg duur en dat was de reden waarom er nog een beperkt aantal golfvormen voorhanden waren. Dus nee, de SL-JD kaarten zitten er niet bij. En dus ook geen slot op de JD08 om die kaarten te kunnen gebruiken. (ik vroeg me ten andere af hoe je in de cloud JV1080 de Vintage Expansion krijgt - blijkbaar is dat ook niet mogelijk...? )
 
Nee, ze zijn niet verder gegaan dan de standaard 108 waveforms (waarvan 40 percussie, 1-shot & FX) die in de originele JD800 zaten. Is eigenlijk een misser van formaat! Nu ja, men wil blijkbaar ook trouw blijven aan het origineel. Destijds was geheugen erg duur en dat was de reden waarom er nog een beperkt aantal golfvormen voorhanden waren. Dus nee, de SL-JD kaarten zitten er niet bij. En dus ook geen slot op de JD08 om die kaarten te kunnen gebruiken. (ik vroeg me ten andere af hoe je in de cloud JV1080 de Vintage Expansion krijgt - blijkbaar is dat ook niet mogelijk...? )
Ja, dat was wat ik ook al dacht.
Voor mij reden om de JD-08 maar te laten lopen en een 2e JD-990 te laten opknappen.
Vind de sliders ook te klein om lekker mee te werken en standaard 4 MB ROM, dat niet uitbreidbaar is tov 6+2+8 in de 990, te beperkt.
 
De Jd800 waveforms vond ik altijd erg boring, te beperkt voor een digitale synth die zo groots kan klinken? Jd990 was echt een verademing, zeker met die vintage expansion er bij. Klinkt allemaal wel heel identiek maar je kunt er veel meer nuance verschillen uit halen. Die percussie sounds waren echt heel whack. Een string expansion had ik ook nog wel willen hebben.
 
O/T: Zag net dat er op Ebay-kleinanzeigen.de momenteel vijf JD-800's te koop staan.
 
Hey Wardo, we zijn intussen al een half jaar verder...al een JD990 gevonden ?
 
De Jd800 waveforms vond ik altijd erg boring, te beperkt voor een digitale synth die zo groots kan klinken? Jd990 was echt een verademing, zeker met die vintage expansion er bij. Klinkt allemaal wel heel identiek maar je kunt er veel meer nuance verschillen uit halen. Die percussie sounds waren echt heel whack. Een string expansion had ik ook nog wel willen hebben.
Zet naast/boven je JD-990 met vintage board, een JV-1010 of 880 met een Orchestral II board erin (SR16), en je wordt blij.
 
Vandaag was weer lachen. Verscheen alweer een JD990 advertentie van eene 'Milou Wol' op 2dehands voor slechts 350€.
Dus besloot ik onmiddellijk over te gaan tot de aankoop via een chatbericht met de asap vraag om een adres en telefoonnummer zodat we praktisch konden afspreken...
Dit was het antwoord (dat ik halvelings als vermoedde) 5 minuten na het versturen van mijn chatbericht :

Beste,
Je hebt onlangs een bod of een reactie geplaatst op het zoekertje: Roland Super JD-990 Synthesizer. We vermoeden echter dat het om een frauduleus zoekertje gaat. We hebben daarom het account en de zoekertjes van deze verkoper verwijderd. We raden je aan zeer voorzichtig te zijn in je verdere contact met deze adverteerder.

Voor de toekomst geven we je graag de volgende tips mee:

  • Laat je gezond verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.
  • Bekijk hoe lang de verkoper actief is op 2dehands, check zijn andere zoekertjes en maak persoonlijk contact.
  • Kijk de (ver)koper ook na via Google, social media en internetfora
  • Betaal het product via PayPal en jouw aankopen zijn in veel gevallen onbeperkt beschermd.
  • Wees alert bij kopers en verkopers uit het buitenland en gebruik geen (anonieme) betaalmethoden zoals Western Union.
  • Voor meer kooptips bekijk onze Veilig Handelen pagina

Wij wensen je veel succes op 2dehands
 
misschien moeten we die jd990 eens wat minder hypen hier?? :duivels::duivels:
Ja. Minder hypen. Want geef nu toe. Eigenlijk is het niet meer dan een halfbakken synthesizer rompler uit de ninethies...die wel aanvaardbaar klinkt. Zo iets ? Deze thread wordt anders meer de GROTE JD990-thread ipv een zoekertje... :D
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top