Review Arturia FX Collection 2

ja heel veel tips, izotope vind ik wel een aanrader. eventide heeft onder andere hun nieuwe EQ (de split EQ, wat best een revolutionaire approach voor EQ-ing is) in de aanbieding. Maar goed, dat valt allemaal wel heel erg buiten de scope van deze thread.

voor een volledige lijst van de deals kun je hier kijken , die wordt elke dag bijgewerkt:
Helemaal waar (buiten scope).
Even kijken of er al een draadje over is.
 
Hier toch na een paar avonden met de demo’s spelen ook overstag gegaan met de black friday crossgrade.

Van een simpele polyfone sawtooth uit fabfilter one maak je met een serie effecten uit fx collection echt heerlijke volle sounds. Een juno chorus erachter, een 201 space echo en dan de reverb intensity en je bent zo een paar uur verder. M12 filter ertussen is ook erg fijn voor ritmische filter effecten trouwens. Die reverb intensity ‘infinity’ preset is zo mooi! Ik heb gezocht in mijn andere plugins van Logic, de tsar van softube, de fx van Synapse Legend maar geen reverb klonk zo natuurlijk mooi, lang en vol als die van arturia.
 
Niet heel veel nieuwigheden, maar de upgrade prijs vond ik zeer schappelijk (29 Euro). Dus maar alvast opgepikt. 8)
Dat probeer ik tegenwoordig ook niet meer te doen. Althans, alleen als ik de oude versie heb 'uitgespeeld'. Ik werk ook nog steeds met een oude versie van Studio One, waar ik nog lang niet alle functies van gebruik. Over 10 jaar ben ik klaar voor de upgrade, denk ik 😉
 
FX Collection 3 is nu ook uit:

Niet heel veel nieuwigheden, maar de upgrade prijs vond ik zeer schappelijk (29 Euro). Dus maar alvast opgepikt. 8)
Mooi prijsje. Alleen EFX Fragments is het dit al waard. Ik zal hem een dezer dagen ook eens upgraden.
 
Raar , jullie aan 29 euro, ik 69, terwijl ik zo goed als hele pakket hebben van Arturia
 
Raar , jullie aan 29 euro, ik 69, terwijl ik zo goed als hele pakket hebben van Arturia

the Tape Mello FI, en Fragments heb ik al, en FX2, dat maakt het 29 euri...
dus het hangt nu echt erg af, van wat je al hebt, meer dan ooit, bij een final sale, van FX3 zal dat weer veranderen dunkt me...
 
Het is ook een leuk bedrijf. Ze komen in elk geval op mij een stuk sympathieker over dan reuzen als Native Instruments en Izotope. En Pigments is een pareltje. Hun niet-schaalbare interfaces waren vroeger trouwens wel beroerd, met die kleine knopjes. Maar ze zijn lekker bezig daar in Frankrijk.
Absoluut. Vergeet de controllers niet zoals de Keystep 37. En ik moet eigenlijk de nieuwe Stellar Limited edition van de microfreak, want ziet er zo gaaf uit.. maar mag niet kopen ;)

 
Arturia FX Collection 4 is al uit..
Nagenoeg niks nieuws voor mij (ik heb Coldfire en EFX al).
Alleen een rotary ding en wat verbeterde UI (al verwacht ik dat de '3' gebruikers dat ook krijgen, aangezien alles vandaag een update had)
Kost € 29,- om te upgraden (voor mij dan) maar dat gaan we niet doen ;P
 
Nagenoeg niks nieuws voor mij (ik heb Coldfire en EFX al).
Alleen een rotary ding en wat verbeterde UI (al verwacht ik dat de '3' gebruikers dat ook krijgen, aangezien alles vandaag een update had)
Kost € 29,- om te upgraden (voor mij dan) maar dat gaan we niet doen ;P
Ik twijfel ook. Vraag me wel af of het niet goedkoper is om nu te updaten en straks naar versie 5, dan nu skippen en daarna meer betalen voor versie 5. Iemand ervaring met de updateprijs na een geskipte editie?
 
Arturia heeft altijd wel mooie update prijzen, toch skip ik hem ook. Stiekem had ik gehoopt op een stilzwijgende upgrade maar ben wellicht iets te verwend…
 
Arturia heeft altijd wel mooie update prijzen, toch skip ik hem ook. Stiekem had ik gehoopt op een stilzwijgende upgrade maar ben wellicht iets te verwend…
Alle devices hebben een update gehad eergisteren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat er in zit, maar hij was behoorlijk lang aan het downloaden.
 
Alle devices hebben een update gehad eergisteren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat er in zit, maar hij was behoorlijk lang aan het downloaden.
Klopt, resizable GUI, sommige plug-ins meer opties qua oversampling. Al mijn plug-ins zijn namelijk gisteren ge-update en ik vermoed dat enkel het Rotary effect voor mij extra zal zijn.
 
Back
Top