Behringer introduceert Brains, Mutable Instruments Plaits kloon met enkele toevoegingen

Verbazingwekkend veelzijdige macro-geluidsbron voor het creëren van lead-, bas- en percussiegeluiden, maar ook voor drones en soundscapes.
Met 20 digitale oscillatoren kun je een schat aan wilde en buitenaardse patches creëren met akkoorden, harmonische oscillatie, partikelruis, analoge basdrum, snare, hi-hat, superzaag en zelfs spraakgeluiden.
Duik in de wereld van geluidsmagie. Catalogusprijs: $ 149 (Nu verzending vanuit onze fabriek)


 

Attachments

  • Image_Four-Knobs-for-Everything.png
    Image_Four-Knobs-for-Everything.png
    250,3 KB · Bekeken: 5.731
  • Image_Visible-Wavelengths.png
    Image_Visible-Wavelengths.png
    202,8 KB · Bekeken: 214
  • Behringer-Brains-.001-1024x576.jpeg
    Behringer-Brains-.001-1024x576.jpeg
    50,8 KB · Bekeken: 180
  • Behringer-Brains-macro-Oscillator.001-1024x576.jpeg
    Behringer-Brains-macro-Oscillator.001-1024x576.jpeg
    40,3 KB · Bekeken: 177
Tja, dat zie je bij elke product dat ze aankondigen, maar ondertussen hebben ze toch best een indrukwekkend assortiment dat leverbaar is vind ik.
 
Ik heb niet zo'n probleem met hoe Behringer werkt. Deze module zal zeker een plaatsje krijgen in mijn rack.
Daarnaast heb je voor 1000 euro een Arp 2500 en een Arp 2600. Ze staan misschien niet goed op foto's voor facebook,
maar ze klinken geweldig. En daar gaat het om.
 
Ik heb niet zo'n probleem met hoe Behringer werkt. Deze module zal zeker een plaatsje krijgen in mijn rack.
Daarnaast heb je voor 1000 euro een Arp 2500 en een Arp 2600. Ze staan misschien niet goed op foto's voor facebook,
maar ze klinken geweldig. En daar gaat het om.

Als je dit een leuke module vind zou je er juist een probleem mee moeten hebben. Wie heeft nog zin z'n werk te open-sourcen in de eurorack community als je toch weet dat een bedrijf als B er mee aan de haal gaat? En waarom zou je in vredensnaam deze module aanschafen als je het origineel nog gewoon nieuw kunt krijgen? Als het aan de prijs ligt is er een dozijn aan kloons die tenminste nog wat extra's bieden.
 
Scoop is leuk. Prijsverschil met Plaits is te klein als je het mij vraagt. Voor eurorack zou ik voor safe gaan en MI vertrouwde reputatie van solid connectors en pots/encoders gaan. 2e of 3e of 4e hands MI kopen geen probleem. Behringer 2e hands heb ik nog steeds mijn twijfels tenzij voor €30,- .
 
Als je dit een leuke module vind zou je er juist een probleem mee moeten hebben. Wie heeft nog zin z'n werk te open-sourcen in de eurorack community als je toch weet dat een bedrijf als B er mee aan de haal gaat? En waarom zou je in vredensnaam deze module aanschafen als je het origineel nog gewoon nieuw kunt krijgen? Als het aan de prijs ligt is er een dozijn aan kloons die tenminste nog wat extra's bieden.
Ik zelf schrijf heel veel software voor diverse soorten toepassingen voor eigengebruik. Ik ontwerp diverse microcontrollers ook voor eigengebruik. Als ik daar mee klaar ben en het werkt goed,
dump ik alle source en schema's op internet voor anderen. Er zijn ook mensen met 2 linker handen die graag dit soort dingen willen hebben en als er dan iemand mijn ideeën leent en voor een zacht prijsje voor dit soort mensen producten maakt heb ik daar geen problemen mee.
 
Er is ontzettend veel open source software wat commercieel wordt gebruikt door derden. Je weet gewoon dat dat kan gebeuren als je iets open source maakt. Linux bijvoorbeeld draait op de meeste mobiele telefoons terwijl dat nooit Linus zijn bedoeling is geweest.

Het is dus ook weer volstrekt legaal wat Behringer hier doet. Het enige wat overblijft zijn meningen, maar het voegt allemaal weinig toe uit eindelijk omdat Behringer gewoon door zal gaan met wat het doet.

Persoonlijk heb ik geen probleem met het klonen van synths en spullen die toch al lang niet meer gemaakt worden. Maar concurreren met de originele makers terwijl die nog gewoon hun brood er mee verdienen, is niet heel fris en ook niet nodig. En eigenlijk is dat klonen van vintage synths dat op een bepaalde manier ook niet want het legt de lat een stuk hoger qua concurrentie op toch wel een beetje een twijfelachtige manier. Ik denk dat er weinig analoge synth fabrikanten aan zulke prijzen een boterham kunnen verdienen. Dus ja, wat een gezonde markt was wordt zo wel kapot gemaakt door Behringer uiteindelijk.

Maar je houdt het niet tegen, Behringer zag een kans die iedereen liet liggen, zij namen hem en ze verdienen er goed aan. Tjsa. Knap gedaan.
 
Tot dusver neemt het aantal fabrikanten en de productie van (analoge) gear en modules nog altijd eerder toe dan af, dus ik heb niet echt het idee dat er veel geleden wordt door Behringers gekloon. Vergelijk een catalogus van een muziekboer van vandaag met die van 10 jaar geleden, en wrijf likkebaardend in je handen met de enorme keuze aan spullen die te krijgen zijn in ieder budget van leuke pruttelkastjes van een paar tientjes tot vlaggenschepen van duizenden euro's.
 
Dat is ook weer zo inderdaad, keus zat, en zeker meer dan vroeger.
 
ondertussen is er een firmware upgrade die de sr naar 96khz brengt net als de plaits.
zal daarom meer on par me de plaits gaan klinken.
wel raar de firmware is al uit maar de brains niet. wtf?
 
Inmiddels is Joey Blush Response er mee aan de slag geweest, die haalt er toch wel HELE dikke techno uit in zijn zoektocht naar fucked up geluiden.

 
Back
Top