Waldorf Q (gele versie, non keyboard) Sound Cards

HerrB

Nieuwkomer
Lid sinds
23 september 2009
Berichten
6
De Q.. die heb ik en zo nu en dan maak ik er dingen mee, heb m ook al heel lang, wellicht nog vorige eeuw gekocht bij Feedback (….)

Vraag: heeft iemand ervaring met de Q? & m.n. de externe geheugen/geluids kaarten, die er voor zijn, maar die ik helaas destijds niet heb aangeschaft; Je hebt de geheugenkaart maar er schijnen ook cards met presets te zijn. En vraag 2 enig idee hoe de OS veilig te upgraden, en of dat veel bijkomende voordelen oplevert?
 
Ik heb een MicroQ, ik neem aan dat die vergelijkbaar is. Het updaten van de firmware ging probleemloos. Firmware is van de website van Waldorf te halen. Daar staan ook instructies volgens mij, het kan bij mijn weten via een gratis tool als MidiOX. In de release notes staat wat het je oplevert; sowieso bugfixes maar zeker voor de MicroQ zijn er in latere firmware releases extra functies bijgekomen.

Soundcards weet ik niet. Er zijn zat presets te downloaden (ook weer van de site van Waldorf) en het is een VA bak dus ik vraag me af wat een soundcard toevoegt.
 
soundcard was voor extra voices te hebben!
en soundsets kon je kopen, als je dat bedoeld met "geheugenkaarten"
 
soundcard was voor extra voices te hebben!
Ah ja, dat kan meerwaarde hebben. Zou het alleen overwegen als je echt tegen de limiet van het aantal voices aan loopt nu want dat soort dingen kosten nu natuurlijk je linker nier...
 
soundcard was voor extra voices te hebben!
Klopt niet helemaal, afhankelijk van wat je verstaan onder 'sound card'. De gele Q heeft 16 voices en daar stopt het.
Enkel de blauwe, Halloween en Phoenix editions konden worden uitgebreid middels een voice expansion board.
Ik ben de blije bezitter van een Phoenix keys 32 voice. :)
 
Klopt niet helemaal, afhankelijk van wat je verstaan onder 'sound card'. De gele Q heeft 16 voices en daar stopt het.
Enkel de blauwe, Halloween en Phoenix editions konden worden uitgebreid middels een voice expansion board.
Ik ben de blije bezitter van een Phoenix keys 32 voice. :)
Alle Q's kunnen uitgebreid worden naar ik begrijp, alleen heb je voor de oude boards een andere voicekaart nodig dan voor de nieuwere boards...
 
Back
Top