Neve 500 chassis, geen gaten geboord?

Sander02

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 mei 2002
Berichten
5.104
Locatie
Hellevoetsluis
Beste SF leden,

Hoop op wat tips, en of het nu aan mij ligt.. mss mis ik iets.

Heb een Neve R6 500 series chassis, prachtig ding, hoge kwaliteit dus je mag wat verwachten.

Nu heb ik de rack-kit besteld en wat blijkt, er zijn geen gaten geboord aan de rechterkant. Heb daar totaal niet bij stilgestaan te kijken, nergens werd ik erop gewezen dat ik in de Neve moet gaan boren/tappen.

De installatie manual zegt vrolijk, laat de handle zitten, en schroef hem erop.. nergens iets over gaten boren. Nu pas valt het me ook op, dat op alle foto's online van de zijkant (waar het hengsel zit) ook geen gaten te zien zijn.. heel bijzonder dit!

Wat vinden jullie, is dit Neve waardig? of snap ik de installatie-standaard van vandaag niet en is het normaal dat je bij zo'n product zelf gaten moet tappen?

De kit is 140, - en ik kan hem nog terugsturen, ik heb Neve al gemailed maar vraag me af wat ze kunnen aanbieden, waar ik mee geholpen ben.

Ik zou voorstellen, zij betalen de kosten voor iemand die met een bonnetje de gaten tapt, dit product is niet af.. ze verkopen het als optioneel, je mag toch verwachten dat die er zo op geschroefd kan worden ?

Alvast dank!
 
Laatst gewijzigd:
Wauw, het antwoord dat ik van Neve kreeg is boven verwachting.. zeker Neve waardig! :

Sander,

Apologies for the inconvenience. The rack kit doesn’t work on serial numbers less than 250. That information should have been on our website and was left off accidentally when we recently launched a new site.

I am happy to send you another unit if you provide your shipping information. I will enclose a return label for the one you have.

Bij deze, voor wie ooit zo'n unit koopt dan weet je dit in ieder geval :)
 
Hmm, interessante kwestie. Als ik kijk naar:
Rupert Neve Designs Rack kit voor R6 | Studio Lobbes | Professionele  geluidsapparatuur kopen en huren

En dan naar de behuizing:
Rupert Neve Designs R6 – Thomann Nederland

Dan zou ik bijna denken dat rackmount-kit in spiegelbeeld is ofzo. Aangezien er rechtsonder in die behuizing wel een smalle strook gaatjes zitten die overeen lijken te komen met de linker rack-oor. Alleen in deze opzet zouden de oren dan aan de achterkant van de behuizing zitten ipv de voorkant.
 
Het was trouwens bizar snel geregeld, binnen 1 werkdag binnen, omgewisseld en teruggestuurd, volgende dag aangekomen in de US.. had geen moment het idee, dat ik daadwerkelijk met de US zaken deed. Beste en snelste service die ik ooit heb meegemaakt (zowel Neve als UPS in dit geval). En alles gratis!

Nu eindelijk ingebouwd, tis een plaatje :)
IMG-20210519-WA0003 (2).jpg
 
Mooi om te horen dat een leverancier het zo snel en netjes weet op te lossen! :okdan:
 
Back
Top