Roland r8/m waverex

ja, man waarom moet een hele uitleg geven die je toch ni wil begrijpen, en ni wil aanemen

"De R-8 is hetzelfde als de TR-8s,, het bedrag is hetzelfde,,"

okey,, Ik vind van niet,, iemand anders ??
 
Ik wil het juist wel begrijpen, daarom stel ik die vraag :)
Dus wederom, die aannames kan je achterwege laten.
 
Ik probeer te achterhalen wat voor andere mensen precies de charme is hiervan.
Het is duidelijk niet om de functionaliteit te doen, zoals mijn TR-8s voorbeeld.

Wat is die speciale magie van de R8 ? Ik snap de TR 707, 808 909, ook allemaal zelf mee gewerkt en de hoofdreden dat ik een TR-8s kocht waar ze allemaal in topstaat in zitten.
De yamaha RX serie vond ik qua sequencer mij meer aanspreken (hebben ze ook een samplelaad kitje voor). De plastic RX drumpads waren veel prettiger.

Heeft iemand daar een zienswijze op waar ik wat van kan opsteken ?
Is het misschien de kick van de nieuwe technologische toevoeging ? ? Net zoiets als modden, maar dan veiliger ?
 
Laatst gewijzigd:
ja, ik ben't weer,, .. Maar k was de waverex video verder aan t bekijken, maar de demo kits krijg je mss enkel via aankoop...??

Ik vrees wel de resampling naar 31.250

Maar 't is wel nostalgie plezier en eindelk je eigen sounds in de R-8 kunnen laden

Ik vind de R-8 editor vrij complex en 't lijkt geen simpele Lo-bit sample player...

De U-110 vind ik goed klinken, maar de resampling naar 31.250 moet wel goed zijn voor de orignele retro sound,

Okeyyy,,
 
"nostalgie plezier en eindelk je eigen sounds in de R-8 kunnen laden"

Dank u. Kijk, daar kan ik wat mee. Dat nostalgische tintje dus, die ik mis omdat ik nooit een "connectie" heb gemaakt met een R8.
Ik denk dat die resampling niet persé heel erg is, je zit nog steeds t/m 15khz aan geluidspectrumvulling. Een beetje uitproberen zoals vroeger met samplers wat het beste het karakter behoud (of juist er iets mooiers van maakt, zoals mensen die persé de Akai MPC60 / S950 crunch erin willen).

Zo'n aanvulling voor een U rompler achtige synth lijkt mij wat dat betreft veel logischer, want organischer, klinken. Zoals in de video's.
 
Ik wacht nog altijd op antwoord voor hun MC-256 kaart,service blijkt niet ideaal...
 
tja, de resampling moet goed zijn, als het een formule is,, en ik vrees er voor,,

Bij de MC-909's als sampler moest ik lang zoeken om het digitale randje er af te krijgen,

Sommige vinden bitcruschers goed klinken, maar ik vind dat geen intressant effect,

en ja, 't is 'nostalgie' en spielerij voor overdag,,
 
en ja, de waverax is er mss ook voor een ganse Preset Library Community Markt ??

Bij de M-1 card zijn er al veel presets te vinden op de waverex site, en nieuwe sounds voor de M-1 vind ik toch wel erg cool,,

De Waverex editor doet me ook een beetje denken aan de SMFW30 voor de W-30, Met samples en een ganse editor,, enzo,,
Okeyy,,
 
Ik vermoed enkel ervaring met romplers, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Er is niks mis met Romplers. En er is niks mis met een R8, R8M, R8 mkII. In tegendeel. Nog even en de prijzen swingen de pan uit. Zeker in combinatie met Dance en Electronic Cards.
Verder zitten er hier 3 Romplers in een rack. Maar wel van dat type waar intussen véél mensen naar op zoek zijn... :dubbel:

Ik wil ook graag die Waverex. Voor mijn Romplers waar iedereen naar zoekt.
 
Voor jullie info, ik krijg ook vlekken van de MC 303, de grootste teleurstelling die een 17 jarige kan hebben als aankomend dance producer.
Rompler ten top. De JV serie is weer wel erg fijn. Net als de Korg's.

Ik heb mijn R8 mkII voor 1100 gulden toen verkocht (1998 ), ik zie dat soort prijzen van 491 euro nog steeds niet. Maar wie weet wat nog gaat komen !
Zo'n waverax breekt de limieten van de fabriekssounds (al dan niet op extra romkaart) wel helemaal open.
 
Laatst gewijzigd:
Ik probeer te achterhalen wat voor andere mensen precies de charme is hiervan.
Het is duidelijk niet om de functionaliteit te doen, zoals mijn TR-8s voorbeeld.

Wat is die speciale magie van de R8 ? Ik snap de TR 707, 808 909, ook allemaal zelf mee gewerkt en de hoofdreden dat ik een TR-8s kocht waar ze allemaal in topstaat in zitten.
De yamaha RX serie vond ik qua sequencer mij meer aanspreken (hebben ze ook een samplelaad kitje voor). De plastic RX drumpads waren veel prettiger.

Heeft iemand daar een zienswijze op waar ik wat van kan opsteken ?
Is het misschien de kick van de nieuwe technologische toevoeging ? ? Net zoiets als modden, maar dan veiliger ?

Heb hier een r8m (met dance/elect kaartjes) dus kan niet oordelen over de r8 sequencer en timing maar wel over de sound. En ik heb weinig andere drumdozen die droog zo strak door de mix knallen. Overigens is dat meer Roland spul van die tijd dus het zal wel met een bepaald type converters te maken hebben.

Voor mn kick is het altijd de r8m of een mbase. Of beide gelayered.

Wat dat betreft vind ik de r8(m) nog steeds een van de beste poor-mans 808/909 die er is. Dus het idee dat je custom samples kunt gebruiken of ter aanvulling of voor totaal andere creatieve opties spreekt me wel aan.

Overigens staan/stonden er recent een aantal r8s op mp. De kaart zelf blijft aan de prijs en je kunt er bijna een elektron samples of voor minder zelfs een volca sample. Maar als je toch een r8 hebt staan die verder staat te verstoffen dan heb je opeens wel heel veel meer opties.
 
Leuke van deze kaartjes is dat je samples kan laden EN images van je bestaande kaarten
Dus , van zodra ik een kaart heb maak ik een image van mijn dance card ( 909 ) en wie zich geroepen voelt om te delen ( 808 card please ) laat maar horen .
Ik heb een R8m en die is retestrak , binnenkort komt de cirklon eraan en dat gaat knallen worden ( na bijna 3 jaar + 9 maanden wachtlijst )
 
aan ja idd,
tja, het meevoelen met de overstromingen had die covid miserie volledig weg gevaagd bij mij, en al zeker na de vaccinatie,

't blijft wel duur die waverex;, of voor mijn budget normen
en ik zie er mij geen nieuwe muziek ideeën mee maken, moest de U- versie er zijn, maar toch de U-110 vind ik goed klinken,
 
Leuke van deze kaartjes is dat je samples kan laden EN images van je bestaande kaarten
Dus , van zodra ik een kaart heb maak ik een image van mijn dance card ( 909 ) en wie zich geroepen voelt om te delen ( 808 card please ) laat maar horen .
Ik heb een R8m en die is retestrak , binnenkort komt de cirklon eraan en dat gaat knallen worden ( na bijna 3 jaar + 9 maanden wachtlijst )
Als je zo 3 van die Waverex kaartjes moet kopen voor een 8M,dat loop toch heel duur op en dan heb je nog steeds geen 808 of 909..

Ik heb ooit een R8 gehad (toen ik tegelijk ook een 909 en 808 (en nog 10tal andere fameuze drumboxes had) en ondanks die wel heel goed dynamisch klinkt zijn de 808 en 909 sound samples op de kaartjes om van te wenen als je ze naast de echte machines hoort.

Ik vond die power drums kick wel machtig
 
Als je zo 3 van die Waverex kaartjes moet kopen voor een 8M,dat loop toch heel duur op en dan heb je nog steeds geen 808 of 909..

Ik heb ooit een R8 gehad (toen ik tegelijk ook een 909 en 808 (en nog 10tal andere fameuze drumboxes had) en ondanks die wel heel goed dynamisch klinkt zijn de 808 en 909 sound samples op de kaartjes om van te wenen als je ze naast de echte machines hoort.

Ik vond die power drums kick wel machtig
Tja , daarom dat de r8 de 90's detroit techno bak was , alsook saw 1 aphex, dus zo slecht zal het wel niet zijn.
Ik vindt de 909 card in elk geval uitmuntend goed klinken !
En waarom heb je uberhaubt 3 kaarten nodig ?
De r8 heeft bijna alle 808-909 sounds .
De r8m heeft 3 rom card slots , ik heb de 909 card , +vintage perc en jazz brush die ik bijna nooit gebruik .
Dus een enkele waverex voor de 808 lijkt mij genoeg
 
Tja , daarom dat de r8 de 90's detroit techno bak was , alsook saw 1 aphex, dus zo slecht zal het wel niet zijn.
Ik vindt de 909 card in elk geval uitmuntend goed klinken !
En waarom heb je uberhaubt 3 kaarten nodig ?
De r8 heeft bijna alle 808-909 sounds .
De r8m heeft 3 rom card slots , ik heb de 909 card , +vintage perc en jazz brush die ik bijna nooit gebruik .
Dus een enkele waverex voor de 808 lijkt mij genoeg

Andere optie is 1 custom kaartje maken. In de praktijk gebruik je, althans ik, toch maar een aantal 808 geluiden, die kun je dan aanvullen met leuk ander bruikbaars.
 
Tja , daarom dat de r8 de 90's detroit techno bak was , alsook saw 1 aphex, dus zo slecht zal het wel niet zijn.
Ik vindt de 909 card in elk geval uitmuntend goed klinken !
En waarom heb je uberhaubt 3 kaarten nodig ?
De r8 heeft bijna alle 808-909 sounds .
De r8m heeft 3 rom card slots , ik heb de 909 card , +vintage perc en jazz brush die ik bijna nooit gebruik .
Dus een enkele waverex voor de 808 lijkt mij genoeg

Nee,slecht is die zeker niet,heeft een heel eigen sound,ik vergelijkte enkel maar de 808/909 samples met de originele machines,dat is gewoon dag en nacht verschil.

Ik weet niet wat je op zo 1 Waverex kaart kan stoppen maar electronic/dance en dan nog enkel kicks van power drums erop gaat toch allemaal niet op 1 kaart?

De R8 heeft geen enkel van de 808/909 sounds,je bedoelt de R8MKII allicht?
 
Yep ik bedoelde de R8 mk2
Op een waverex card kan een volledige Roland rom card, die ik waarschijnlijk enkel ga gebruiken voor de 808 (mits ik een bin file te pakkenkrijg ) , de 909 dance card heb ik liggen
 
Back
Top