TipTop Mantis of Behringer Go

vinnieq

Lidl
Lid sinds
11 juli 2004
Berichten
9.264
Ben me aan het orienteren op een draagbaar eurorack systeem. De 6U 104HP Mantis en Go lijken mij wel wat. Wat heeft de Mantis meer/beter dan de Behringer, behalve de looks? Andere alternatieven? 9U 84 HP Arturia?
 
Het prettige aan de Mantis, is dat er een Decksaver en een tas voor te krijgen zijn. Dat maakt het meer draagbaar dan een Behringer.
 
Het prettige aan de Mantis, is dat er een Decksaver en een tas voor te krijgen zijn. Dat maakt het meer draagbaar dan een Behringer.
Dat is zeker een voordeel, al zal ik hooguit van de zolder naar de woonkamer reizen, klikt zo'n decksaver lekker vast?
9U kasten van Arturia zijn er volgens mij niet? Ze hebben alleen 6u en 3u

Maar ik heb die van behringer en die bevalt mij prima voor het geld.
9U Arturia is er idd niet, alleen als aanbieding van 3 + 6U, daar was ik mee in de war.
 
Decksaver klikt prima vast. Zou hem wel met twee handen dragen met de bovenkant naar boven.

Voor transport enkel binnens huis lijkt een Behringer mij prima. Hoewel het formaat mij weer niet handig lijkt als je wenteltrappen hebt.

Meest solide draagbare oplossing lijkt mij een Intellijel. Eender welk formaat.
 
ACL - EVZ1! Niet eens veel duurder als je voeding meerekent, maar serieus goeie kwaliteit en lekker licht! Heb heel veel cases gehad maar deze is een blijver!
 
Misschien gewoon een basic Doepfer A-100 case? Komen met regelmaat 2e hands en voor een aardige prijs voorbij (wel kijken of je de PSU2 of PSU3 aanschaft). Heb deze gewoon voor thuis maar voelt en ziet er solide uit. Deksel zorgt ervoor dat je hem gepatched zou kunnen vervoeren. Zag gisteren nog een soort van review waarin de prijsopbouw van een TipTop case aan de kaak werd gesteld. Je betaald voor voeding en een kunststof bak/mal. Krijg helaas de video niet zo snel teruggevonden.
 
Doe hetzelf? Doepfer heeft een A100 DIY systeem met twee rails en PSU om in een zelfgemaakte kast of koffer te installeren. (6U, 2x84 HP)
Gingkosynthese heeft diy cases.
 
Laatst gewijzigd:
De TipTop is een fijne case, ik heb hem zelf ook gehad.
Een voordeel van de Mantis over de Behringer is dat de hoek van de Mantis verstelbaar is en dan je 2 Mantis cases op elkaar kan stacken met een adapter/grip-dingus.
De Behringer is natuurlijk goedkoper.

Het baat wellicht ook nog om even de stroomvoorziening van beide cases te vergelijken.
Ik wou ook een portable case (de mantis jaren geleden weg gedaan) en ben nu voor de arturia gegaan. 2x 6u is het einddoel, daar hebben ze een tas voor.
 
Is zo’n prachtige Feinschnitt niks voor je ha ha


Ah hij is gearchiveerd. Geen idee of je m kunt zien.
Had ik gezien. Heel mooi ja. Maar dan ga ik weer 1U's kopen en ik wil juist ongebruikte modules inzetten.... Dank voor de tip!
 
Absoluut niets mis met de Mantis, prima power, stevig gebouwd.
Heb er zelfs 1 extra gekocht voor live.
 
Ik zei niet dat er iets mis was met de Mantis 😉 Ik refereerde enkel aan een video waarin de prijsopbouw t.o.v. van de gebruikte materialen ter discussie werd gesteld.
 
Ik zei niet dat er iets mis was met de Mantis 😉 Ik refereerde enkel aan een video waarin de prijsopbouw t.o.v. van de gebruikte materialen ter discussie werd gesteld.
Mijn comment was niet aan jou gericht hoor. Bedoelde in het algemeen dat de Mantis een prima case is.
 
Back
Top