Akai S3000XL backlight & SCSI fuse replacement

Paardenstaart

Stamgast
Lid sinds
11 juni 2017
Berichten
353
Hello

ik heb hier een Akai S3000XL waarvan het display aan het wegvagen is. Ik vermoed ook dat de zekering op de SCSI kaart moet vervangen worden. Als hij opstart zonder floppy disk in de drivegeeft hij de melding SKIP en ik kan vervolgens niet verder. Ik heb hem open gedaan om de SCSI kaart te disconnecteren om zo zeker te weten dat de fuse gesprongen is, maar het SCSI gedeelte zit bij aan het moederbord zo te zien. Ik heb ook geen scsi drive meer om hem te testen.

Zijn hier kenners die mij kunnen helpen? Ik weet nl niet goed welke zekering ik moet kopen, en waar ik dat best kan bestellen.
Ook heb ik dus graag een nieuwe backlight, maar deze zijn enkel te vinden op ebay blijkbaar. Als iemand weet waar ik dat (in België) kan bestellen, dan hoor ik dat graag.

fijne avond nog
 
Je heb een classic (glass) fuse 120V or 230V 1A nodig.

De vraag is of die wel stuk is, weet wel hoe je hem stuk kan maken.
 
Ja inderdaad. Zeker weet ik dat niet... Wat zou er nog mis kunnen zijn?
Als hij de SCSI aanspreekt tijdens het booten of als ik bv op DD druk, geeft hij de melding “Waiting for disk.... SKIP?”. En dan moet ik rebooten want op dat moment reageert hij nergens meer op.

Ik kocht de sampler afgelopen donderdag en hij zou voordien een 15-tal jaar stil hebben gestaan. Als hij geen stroom krijgt, kan er ook geen zekering springen natuurlijk... En voordien zou hij gewoon gewerkt hebben met een SCSI
 
Scsi gaat stuk als je scsi kabel in of uit plugt als de unit aanstaat. Garantie zonder de scsi aansluiting te testen dat die het wel of niet doet, kun je niet.

Je zou het geheugen er ff in en uit kunnen doen. Misschien is die veel verplaatst in de tijd dat die niet gebuikt werd.
 
De twee geheugensticks heb ik gisteren even moeten verwijderen toen ik de zekering wou bereiken.
Of bedoel je dat ik hem even moet opstarten zonder de geheugenuitbreiding?
 
Back
Top