hulp gezocht in Friesland

Tommy Lloyd

Nieuwkomer
Lid sinds
16 december 2019
Berichten
18
Locatie
Friesland
Beste liefhebbers,\
Mijn zoon Tommy Lloyd en ik hebben enorm veel tijd en energie gestoken in het proberen up and running te maken van cubase . Het lukt eenvoudigweg niet. Zowel midi als audio opnemen faalt telkens: midi ziet ie niet, audio ook niet. Tig keer drivers geïnstalleerd, al jullie adviezen opgevolgd. Maar het lukt niet. Inmiddels hebben we er ook een Poly D synt bijgekocht en zouden ZO GRAAG willen opnemen.\

Is er iemand die in de buurt van Haulerwijk woont en ons hier in ons studiootje wegwijs zou kunnen maken?

We kijken uit naar een reactie.

Vriendelijke groet, Wim en Tommy Lloyd

06-39857496
 
Ik woon zelf niet in de buurt, hopelijk kan een forumlid jullie helpen.

wellicht allemaal al geprobeerd, maar helpt dit nog?



 
Hebben jullie een geluidskaart ? Zo ja, dan zou een driver (in geval van windows , de geluidskaart moeten zien) die kan je dan in Cubase selecteren. De audio uit van de Poly D gaat dan naar de audio in van de geluidskaart. Je selecteert een spoor in cubase om de audio op te nemen. Vervolgens kan je indien er midi op je audio kaart zit je in en out verbinden aan de pols d. Je kan dan midi opnemen en afspelen in cubase. En je kan wat je op het klavier speelt opnemen.

Je hebt dus computer --> usb --> geluidskaart
Poly D --> audio uit --> geluidskaart audio in
Poly D --> midi out --> geluidskaart midi in
Geluidskaart midi out --> Poly D midi in

Geluidskaart main out L/R --> actieve Speakers of versterker plus speakers
En/of geluidskaart headphones uit --> Koptelefoon.

Je hebt dus een audio stroom en een data (midi) stroom.

Hoop dat dit helpt.
 
Audio zou altijd moeten binnenkomen via je geluidskaart, je kan in je daw bij de audio instellingen de driver selecteren.
Stel dat je asio driver niet werkt probeer dan even via de windows driver al is dat niet optimaal maar dan zie je of je een audiosignaal in Cubase binnenkrijgt.
Als je helemaal niets ziet en/of hoort dan is of je bekabeling niet in orde of je geluidskaart werkt niet.
Het kan ook nog zijn dat je usb aansluiting niet werkt, probeer dan een andere ingang.
En anders hoop ik voor je dat er een lid in de buurt woont die je wilt helpen.
 
Wat je als laatste ook nog kan proberen is om een gratis daw te installeren en kijk of die wel werkt, dan weet je of er eventueel iets aan de hand is tussen je pc en Cubase of niet.
Als je ff googelt dan vindt je er een aantal.
 
Dank voor alle reacties en hulp mannen. Ik ga ze allemaal proberen. In cubase weet ik niet waar ik de geluidskaart zou moeten vinden, maar zoek door. Overigens, ik heb de audio interface op de pc aangesloten. De interface neemt de speakerfunctie over, dus die connectie klopt. Maar omgekeerd niet; cubase ziet de driver is ook netjes geselecteerd en actief. Maar bij opnemen kiest cubase voor de in de laptop ingebouwde mike. Zitten hier nog aanknopingspunten bij?
 
Hij is wel zichtbaar in je geluidsinstellingen ? En bij volumemixer staat ie ook als default geselecteerd ?
 
Zit onder het geluid icoontje in je configuratiescherm, en je kan het snel verzetten via het speaker icoontje rechts onderin je scherm bij windows 10 (uit mijn hoofd)
 
Ik neem aan dat je het advies van post 12 hebt gevolgd ? En dat de interface zichtbaar is en je deze als default gemaakt hebt ?!
Als het apparaat niet zichtbaar is dan heb je een probleem.
Als ie wel zichtbaar is dan moet de microfoon aan staan, niet uit, anders heb je geen input. En bij apparaatbeheer moet het vinkje uit staan.
 
Ik kan via Configuratiescherm, Apparaten en Pinters, kiezen voor geluid, daar staat 2x microfoon HD audio device, 1x line in en 1x microfoon Usb CODEC. That's it. Ik kan via het zoekvenster niet wat lijkt op Standaard Opname Apparaat
 
Back
Top