catchy sounds (gezocht in synth)

Ooowkééé, mijn lijstje (van ideeën) voor je:

-Roland JP8000/8080
-Roland JD800
-Roland Jupiter 6/8
-Roland V-synth
-Alesis Andromeda A6
-Alesis ION/Micron
-Novation Supernova 2 (evt. versie 1)
-Waldorf XT/Q/(micro)WAVE
-KORG Triton (kijk maar welke versie..)
-KORG Karma (denk ik ook wel?)
-Yamaha AN1X
-Clavia Nordlead/rack 3
-Muse Receptor + een aantal leuke plug-ins

OF ff geduld hebben en dan wellicht de:
-Kurzweil VA-1
-Access Virus TI

Als je hier niks tussen kan vinden, kan je beter een gitaar gaan zoeken.. ;)
 
men neme een preset.. men drukt een toets in en zie.. we hebben een hit.. hoe makkelijk.. hoe snel.. hoe commercieel...



hoe saai, hoe getuigt dit van gemakszucht... hoe getuigt dit van hup snel klaar willen zijn...


inderdaad.. koop een ARP2600!!!



jeeezz dacht dat ik het nie zou tegenkomen hier.....
 
:D Je vergeet wat in je reply: Hoe nuttig mijn bijdrage..

Als iemand nou zo wil werken?

Ik zou zelf ook wel (veel) meer tijd willen besteden aan 't zoeken/maken naar/van geluiden, maar ja: tijd hè?

Sommige mensen hebben nu eenmaal ook andere dingen nog in 't leven.. :D
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
:D Je vergeet wat in je reply: Hoe nuttig mijn bijdrage..

Als iemand nou zo wil werken?

Ik zou zelf ook wel (veel) meer tijd willen besteden aan 't zoeken/maken naar/van geluiden, maar ja: tijd hè?

Sommige mensen hebben nu eenmaal ook andere dingen nog in 't leven.. :D


misschien dan keer de moeite om zo`n ander ding es anders in te delen.. bijv.. hoe leer ik omgaan met leuke synths... :D
 
Jacco praat weet eens...

Jacco praat weet eens...

*D *D

Ik vind het super dat vele van jullie denken dat ik standaard presets gebruik !!!!

Ik maak 7 van de 10 x zeker een bewerking van een preset, waar ik dan vervolgens van meing ben dat
ie dan nog vetter is...

Heel soms.... nee eigelijk altijd, verander ik er wel iets aan... Soms weinig en soms veel... soms heel veel

Wat mij opvalt is dat de virus series ( a,b,kb,indigo 1,2 etc...) gigantisch veel gebruikt wordt voor allerlei soorten muziek ed...

Met alle respect, maar het feit dat ik regelmatig geluidjes,soundjes ed... herken in nummers is toch een feit dat er helemaal niet veel aan een preset is veranderd en HOEFT te zijn!!!!!!

Een paar voorbeelden; DJ Je*an met Lift m* up Dat is die bas in ik gelof vooraan bank A ( naar mijn mening vrij weinig varanderd ). Vrij grote hit geweest....

Las*go heeft 2 x voor hun hits ; Bank B achteraan ergens ( uck me ) gebruikt.... eerste nummer was een hit... wederom vrij weinig aan veranderd...

Savage Garden, Holly Valance met ( t gejatte) kiss kiss...

Zo kan ik wel een hele lijst opnoemen... Maar dat volet toch een beetje aan als een truc van een gochelaar verraden...
In ieder geval bedankt voor reacties, zitten wel aan aantal bruikbare bij... Keep going on, I would like to say...:halleluja
 
hmm, vraagje... mogen het enkel hardware synths zijn?

anders zou ik ook eens de freeware vsti 'crystal' uitproberen... megaveel perests... zitten gekke dingen tussen.
maar neit als melodielijntje naar mijn gevoel (ben het nog nie lang aan het uitproberen, noch grondig).

nu, iets wat er niet bijstond was de Yamaha An1x... zwaar onderschat bakje!!!
en de korg ms2000 (al weet ik niet zo meteen of dat dé meest geschikte synth is... maar mits graven past alles nutuulk)
 
Re: Jacco praat weet eens...

Re: Jacco praat weet eens...

Origineel geplaatst door jaccis
Ik maak 7 van de 10 x zeker een bewerking van een preset, waar ik dan vervolgens van meing ben dat ie dan nog vetter is...
Maar waarom is het dan nog niet vet genoeg?

Heel soms.... nee eigelijk altijd, verander ik er wel iets aan... Soms weinig en soms veel... soms heel veel Wat mij opvalt is dat de virus series ( a,b,kb,indigo 1,2 etc...) gigantisch veel gebruikt wordt voor allerlei soorten muziek ed...
Ja, nogal wiedes. De Virus heeft gewoon een "signature sound" en het helpt ook dat er 1024 presets in zitten. Wacht maar, met die TI die er in december/januari komt waarvoor mensen nu al een geweldige Virus C op straat gooien zitten er presets in die je vast en zeker gaat horen. Omdat het geen werk kost, omdat je toch niemand kun aanklagen omdat ze een preset hebben gebruikt, en omdat als je het apparaat het eerste hebt -jij- vrij bent om te kiezen.

Met alle respect, maar het feit dat ik regelmatig geluidjes,soundjes ed... herken in nummers is toch een feit dat er helemaal niet veel aan een preset is veranderd en HOEFT te zijn!!!!!!
Volgens mij snap jij het niet helemaal.

Een paar voorbeelden; DJ Je*an met Lift m* up Dat is die bas in ik gelof vooraan bank A ( naar mijn mening vrij weinig varanderd ). Vrij grote hit geweest....
En zou dat zijn om die Virus preset, of omdat vrijwel alles van wat DJ Jean maakt toch wel gekocht wordt door het volk?

Las*go heeft 2 x voor hun hits ; Bank B achteraan ergens ( uck me ) gebruikt.... eerste nummer was een hit... wederom vrij weinig aan veranderd...
En ze gebruiken zelfs openlijk een Indigo in een of andere clip. Maar noem mij eens een paar TMF-lui die daar actief op letten?
Savage Garden, Holly Valance met ( t gejatte) kiss kiss...

Zo kan ik wel een hele lijst opnoemen... Maar dat volet toch een beetje aan als een truc van een gochelaar verraden...
Ach nee, natuurlijk niet. Marco V - Godd; geluidje heet "Impact", in de categorie Acid of Arpeggiator. Rank 1 - Sensation White, Anthem 2003 - geluidje heet "The Dome", zit ergens in de C of D bank. Sterker nog, er is hier een complete thread (en dat is dus met een D, niet met TH) over welke presets producers gebruiken. Maar die hadden het apparaat het eerst of gebruikten de preset het eerst en maakten dus een eerste release, dus die mogen het. De rest valt dan in de categorie "na-aper"

In ieder geval bedankt voor reacties, zitten wel aan aantal bruikbare bij... Keep going on, I would like to say...:halleluja
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=15815&highlight=occitan+bass

Maareh... je maakt het wel makkelijk voor jezelf. Eerst moeten we zeggen welke stijlen "in" zijn, dan moeten we je catchy geluidjes aanraden; wat doe je zelf eigenlijk? Ik zie nog niks van je in het "tracks"-forum staan, daar zou je op z'n minst in de thread "eigen synth sounds" (even naar onderen bladeren) wel iets kunnen posten.

En als je met de Indigo niks kunt maken; koop soundsets van Manuel Schleiss. Die kerel is momenteel even god. Kost wel wat, maar 't scheelt je knoppengedraai. Ook nog een aanrader : gebruik eens de "Unisono" en maak 'm 2 keer zo groot als waar 'ie normaal op staat, en zet dan de "spread" wat hoger dan 0. Nog wat - je Virus heeft een "Analog boost". Ook handig.

Even crossthreaden:

Op de lijst van de nieuwe virus series kan ik zien, welke geluiden er nog inziteen van de vorige serie(s)
Kijk voor de grap even in de lijst van door gebruikers ingezonden patches, en de standaard factory patches. Tel dat bij elkaar op, en smijt het geheel in de 2048 plaatsen die in het ROM-geheugen zitten. Duw dan een speciale Manuel Schleiss set in de eerste 128 plaatsen van het 512-presets tellende RAM-geheugen, en vul de rest nog eens op met spul dat de programmeurs met de wavetables en de hypersaws hebben uitgevoerd. Dan heb je ongeveer een idee.

zodat ik kan kijken of het ( na het luisteren van de nieuwe, wanneer deze uit is uiteraard...) of HET MISSCHIEN EENS de moeite waard is ZOU KUNNEN ZIJN om een nieuwe virus aan te schaffen... met toch nog een aantal geluiden uit de oude serie... Zodat ik hem als het ware omruil... maar toch weer NOG VETTERE geluiden bij heb ( is dit dan nog mogelijk ?)
Omruilen gaat je niet lukken, want die vorige Virus krijg je dankzij deze niet meer voor een grrrristelijke prijs je studio uit, en bij Feedback of welke muziekwinkel dan ook zien ze je al aankomen, tenzij je een week geleden een C hebt gehaald en die nog niet uit de doos hebt gepakt kun je omruilen vergeten.

Je spreekt jezelf overigens tegen. Je zegt zelf dat je vette geluiden kunt maken, maar wilt er in de tussentijd ogenschijnlijk geen werk voor doen en liever een nieuw apparaat kopen dan het oude uitputten. Je denkt dat de presets de hits maken terwijl dat aantoonbaar niet het geval is; die naam die er voor staat maakt stukken meer uit.

Waarom heb je eigenlijk die Indigo gekocht, als ik vragen mag? Waarom niet een Waldorf Q, die zijn in vergelijking stukken minder populair (lees : lastiger te programmeren, dus zeldzamer), dus kun je daar met geluiden aankomen die de rest van de planeet nog niet heeft. En waarom denk je dat een nieuw apparaat je een hit zal geven terwijl het gewoon een kwestie van geluk, skills, en doorzettingsvermogen is?

Ik weet het, ik ben een ongelofelijk tactloze klootzak en dat mag je ook rustig zeggen, maar ik verwoord even het onderbuikgevoel van meerdere posters hier (denk ik dan, ik zit niet op de fiets dus schiet me even niet neer svp). Die luitjes hier kopen een synth omdat ze onder de indruk zijn van het geluid en de mogelijkheden daarmee, niet of Tiësto preset nummer 643 't in een toekomstige hit gaat gebruiken. Van die Virus TI heeft nog niemand wat gehoord, van de specs uit gezien is het een C met een stel hele mooie extra's (waar je ogenschijnlijk niet altijd iets aan hebt - die volledige integratie geeft je geen "vettere" geluiden) en een dikker prijskaartje (de Virus b was toendertijd nog 2500 Deutschmark, en dat weet ik omdat ik 'm toen helaas niet gekocht heb), dus verwacht dat 'ie zo klinkt als ik ongeveer hebt voorspeld. Alleen beter natuurlijk.

Die luitjes hier draaien aan de knoppen om zelf sounds te maken, en dan wijst het commentaar hier wel uit op hun track of ze het goed hebben of niet. De vragen die er over sounddesign worden gesteld zitten op een (doorgaans) hoger niveau omdat iedereen hier wel een grof benul heeft waar ze hun maandloon aan hebben gespendeerd, en hoe het ding werkt. Desnoods -maken- ze zelf een softsynth of gaan ze met een Nord Modular of een of ander dik analoog beest aan de slag om spul te maken waar een Virus 't van in z'n broek doet, ik noem maar een zijweg.
 
Laatst gewijzigd:
:) yoozer blaast even weer de muizen uit de knalpijp

eigenlijk is het vrij simpel. Wil je presets? vette? vaak gebruikte? originele? vage? wrede? vanalles nog wat?

koop een:

clavia micromodular: massa's presets

dx200: alle presets van de DX7 kunnen er in (in de cavia ook trouwens)
en dat zijn er al gauw een paar duizend...

en dan multitracken die beestjes :W
 
Ik zou gaan voor 1 van de volgende synths voor naast je Indigo


Roland U-110
Roland U-220
Rolan MT-32
Casio SK-1
Casio VL-Tone
Of iets van Bontempi.....

Zet die maar eens naast je Indigo !
Dan weet je pas hoe krachtig hij is :engel:

Wat ik hier nu opmerk en vat het niet verkeerd op,maar volgens mij ben je een beetje te lui om zelf in de synthese te duiken.
Waarom koop je dan niet een sampler met een doos Sample'cd's (die CD's met afgeragde geluiden als dat dus is wat je zoekt)
Vind het hele verhaal maar een beetje raar overkomen een Indigo hebben en nog zeiken dat het dat niet is.......:confused:
 
Origineel geplaatst door cloudman
(in de cavia ook trouwens)

Hier heb je al wat presets voor de ''Cavia'' :duivels:
 

Attachments

  • presets voor de cavia.jpg
    presets voor de cavia.jpg
    40,7 KB · Bekeken: 47
Mag ik even Yoozer erop wijzen dat-ie zojuist een hele lap met tekst vol heeft geschreven met info
1 - waar Jaccis geen :kont: aan heeft
2 - die geen antwoord biedt op z'n vraag die volkomen verkeerd begrepen is zoals al eerder geschreven
3 - terwijl je zelf ook meer dan 1 vette bak hebt nietwaar?

Wil je zeggen dat jij elke synth die je hebt al binnestebuiten hebt gekeerd?
Of ontkennen dat sommige presets gewoon vet zijn en die schaamteloos moet gebruiken! :)

Moet iemand dan heel nederig zichzelf alvast excuseren dat-ie (mischien hè) niet zo'n goede presets voor zichzelf kan bakken en daarmee aangewezen is op de catchy sounds die niet voor niets aangeboden worden op het net???

Als hij niet had geschreven dat-ie een Acces Indigo had (zal hij wel spijt van hebben ondertussen :D ), had je hem dan gewoon beantwoord met een aantal vette bakken??

En hoe zit het met de muziek zelf? wie zegt dat iedere muzikant die synthesizers bespeelt ook een kei is in geluiden sculperen? Misschien speelt Jaccis jou er vet uit...
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Sander02
Mag ik even Yoozer erop wijzen dat-ie zojuist een hele lap met tekst vol heeft geschreven met info
1 - waar Jaccis geen :kont: aan heeft
Hij zoekt sounds. Anders had ik 'm wel even doorgeschupt naar Sound On Sound Synth Secrets > http://www.soundonsound.com/index.p...3&section=/&url=/search&Keyword=synth+secrets > alle hoofdstukjes en editorials lezen, en als je daarmee niet vooruit kan...

Die tracks die hij noemt maken niet zozeer gebruik van Vette Synth nr. X, maar van goed nadenken als je een track schrijft. Aan de track van L'Amours Toujour is de "hook" een (inwisselbare) superzaag, en dan voornamelijk een omhooggepitchte italo-hitje of waar het ook vandaan komt. Dat eerste komt uit welke synth dan ook. Het tweede is lastiger te vinden als preset ;).

2 - die geen antwoord biedt op z'n vraag die volkomen verkeerd begrepen is zoals al eerder geschreven
Partial credit. Iedereen die hier komt krijgt op een gegeven moment wel door dat het de kok is, en niet zozeer de keuken. Dan ga ik iemand die al een roestvrijstalen Philippe Starck inrichting heeft met keramische platen en oven/magnetron/grillcombi niet nog een keuken aanraden maar een kookboek.

Ik zie overigens dat je zelf ook niet vies bent van zo'n soort antwoorden ;)
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=37198. Vat die lap tekst maar als iets soortgelijks op qua humor.

3 - terwijl je zelf ook meer dan 1 vette bak hebt nietwaar?
En wat is precies daar het probleem mee? Ik heb meerdere VA's wat niet perse vette bakken zijn, maar die allemaal wel een eigen karakter hebben. Die Virus doet geen wavetables, en zowel de Q als de Virus hebben geen meerdere filtermodellen zoals de Ion. En die drie hebben weer helemaal niet wat de Micromodular heeft. Toch kunnen ze qua sound een deel overlappen, en laten daar nou juist in die categorie sounds inzitten die de topicstarter vraagt. Die vette sounds boeien mij niet zozeer, daar zit relatief weinig aardigheid in om ze te maken (ik heb hier ook al meerdere keren een recept gegeven over het "hoe", overigens) - mij boeit het totale sonische bereik. Klinkt ongeloofwaardig, he? :)

Wil je zeggen dat jij elke synth die je hebt al binnestebuiten hebt gekeerd?
Nja, ze hebben in ieder geval nog maar weinig geheimen voor me, vandaar dat ik me nu liever bezighoudt met het aanleren van de duistere kunst van mastering :). Mijn eerdere posts in Klank/Geluid/Theorie wijzen daar al op, en voorts heb ik op andere fora genoeg mensen op de goede weg gezet als er gevraagd werd voor een specifieke sound. Is dit overigens een uitdaging?

Of ontkennen dat sommige presets gewoon vet zijn en die schaamteloos moet gebruiken! :)
Dat ontken ik niet. Maar het probleem hier is dat slechts een paar presets te gebruiken zijn ("vet genoeg zijn") van de 1024 die het apparaat al heeft, plus de honderden sounds die al gewoon te downloaden zijn van de site zelf. Waar ze overigens de laatste 2 maanden mee geadverteerd hebben.

Waar het probleem ligt is dat er schijnbaar gedacht wordt dat een preset iets magisch is, iets wat een stel overspannen techneuten ergens in midden-Duitsland in een vuile industriestad door het gebruik van diverse drugs, lichaamssappen en dierlijke bestanddelen als een blauw flonkerend vonkje door een trechter in de MIDI-input gieten om vervolgens dan te wachten op de eerste jojo die dit dingetje ergens in bank G, nummer 42 herkend als dergelijk meesterwerk, en vervolgens een white-label B-kantje ermee volstopt dat er voor zorgt dat we de eerste vijf weken het stuk gruwel niet van onze nationale radio- en muziekzenders gebrand krijgen. Het zijn gewoon cijfercombinaties, wat wil zeggen dat je desnoods tienduizend chimpansees op zo'n apparaat kunt zetten en dan komt er uiteindelijk hetzelfde uit.

Moet iemand dan heel nederig zichzelf alvast excuseren dat-ie (mischien hè) niet zo'n goede presets voor zichzelf kan bakken en daarmee aangewezen is op de catchy sounds die niet voor niets aangeboden worden op het net???
Ik kan me vrijwel niet voorstellen dat die link nog niet eerder voorbij is gesjeesd.
http://www.vengeance-music.de/Virus2/eng/sounds.html . En van wat ik gelezen had kon 'ie het juist -wel-. Maar dan nog; tik in "virus trance sounds" in Google en je komt er ook bij uit!

Als hij niet had geschreven dat-ie een Acces Indigo had (zal hij wel spijt van hebben ondertussen :D ), had je hem dan gewoon beantwoord met een aantal vette bakken??
Waarom niet? Je moet toch ergens beginnen, en een VA is een vast bestanddeel, en dan was er eerst een lijst VST's gekomen omdat die makkelijker uit te proberen zijn. Als je een Indigo hebt - daar -zitten- die sounds al in, in tegenstelling tot een hele hoop andere machines, maar zoals ik al zei; dat zijn cijfercombinaties, meer niet. Een preset is niet verschillend van de paar lappen papier die je vroeger bij een Moog of Axxe of wat dan ook kreeg; er staan instellingen op van mensen die aan 't klooien waren en dachten "verrek, dit is cool". Er wordt hier sowieso al moeilijk gedaan over presetjes, en zoals ik al zei; lukt het daar niet op, dan is het domweg aanschaffen van een nieuw apparaat om te verwachten dat dat het werk voor je doet contraproductief.

En hoe zit het met de muziek zelf? wie zegt dat iedere muzikant die synthesizers bespeelt ook een kei is in geluiden sculperen? Misschien speelt Jaccis jou er vet uit...
Tegenwoordig is het voor vrijwel iedere thuismuzikant min of meer verplicht om zich te scholen in De Rest Van De Dingen. Daar hoort bij : studiotechnologie, sounddesign, mastering, effectgebruik, interfacing met audio en MIDI en het bedienen van software. Waarom?

Omdat niemand anders het voor je doet.

Omdat je geen team hebt, omdat jij alleen achter de apparatuur zit en er geld in pompt en resultaat verwacht. Omdat iemand niet 2 jaar een opleiding kan gaan volgen als engineer om vervolgens alleen maar *dat* te doen ongeacht wat er vandaag weer voor ongewassen arrogante rockgroep binnenstroomt. Uomo universalis musicalis.
 
heel veel goede synths...

heel veel goede synths...

Fantastisch....

Heel veel synths hebben volgens jullie de sounds waarna ik op zoek ben...

bedankt voor jullie reacties...

Hieronder een aantal voorbeelden waar ik naar zal/kan/moet gaan luisteren...


(Genoeg huiswerk dus, maar wel leuk...)

-Roland JP8000/8080
-Roland JD800
-Roland Jupiter 6/8
-Roland V-synth
-Alesis Andromeda A6
-Alesis ION/Micron
-Novation Supernova 2 (evt. versie 1)
-Waldorf XT/Q/(micro)WAVE
-KORG Triton (kijk maar welke versieARP2600!!!
Kurzweil VA-1
-Access Virus TI
KORG Karma (denk ik ook wel?)
-Yamaha AN1X
-Clavia Nordlead/rack 3
-Muse Receptor + een aantal leuke plug-ins

Jongens wederom bedankt !!!



--
 
Waarom heb ik het idee dat er een paar mensen vreselijk bij de neus worden genomen :D
 
Origineel geplaatst door The Q
Waarom heb ik het idee dat er een paar mensen vreselijk bij de neus worden genomen :D

dat idee had ik bij zijn eerste post al. ik reageer in ieder geval niet meer op zijn vragen :)
 
@kevin de cavia: mijn cavia's vroeger aten gewoon gras en wortelen :) Maar die scheten flink wat presets :D


godver, tzal toch niet waar zijn dat ome smack hier achter steekt :D dit zou toch de grap van het jaar zijn :D
Schitterend gewoon :D


@jaccis: als je werkelijk iets zoekt, dan ga je met je lijstje toch al een paar mooie dingen gevonden hebben...
 
Bericht door een moderator:
Enig speurwerk toont aan dat bovengenoemde speculaties van weinig waarheid zijn.
Gaarne verder on-topic, al weet ik dat het moeilijk is... (maar post dan liever niets...)
 
Back
Top