Tape Recorder

Zoals ik eerder zei: eerst recappen want de Rifa's en Frako's staan op doorslaan na al die jaren. ;)

Cheers,
Exo. :mega:

Das natuurlijk niet genoeg. Je zal hem moeten laten reviseren. Calibrenen, bias, ollieen, nieuwe aanstuur band(en) en tape azimuth goed instellen.
Als je dat dan laat doen laat dat dan doen met dezelfe tape die je ook gaat gebruiken.
 
Sinds 1 week ben ik trotse eigenaar van dit apparaat. Krijgt volgende maand wel een servicebeurt en verschen tape, maar alsnog: wat klinkt dit lekker. Hoog knispert fijn en laag wordt massiever. Heb gisteren een 303 opgenomen. Afspelen op halve snelheid geeft dat duwende laag echt nog een ++. I love it. ♥
 

Attachments

  • TapeDeck.jpg
    TapeDeck.jpg
    42,3 KB · Bekeken: 182
Aaah! Die staat ook nog op mijn verlanglijstje 8~

Sinds 1 week ben ik trotse eigenaar van dit apparaat. Krijgt volgende maand wel een servicebeurt en verschen tape, maar alsnog: wat klinkt dit lekker. Hoog knispert fijn en laag wordt massiever. Heb gisteren een 303 opgenomen. Afspelen op halve snelheid geeft dat duwende laag echt nog een ++. I love it. ♥
 
Jeetje wat een mooi ding zeg. Mooie foto ook met dat licht.
Ook lekker dat je hem in een rack kan hangen.
Zo word die toch een stuk minder onhandig.
 
Sinds 1 week ben ik trotse eigenaar van dit apparaat. Krijgt volgende maand wel een servicebeurt en verschen tape, maar alsnog: wat klinkt dit lekker. Hoog knispert fijn en laag wordt massiever. Heb gisteren een 303 opgenomen. Afspelen op halve snelheid geeft dat duwende laag echt nog een ++. I love it. ♥

Dat is een mooi exemplaar idd.

Heb grotere broer gehad maar samen met 4 andere met dwang verkocht omdat het uit de hand liep,nu nog steeds 4 recorders hier.

Pronkstuk nu hier is deze extreem moeilijk te vinden mint condition Technics RS-1700 silver Edition:

Hij klinkt even goed als die eruit ziet en kan trouwens ook aan pro hoge snelheid draaien.

Technics RS-1700.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Wow Egred, dat ziet er topnotch uit! En ja, de 909 is ook kicke. Leuk verslavend speelgoed godverdommejh!
 
Wow cool egres lijkt wel een gezicht in het midden.
kan de rt909 pro snelheid draaien? Zag wel dat die tot 30khz kon.
wat voor snelheid hebben we het dan over?
 
Wow cool egres lijkt wel een gezicht in het midden.
kan de rt909 pro snelheid draaien? Zag wel dat die tot 30khz kon.
wat voor snelheid hebben we het dan over?

Ik wist niet dat er een RT-909 Pro bestond eerlijk gezegd,de mijne ging wel ook aan heel lage snelheid,wat dan wel cool is dat je met 1 tape van 180meter 6uur muziek hebt
Wat ook gaaf is aan de RT-909 is dat die een auto detectie systeem heeft waardoor die aan het einde van de band direct omschakeld andere richting uit.

Veel andere decks hebben dat niet en dan moet je een speciale reflecterend stukje tape monteren aan het eind van de band wat lastig is.

RT-909 is wel super mooi als je er blauwe of rode metalen NAB adapters op zet.

Die Technics die ik heb klinkt wel heel Hi-Fi niet iets om te kopen als je opmerkelijke tape kleuring wil,de RT-909 heeft wel een mooie grain in de sound,heel aangenaam.

Als het toestel in goede staat is en prima werkend zeker kopen.
 
Thanks egres tot nu nog niets gehoord.
Vaak zijn verkopers argwanent omdat ik in Praag woon.
Nou ja ik heb geduld. Ben ook niet vies om zelf service te doen...Rackmount is wel fijn.
Die TR909 uuuhh RT909 in het zwart is mooi8) Nou ja oordeel zelf.
1d951730dde0ae6d142cfb3de2ca0e20.png
 
Jaaa, die zwarte heerscht! Had een zwarte 707 op t oog, maar kostte me 2000 eur ex invoerrechten vanuit US.
 
Thanks egres tot nu nog niets gehoord.
Vaak zijn verkopers argwanent omdat ik in Praag woon.
Nou ja ik heb geduld. Ben ook niet vies om zelf service te doen...Rackmount is wel fijn.
Die TR909 uuuhh RT909 in het zwart is mooi8) Nou ja oordeel zelf.

Dat is een render he die foto,maar je hebt wel machines die ze idd custom maken in andere kleuren en dan verkopen aan debiele prijzen.

Zoiets zou ik zelf niet kopen,er is niets origineel,alles wat je betaalt is winst van de verkoper en niet echt een marktwaarde prijs meer.

Kan goed zijn dat je die nooit meer kwijt meer kan,namelijk je kan als je zelf investeerd dit zelf doen voor veel minder wat belangrijk is is de machine zelf ,die enkel heeft zijn waarde de behouden blijft.

Boodschap is dus RT-909 kopen origineel en in zo mooi mogelijke staat.

Je kan er capstan rollers voor kopen met kogellagers ipv de originele met koper bus,kost iest van een 100e,dat is wel een upgrade die de moeite is,had ik ook zelf gedaan.
 
Back
Top