Beetje rommelen met de Argon 8

ano090422

Gedeactiveerd account
Dismembered
Lid sinds
29 Maart 2003
Berichten
702
De Argon 8 binnen gekregen. Vind het eigenlijk wel een fijne bak, heel inspirerend. Half uurtje mee zitten rommelen en toen kwam deze eruit;



De pads komen uit de Argon 8, basje uit de Sequential Pro 3 (met een Echobode plugin), beatje uit een TR-808 (beetje weggemuffeld met een low-pass filter) en dan door de API 2500, hier en daar nog een Ableton Operator (houdt zich prima staande tussen al die hardware), boeltje door de API 1608 mixert getrokken, eigenlijk verder niet veel aan gedaan.

Verwacht er niet te veel van, maar vond het aardig om de Argon 8 eens in context te laten horen. Nou doei!

:mexico:
 
Ik ga niet liegen als ik zeg dat ik je track 5x na elkaar beluisterd heb. Knap. Mooi door eenvoud ! Jammer dat de drums wat te uitgesproken (CLAP weg aub) aanwezig zijn.
Als ik die wat op de achtergrond denk, dan heb je een track met een aanzienlijk hoog Aphex Twin gehalte.
Doet mij in elk geval denken aan Ambient Works 85-92 Een mijlpaal in de muziekgeschiedenis.


Voor mij hoeft er zelf niet veel te wijzigen aan deze track. Wat galm op de snare, weg met die clap en drums wat zachter en dan heb je een mooie sfeervolle Ambient track.

Dan de Argon 8. Ik word niet snel lyrisch over een bepaalde synth, want elke synth - zelfs als is het de miezerige Roland MT32 (voor zover een synth te noemen) is bruikbaar.
De Argon 8 is een 'vreemde' eend in de bijt in die zin dat hij héél erg organisch kan klinken. Erg breed inzetbaar. De reverb is zo lo-fi maar geeft een fantastische kleur.
Zelf ben ik geen ambient componist, maar elk zichzelf respecterende maker van dit genre zou de A8 in huis moeten hebben.
In elk geval nog geen spijt van dit ding en met een hoge ROI.
 
Laatst gewijzigd:
Super vet. Maar idd die clap uit 808 is veel te hard.
Vind het erg mooi klinken.
 
Wow, ik word er helemaal stil van joh! Bedankt! sKeLeTvM je laat me blozen joh haha!

Trackje was eigenlijk meer bedoeld als een klein testje, en absoluut, die clap is veuuuul te hard. Misschien ga er ik toch nog eens mee door, kijken of er wat van te maken is. Ik vond zelf het 'highpassed echo 606 beatje' (wat precies op de helft inkomt) wat storend, kunnen jullie het me vergeven als ik die eruit gooi?
 
Nog eens geluisterd. Wat een weemoedige sfeer...happy en triest tegelijk. Ik wacht vol ongeduld op een nieuwe mix.
 
Grappige bak, vind hem vooral z'n analoge basslead-sounds overtuigend voor een VA. Interessante prijs ook. Hoe zijn de knopjes, priegel of goed te doen?
 
Grappige bak, vind hem vooral z'n analoge basslead-sounds overtuigend voor een VA. Interessante prijs ook. Hoe zijn de knopjes, priegel of goed te doen?

Alle knopjes zijn op mijn A8 een beetje 'los'. Meest vervelende aspect vind ik de patch-keuze knop. Die moet je draaien en daarna indrukken om de patch te laden. Het waarom daarvan is mij een groot vraagteken...
En wat je zegt klopt ook. A8 kan moddervet analoog klinken, maar ook stone cold digital met een 'underground' randje. Ik heb in mijn leven (te) veel diverse synths gehad, maar deze is op z'n zachtst gezegd eigenaardig te noemen.
 
Laatst gewijzigd:
Nog eens geluisterd. Wat een weemoedige sfeer...happy en triest tegelijk. Ik wacht vol ongeduld op een nieuwe mix.
Coming up, de afgelopen dagen beetje te druk gehad met werkspul. Probeer er vanavond wat tijd voor te maken! Thanks voor de motivatie!
 
Yea!! klinkt weer heerlijk chill.. super lekker die chords :luv:
Ah nice! De laatste tijd nét effe te weinig tijd om er echt even voor te gaan zitten.. als ik de reacties lees krijg ik veel zin om muziek te maken! Thanks!
 
Ah nice! De laatste tijd nét effe te weinig tijd om er echt even voor te gaan zitten.. als ik de reacties lees krijg ik veel zin om muziek te maken! Thanks!

Haha.. dat ken ik wel. :) Tijd is het probleem vaak. Ik word ik hier ook teveel afgeleid door een paar kattekwaad uithalende 4-voeters. :D

Luisterde ook nog ff op je SC.. deze vind ik ook te gek!
 
Back
Top