Mozex-Never Give Up Feedback Gevraagd

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.148
Locatie
Belgie
Hey iedereen, heb de laatste dingen aangepast aan een nieuw liedje van me. Maar ik besef dat ik altijd denk dat het goed is maar blijkbaar zijn er altijd nog dingen die ik vergeet of simpelweg niet hoor. Zouden jullie even willen luisteren en me zeggen wat er verkeerd klinkt?

https://soundcloud.com/mo7ex/never-give-up
edit: ff pad aanpassen want staat te stil :stupid
 
Laatst gewijzigd:
edit: raar, op soundcloud zelve staat de pad goed maar als je hier in de player luistert staan de pads nog op oude volume niveau. Heb geprobeerd gewoon de link te delen maar dan kom je ook bij het oude nummer uit dat eigenlijk vervangen is door het nieuwe nummer... dat is raar want als je naar men soundcloud gaat hoor je het nieuwe nummer...
 
Ik vind'm heel mooi en uplifting.. Dingen die me in het "oor" sprongen:

** de intro is te lang
** die crash wordt teveel gebruikt
** tegen het einde wordt ie wat saai en kan ie een tegenmelodie gebruiken.
** zeer mooie lead, knap ingespeeld.

Succes ermee! :)
 
Mooi nummer, maar wel een paar opmerkingen:
De attack van de arp vind ik te hard
vanaf ongeveer 1:00 minuut komen er steeds 3 claps en een cymbal, dit klinkt alsof de plaat blijft haperen, ik zou dit maar 1x in de 4 bars of zo laten klinken, sowieso is een cymbal een geluid waar je subtiel gebruik van zou moeten maken.
De volumes kunnen beter, het lijkt alsof alle geluiden precies even hard staan
Er zijn nog wel wat zaken in de afwerking maar dan zou je hem dus moeten afmixen, ik weet dat jij niet van de technische kant bent, maar misschien kan je toch eens zoeken op Youtube hoe je Automation kan gebruiken, bijvoorbeeld op de cutoff filters of op Volumes en bijvoorbeeld op Panning, dan geef je een flow aan je sounds en zal het een wereld van verschil geven.
Maar wel leuk dat je opeens je muziekstijl hebt aangepast. :mega:
 
Niet echt aangepast hoor, ik ben met dit soort muziek begonnen wanneer ik terug met muziek begon een jaar geleden. De soundtracks zijn meer het laatste half jaar. Ik ben de drums gewoon beu. Ik vind geen enkele goed klinken en in het mix proces zorgen die altijd voor distortion lol.
Bedankt voor de vele adviezen van beiden, er zitten dingen tussen waar ik zeker iets mee ga doen
 
Dit soort muziek is absoluut niet mijn stijl maar los daarvan: je drums staan veel te luid (vervormen zelfs). Ik dacht begrepen te hebben dat je je tracks altijd in Ozone bewerkt. Ik vraag me af hoe ze klinken zonder die behandeling. Het kan goed zijn dat dit dan beter klinkt (= niet te luid).

Dit voor mijn bescheiden mening.

Maar wel knap dat je in staat ben om naast prachtige symfonische stukken ook trance gebaseerde tracks te maken. Dat doe ik je niet na ;).

:doei:

Danny
 
Inderdaad Danny, dat probleem blijk ik te hebben met drums. Heb dus extra lang gemixed om het deze keer goed te krijgen maar blijkbaar vervormt het nog steeds... Dat is echt raar want nu staan zelfs alle instrumenten VER onder -6 db alvoor ik het volume omhoog haal met ozone. Moet nog steeds iets verkeerds doen dan...

Ja dat is een beetje hoe ik werk. Ik ben als een vat dat de ene keer gevuld word met water en dan weer met bier (bij wijze van spreken). Ik kan enkel maar tappen wat in mij word gestoken. Daarom dat het genre al eens kan verschillen bij mij...
 
Dat is een beetje men probleem. Ik heb eigenlijk totaal geen talent. Sommige zouden het geluk noemen, maar ik heb al teveel tracks gemaakt om dat nog geluk te noemen. Ik weet van waar het komt, maar ga daar niet over uit breiden. Maar het komt niet uit mezelf en ik heb me dus op niets te beroemen.

Je kan dat makkelijk zien aan hoe slecht het gaat op technisch vlak, daar moet ik meer moeite voor doen en laat ons eerlijk zijn, we zien waar dat meestal toe leid...
Maar bij deze track wil ik het nu toch eens anders beginnen doen, door meer verder te werken eraan. Ik heb hier al vele dingen gelezen, waaronder ook jou comment, waar ik zeker iets kan mee doen.

Gisteren ben ik ook eens begonnen met de instrumenten meer in te laten faden en uitfaden en zo van het ene ritme naar het andere te gaan in de song. Is het dat wat er bedoeld word met automation? Dat de instrumenten niet zo luid invallen maar in faden en uitfaden? In ieder geval heb ik dat gisteren met een nieuw nummer geprobeerd, en ik was zeer blij.

Tot men ableton crashte en blijkbaar de save file corrupteerde. Toen was ik minder blij.
 
Dat is een beetje men probleem. Ik heb eigenlijk totaal geen talent.

Je moet jezelf niet altijd zo omlaag halen, Jimmy. Mensen die totaal geen talent hebben, zetten niet jouw resultaten neer, hoor! Dat je nog moet bijleren, is niet meer dan normaal. Dat heeft iedereen van ons wel ;).

Wat automation betreft: dat is gewoon een actie de je normaal manueel doet (zoals bijvoorbeeld een volumefader, stereopotmeter of filter frequency veranderen) op één of andere manier te automatiseren. En dat doe je onder andere aan de hand van midi controller codes (de zogenaamde CC's) toe te kennen aan een modulatiewieltje, een schuiver of whatever.

Doe in ieder geval voort zoals je bezig bent :okdan:.

:doei:

Danny
 
Back
Top