Synthpop / wave: "Dreams"

Heel cool :okdan: Top sfeer, mooie chords en geluiden. Dit is echt synthwave hoor, geen synthpop.

Alleen die sax, daar heb ik persoonlijk een hekel aan in synthwave, alhoewel ik zelf ook speel. :D
 
Knappe sfeeropbouw :okdan:. Ook goed samen passende geluiden gekozen. Lengte is, gezien je in dezelfde toon blijft, gelukkig niet te lang. Op 3u40 en helemaal op het laatste heb je wel een vreemd effect gebruikt (lijkt alsof je de delaytijd wijzigt) waardoor het mij dissonant over komt. Als je dat bewust hebt gedaan en je bent er tevreden mee, geen probleem dan :). Maar mij komt het nogal eigenaardig over.

Maar wel knap gemaakt, hoor. En die sax geeft wel een speciaal cachet, goed idee :eureka:.


Dit voor mijn 2 cts,

:doei:
Danny
 
Sax in synthwave is heerlijk als 't goed is gedaan. Ik ben helemaal weg van The Midnight wat dat betreft (nummertjes Crystalline, Collateral, Jason, Vampires, etc. :dj:).
Maaruh mooie track, niets op aan te merken (ok, dat einde is een beetje random). :okdan:
Je hebt nog een volgertje erbij op SC.
Een ware synthwave invasie op het synthforum. :D
 
Sax in synthwave is heerlijk als 't goed is gedaan. Ik ben helemaal weg van The Midnight wat dat betreft (nummertjes Crystalline, Collateral, Jason, Vampires, etc. :dj:).

Van zodra ik sax hoor, skip ik het nummer tot het er weer uit is :D

Een ware synthwave invasie op het synthforum. :D

Leuk toch :doei:
 
Ieder zo zijn smaak.

Ja tuurlijk. Sax keert wel heel erg vaak terug in synthwave, maar voor mij is dat foute jaren '80. Ja The Midnight past het ook toe, en net die nummers luister ik niet. Ook in andere muziek kan ik het moeilijk verdragen, het wordt meteen cheezy (hoewel dat in jouw nummer minder het geval is, en net nog verdraaglijk). Ik herinner mij een concert van Marco Borsato, walgelijk was dat, sax in elk nummer dat verpestte het voor mij compleet. Ik heb helemaal niks tegen sax op zich, maar ik houd het liever bij jazz met sax. :okdan:
 
Ok track. Slechts een paar opmerkingen : ik vind de snare niet dynamisch genoeg. De Sax kan best, maar je speelt hem wat te carré.
Blaasinstrumenten (zoals alle acoustische instrumenten) op klavier vragen om ingespeeld te worden met de feel die een saxofonist hanteert.
Dat nabootsen op klavier is een hele klus !
 
Mooie sfeer en typische synthwave-sound. Prima gedaan. De snare vind ik niet mooi, daar is iets mee. Hij past er zo niet helemaal lekker bij. En na de break mag wel even 'iets' gebeuren. Nou gaat hij meteen door in dezelfde sfeer. Daar wil ik even verrast worden. Maar dat zijn details. Het klinkt allemaal erg goed, knap gedaan :okdan:
 
Mooi man!! :) .. alhoewel ik meer een disco/electro-funk/boogie man ben raakt deze muziek me ook meer en meer.. :) Er zit nu een soort gated reverb op de snare, ik zou een dikke breder galmstaart mooier vinden.

Synthsounds en arrangement zijn erg mooi :okdan: In tegenstelling tot Apollo82 (die net als ik ook sax speelt ;)) vind ik sax wel mooi in deze muziek. :) Bahamut had me ook aleens een te gekke synthwave track laten horen ergens waar sax in zat.. weet even niet meer waar...
De sax zoals ie nu is klinkt wel redelijk realistisch maar mag iets meer in een galmbadje zwemmen..
Ik had gisteren na lang niet gespeeld te hebben even het saxlijntje in dit liedje geprobeerd.. https://www.youtube.com/watch?v=06YAmxaNPoQ zit er zo heerlijk in.. :luv: ok.. beetje commercieel maar als ik op het werk ben en de radio hoor, hoor ik liever dit dan alle andere ellende die gedraaid wordt.. :D
 
Mooi man!! :) .. alhoewel ik meer een disco/electro-funk/boogie man ben raakt deze muziek me ook meer en meer.. :) Er zit nu een soort gated reverb op de snare, ik zou een dikke breder galmstaart mooier vinden.

Synthsounds en arrangement zijn erg mooi :okdan: In tegenstelling tot Apollo82 (die net als ik ook sax speelt ;)) vind ik sax wel mooi in deze muziek. :) Bahamut had me ook aleens een te gekke synthwave track laten horen ergens waar sax in zat.. weet even niet meer waar...
De sax zoals ie nu is klinkt wel redelijk realistisch maar mag iets meer in een galmbadje zwemmen..
Ik had gisteren na lang niet gespeeld te hebben even het saxlijntje in dit liedje geprobeerd.. https://www.youtube.com/watch?v=06YAmxaNPoQ zit er zo heerlijk in.. :luv: ok.. beetje commercieel maar als ik op het werk ben en de radio hoor, hoor ik liever dit dan alle andere ellende die gedraaid wordt.. :D

The Weeknd is echt lekker bezig de laatste tijd. En dat commericiële, ach, alle hits zijn nu eenmaal commercieël. We moeten algemeen maar eens af van het idee dat commercieël iets slechts moet zijn, en we constant in de underdog rol moeten kruipen. Soms is commerciëel gewoon ook lekker. De sax is overigens een beperkte plugin. Meer galm, ik probeer daar altijd expres op te letten om dit zo beperkt mogelijk te houden. Ook in je voorbeeld hoor je dat de sax eigenlijk helemaal niet zo veel galm / reverb heeft. Galm geeft vaak een heel breed geluid en klinkt automatisch mooier, dus logisch dat je daar veel gebruik van wilt maken. Maar het overheerst soms. Ik zie veel beginnende muzikanten deze fout maken... Overigens, en wellicht bedoel je dit: Wel heeft deze sax-plugin geen gemoduleerde opties of toetsimpact, waardoor het eentonig klinkt en weinig variatie. Daar ligt het probleem denk ik ook een beetje. Bedoel je dat?

En betreft de reacties van anderen op het gebied van eentonigheid en verassingen. Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is ook niet het meest onvoorspelbare nummer in mijn repertoir. Was het express, nee. Ik trap soms wel eens in een valkuil, dat wanneer ik een bepaald stukje lekker vind klinken hier (te) veel mee doe. En zolang het om een hobby gaat, steek ik ook geen weken in het schrijven / arrangeren van een nummer. Ik ga weer snel over na een ander nummer. Tenzij het om een collab, of betaald project gaat, loop ik soms de kantjes eraf. Maar, ik post niets, als ik het echt helemaal niets vind. Ik ken iig mijn zwakke plekken. Maar dank voor de feedback!

De snare maakt overigens deel uit van dezelfde set afkomstig van mijn Roland synth. Ikzelf vind het wel mooi. Smaken verschillen, denk ik. Maar goed, zal de volgende keer wel eens letten op wat meer diversiteit. Maar wat ik al zei: Ik ben super lui. :dubbel:
 
Back
Top