gezocht - roland jupiter 8

Status
Please reply by conversation.

dannykorrson

gebruik standaard
Lid sinds
27 juni 2017
Berichten
447
Locatie
in de alpen
ik ben op zoek naar een roland jupiter 8 voor mijn studio :dj:
ik bied een warme, veilige slaapplaats met een boel kameraaden om mee te spelen
 
En ..?
al eentje gevonden ?
 
In ieder geval een andere prijsklasse
welk type ?
 
Yes. :) De Rev 5 dus met de Roland sound!
Stuur PB bij interesse.
 
Heleboel chips: https://www.gearslutz.com/board/showpost.php?p=4946483&postcount=6 software envelopes maken ook verschil in de geluid- speelervaring..(mijn persoonlijke ervaring met een JP 6 en 8).
JP8 heeft een 12db/o filter extra (persoonlijke favoriet).. MKS80 niet. JP6 een multiband filter 24db/o

Soms zou ik weleens dingen tijdelijk willen uitwisselen.. maar bij ouwe analogen is dat een minder goed plan.
 
Wat betreft de MKS-80 de Rev 5 wil je absoluut niet,die zit vol custom Roland IC's en sommigen zoals de VCO's zijn quasi onvindbaar.

Het is de Rev.4 dat je 'wil' kopen,maar die zie je zelden te koop,men weet waarom ondertussen...die kan je nog ten minste herstellen.
 
In de Jupiter 8 zitten custom Roland envelope ic's die moeilijk te vinden zijn ,maar in het slechtste geval koop je een Juno 6 voor reserve onderdelen.

Ondertussen heeft een Duitser volledige spare voice boards in de aanbieding met alternatief ADSR en filter circuit,zou idem klinken,dus dat is ook een alternatief indien je een defect zou hebben en niet kan herstellen.
 
heb zojuist mijn jupiter 6 de deur uit gedaan, heb ondertussen een aanbod gekregen voor een 12bit versie die nog geserviced word - ga er over een week of 3 naar kijken! 8)
 
Jammer van die lelijke MIDI aan de achterkant, nu is die niet meer origineel, maar dat is persoonlijk, het is waar je om geeft....ik pas.....:)))
 
Voor die prijs , heb je hem zo doorverkocht
huidige jp8 prijzen zijn bijna 2 maal zo hoog
 
Idd heel jammer dat die midi interface echt op heel slechte plaats staat,verder idd wel in vrij goede staat,had meer onderaan moeten zitten op die schuine onderkant.

Als je het collectorsgehalte/staat meerekend (wat je nu, en zeker met hogere bedragen steeds moet doen) is die iets te duur.

sunny pedaal,niet zo lang geleden op ebay.de is er mooiere verkocht geweest voor niet zoveel meer.

Om behoud van investering moet je aan zulke hoge bedragen echt gaan selecteren en absoluut enkel het beste nemen,niet te snel op het eerste het beste springen.

Het zijn enkel de allerbeste exemplaren die echt waardevol zijn en worden,de rest komt dan allemaal op de tweede plaats.

En je moet voor wat de financiele toekomst betreft echt wel gaan mikken enkel op collectors eigenlijk.

Enfin dat is mijn mening.
 
Er zit zeker verschil in prijs , een mint jp8 met orginele doos (?) gaat vast boven de 15k
prijzen zijn enorm opgegaan afgelopen 2-3 jaar
 
Maakt ook uit of hij al gerecapt is , nieuw vilt psu etc
een doorgeroest apparaat of defect of ernstig beschadigd etc zal wel onder de 10 k te vindenzijn , gemiddeld zie ik ze voor 11-12k te koop de laatste tijd
en dan te denken dat een paar jaar geleden iedereen lachte als er verteld werd dat de jp8 ooit boven de 10k zou uitkomen ..
vind het nog meevallen in vergelijking tot cs80, ems spul etc

de prijs van deze is “ meer dan billik “
een hele n
 
( vervelend dat er geen bewerk functie is ...)
ieuwe bovenkast is ook te vinden in polen , dacht voor zo’n 500 euro , ziet hij er ineens weer puntgaaf uit :-)
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top