Promised Land ft Catarine Cain

ano220424

Dismembered
Dismembered
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.702


Heel het arsenaal boven gehaald :

- Summit
- Argon 8
- Virus TI
- JV2080
- JD990
- Ultrabeat
- FM8
- V-Synth XT
- Fender gitaar :D

(en ik was vergeten te melden >> de fabtastiche rap van Post Malone - ze knopen me op aan de hoogste boom als dit uilekt...)
 
Laatst gewijzigd:
Tot halverwege zat ik op het puntje van mijn stoel. Strak gezongen, prachtige productie en alles klopt. Daarna nam de aandacht toch wat af. Ik denk vooral door de opbouw van het nummer, het is AB AB AB. Ik wil halverwege toch even uit het sfeertje getrokken worden, zodat ik scherp blijf. Dat gebeurde nu niet. Maar dat is het enige, muzikaal en productioneel een dikke :halleluja
 
Tot halverwege zat ik op het puntje van mijn stoel. Strak gezongen, prachtige productie en alles klopt. Daarna nam de aandacht toch wat af. Ik denk vooral door de opbouw van het nummer, het is AB AB AB. Ik wil halverwege toch even uit het sfeertje getrokken worden, zodat ik scherp blijf. Dat gebeurde nu niet. Maar dat is het enige, muzikaal en productioneel een dikke :halleluja

Absoluut een punt. Je bedoeld wellicht het stuk tssn 1:57 en 2:18. IK heb me ook rot gezocht naar 'iets' maar het kwam er gewoon niet uit. Wel een synth solo geprobeerd maar paste gewoon niet.
En ik liet ik het gewoon zoals het is. Give it a try... :-)
 
Laatst gewijzigd:
Absoluut een punt. Je bedoeld wellicht het stuk tssn 1:57 en 2:18.

Die andere stem op 0:50 is super. Het past allemaal perfect. Dan weer het complet met de gedubbelde stem, ook mooi. Kort stukje gitaar kan ook. Maar als de stem er op 2:19 weer bij komt moet er voor mijn gevoel 'iets' gebeuren. Even een contrast om de sfeer te doorbreken. En dan weer het couplet en refrein. Vraag me alleen niet wat dat 'iets' moet zijn :P
 
zeer mooi Skelet, heb er zeer van genoten, die uitloop het het einde was wondermooi. Knap allemaal, I liked it! :)

Toch 1 fan. ;) Dank u Gloom ! (sorry dat ik zo weinig van jouw tracks beluister...tijd..tijd...tijd !)
 
Laatst gewijzigd:
Mooi, relaxt nummer, goeie zanglijnen en prima produktie.
Fijne zangeres trouwens die Katrina en de rap van Post Malone ligt ook lekker in de track.
Zou ze nog wel 'ns samen willen horen.
Gewoon een lekkere plaat.

Je bedoeld wellicht het stuk tssn 1:57 en 2:18. IK heb me ook rot gezocht naar 'iets' maar het kwam er gewoon niet uit.

De gitaar komt er lekker in maar kabbelt al gauw wat rustig door qua akkoorden, had wat mij betreft wat meer expressief mogen doorgaan waardoor het iets spannender zou klinken.
 
Knap gedaan, sKeLeTvM . Lekkere hedendaagse synthpop. Zelf hoor ik liever volledig instrumentaal maar dat doet niets af aan jouw kunde. Mix is zoals altijd perfect in orde. Saai vind ik het niet. Het is niet omdat een structuur minder complex of afwisselend is, dat het daarom gelijk saai wordt. Maar dat is ieder z'n smaak natuurlijk en dat moet ook.

Kortom: hoge kwaliteit ... maar dat mag ook van een semi-professioneel iemand :okdan:.

Greetz,

:doei:
Danny
 
Heel super-mooie basis,nu moeite doen om hem boeiend te maken,dat moet echt wel!
 
Knap gedaan, sKeLeTvM . Lekkere hedendaagse synthpop. Zelf hoor ik liever volledig instrumentaal maar dat doet niets af aan jouw kunde. Mix is zoals altijd perfect in orde. Saai vind ik het niet. Het is niet omdat een structuur minder complex of afwisselend is, dat het daarom gelijk saai wordt. Maar dat is ieder z'n smaak natuurlijk en dat moet ook.

Kortom: hoge kwaliteit ... maar dat mag ook van een semi-professioneel iemand :okdan:.

Greetz,

:doei:
Danny

Bedankt Danny ! :okdan:
 
Zoals Bombario aangeeft

Sommige toevoegingen (geluiden) zijn minder goed 1:30/2:24 bvb,kan veel beter,verder het geheel evolutief coherent maken dus over de hele track van begin tot einde.

Er zitten leegtes in die op zich goed uitkomen/klinken maar in het geheel wringen.

Misschien ipv van toevoeging/veranderingen,sounds in het arrangement meer spreiden,en het minimalistischer maken over het geheel,daarna kan jij kijken om iets toe te voegen.

Wat je kan doen is gewoon met het idee van er een remix van te maken,misschien komen dan dingen tevoorschijn die je dan kan toepassen op de originele.
 
Ja hoe dan ? 8) Hellup.

Ik vind hem erg mooi. tof gedaan.

Kies 1 sterke part die je rond 1.55 kaal laat horen met evt wat franje erom heen.
Bv 1 of 2 bars de vocal en keys alleen.
Ff een verassing inbouwen:)
 
Ff een verassing inbouwen:)

Dat is het. Niet de complete track ombouwen, maar het net even spannender maken. Die mannenstem die er op 0:53 inkomt vind ik een goed voorbeeld. Net even wat anders. En ik ben het ook eens met wat krautrock1958 zegt over de gitaar. Daar kun je misschien wel wat meer mee doen.
 
Dank voor de nuttige tips allemaal.
Nieuwe versie opgeladen. Gewoon in de brug en op het eind nog wat synthtoegevoegd. Gitaar ga ik laten zoals die is, want ik heb intussen de settings van mijn pré-amp gewijzigd en no-way dat ik die sound nog terugvind...:(

https://soundcloud.com/sk3letvm/promised-land-ft-katrina-caine-post-malone-remake
 
Back
Top