Laptop met floppy disk drive om Akai floppy images mee te maken

Status
Please reply by conversation.

vinnieq

Lidl
Lid sinds
11 juli 2004
Berichten
9.385
Ik heb onlangs mijn twee S950's laten voorzien van Gotek drives (dank etaion!). Nu heb ik pakweg tweehonderd floppy disks waarvan ik met Omniflop oid een disk images wil maken. Dat lukt niet met een USB disk drive. Dus zoek ik een (heel) oude laptop met floppy diskdrive en windows 95/98/XP (ik heb nog meer bejaarde software). Heeft iemand nog zo'n oud baasje waar -ie van af wil?
 
Edit werkt niet.

Waarom werkt dat niet met een usb drive?
Gewoon assignen als A-drive
 
Ah, je hebt een floppydrive nodig non HD, dus alleen 720KB.
Ik ga mijn zolderarchief eens verkennen, misschien heb ik nog een drive liggen
 
Ik heb nog niet verder gekeken dan Omniflop maar inderdaad, wellicht zijn er ook andere mogelijkheden. Ahoewel ik die nog niet gezien heb in de S950 Gotek familie.
 
Je hebt inderdaad, op dit moment, echt nog een PC nodig met interne floppy drive.....eentje die DIRECT op het moederboard is aangesloten. Als ik het goed begrijp is Keir Fraser, de ontwikkelaar van Flashfloppy, wel bezig met iets dat Greaseweasel heet wat in de toekomst kan betekenen dat we geen PC met interne floppy drive meer nodig hebben.

Ik zal ook ff rondkijken voor je!

Robin.
 
En je kan dan inderdaad de Omniflop images omzetten naar .hfe met de HxC software.....maar dat wist je waarschijnlijk al.
 
Dank mannen Ik heb de drives uit de S950s nog, plus nog een paar. Nu alleen nog een PC om ze in te zetten..... Ik ga eens bij wat reparatiezaken langs.
 
Dank mannen Ik heb de drives uit de S950s nog, plus nog een paar. Nu alleen nog een PC om ze in te zetten..... Ik ga eens bij wat reparatiezaken langs.

Ik heb hier nog 1 laptop die met een floppy drive zou kunnen werken. Dat is een HP Elitebook 8460P. De DVD speler kan vervangen worden door een Floppy Drive. Als je ergens zo'n FDD kunt vinden, wil ik je wel helpen met het omzetten.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top