Synth-o-theek (synths e.d. tijdelijk uitwisselen, levensvatbaar?)

Nu ik er niks meer wil, mijn plan was echt super serieus en had al een webdomijn.

ik wilde 100% in behringer spul.. een synth van 100/150 1,- pd synth van 200/300 2,- pd 300/400, 3,pd.
Bezorgen en ophalen. Vervanger bij schade. En een afkoopregeling als je hem toch wilde houden.

Maar ja toen dacht ik, ben geen 20 meer.. doeii
 
Probleem let dit concept is mogelijk de lage aanschafprijs tweedehands + waardevastheid tweedehands. Advocaat van de duivzl, maar waarom zou ik 28eur betalen om de beh 2 weken te huren, als ik hem voor 250 kan kopen en na een maand weer voor 250 kan verkopen?

Ik begrijp de (heel erg niche) noodzaak om een synth van >2k te huren voor 1 opnamesessie, maar bij goedkoop consumentenspul niet zo.
 
Probleem let dit concept is mogelijk de lage aanschafprijs tweedehands + waardevastheid tweedehands. Advocaat van de duivzl, maar waarom zou ik 28eur betalen om de beh 2 weken te huren, als ik hem voor 250 kan kopen en na een maand weer voor 250 kan verkopen?

Ik begrijp de (heel erg niche) noodzaak om een synth van >2k te huren voor 1 opnamesessie, maar bij goedkoop consumentenspul niet zo.
Nou het concept was wel wat complexer, je spreekt bijna van rent to own waarschijnlijk. voor studenten is 200,- per maand toch vaak liever voor in de kroeg. 7,e per week merk je niet zo.. Het idee was echt om het nog bereikbaarder te maken dan het al is.. Maar nogmaals ik zet het niet door
 
Als ik zie hoe de tieners hier met spullen omgaan: geen denken aan.
 
Ik zag ooit ook iemand op MP die dingen te huur aanbood.. me niet in verdiept verder.. Maar je moet volgens behoorlijk goed afgestemd verdienmodel hebben, wil je hier een boterham in verdienen, het interessant maken en daarbij er zelf ook nog wat aan over houden.. Ook nog service leveren. zelf ophalen en brengen? Toe maar!! :okdan:

Wellicht alles tegen bodemprijzen inkopen bij Behringer zelf.. misschien zijn ze bij Behringer zelf wel te porren voor zo een inititiatief. Maar er komt zoveel bij kijken idd. Wat is de uiterlijke staat bij retour.. de ene zet het neer en verplaatst het verder niet.. maar een ander gaat er misschien flink op los of neemt het mee naar een gig..

De praktijk is denk ik wel dat de meeste mensen gewoon kopen en het weer gewoon retour doen.. komt op hetzelfde neer.. Of hoe vaak zie je niet een shitload aan B-stock van iets wat een flinke prijsdrop heeft ondergaan?? Dat is de mentaliteit.. Volgens mij kun je daar geen enkel verdienmodel op afstemmen..

In de tijd dat ik het 'uitwissel idee' opperde was er Corona en verveling.. ik zou nu bij mensen langs kunnen gaan maar ik heb er gewoon geen tijd meer voor.. En ben ook wel een klein beetje genezen van GAS.. (niet te hard roepen.. :D) Van alles wat ik afgelopen jaar gekocht heb wilde ik het gewoon ooitop nog eens zelf hebben.. maar als ik het dan eenmaal heb is er altijd wel weer wat, of iets wat tegenvalt.
Oh.. ik wil nog weleens een maandje een Fantom G proberen.. maar het ding ophalen en dan veilige plek zetten waar geen katten zijn om daar dan te proberen, is een plek waar ik niet zo heel veel tijd zal doorbrengen denk ik.. :)
 
En ben ook wel een klein beetje genezen van GAS.. (niet te hard roepen.. :D)
De UB-XA vind ik bij uitstek een synth die jouw interesse zou hebben, oa 16 voice en keyboard split dat zijn dingen die jou wel aanspreken weet ik maar waarschijnlijk heb je al een Oberheim staan tussen al die synths dus kan ik me voorstellen dat GAS dan geen kans krijgt bij je.
Misschien dat die synthy kloon van Uli wel een beetje GAS bij je oproept want da's weer 'ns heel wat anders en heb je ook nog niet gehad als ik het me goed herinner.
 
De UB-XA vind ik bij uitstek een synth die jouw interesse zou hebben, oa 16 voice en keyboard split dat zijn dingen die jou wel aanspreken weet ik maar waarschijnlijk heb je al een Oberheim staan tussen al die synths dus kan ik me voorstellen dat GAS dan geen kans krijgt bij je.
Misschien dat die synthy kloon van Uli wel een beetje GAS bij je oproept want da's weer 'ns heel wat anders en heb je ook nog niet gehad als ik het me goed herinner.
16 voices in 2 x 8 kunnen splitten is niet genoeg. Heeft ook maar 2 uitgangen.. Wat mij ideaal had geleken.. een Multi-timbrale deepmind.. waarbij ook de effecten kunnen worden opgesplitst.. Dat zijn er nu 4 in 'n chain.. maar never mind. De enige manier om een Analoog workstation te creëren is waarschijnlijk een Andromeda (met 16 losse outs..) op een Behringer x18 mixer.. Maar dan nog niet perfect. Ik zou ook voice allocation willen.. per part een max aantal voices.. en die naar 1 output (pair) kunnen routen voor effects/processing.. laat dat nu allemaal in de Alesis Fusion mogelijk zijn.. Ok, is wel 'n VA.. maar in de productie / componeer fase werkte deze tot nu toe prima.. De Fusion heeft ook 'n adat uitgang om zo naast de 4 analoge uitgangen 12 uitgangen te maken.

Ik ben wel redelijk voorzien ook qua Oberheim sound.. En 'n 4 voice of 8 voice.. zelfde verhaal.. ik ken iemand dit bij elkaar heeft gehunt.. Ik snap dat dit heel uniek is maar doet me totaal niets. In de fase dat ik Oberheim kocht waren dit vooral leuke avontruren.. De aankoop / reis en het (laten) servicen.

Modulair doet me ook niet zoveel. De standaard mogelijkheden volstaan vaak wel voor de patches die ik maak. Ik merk het met alles wat ik nu heb en semi-modulair is.. liever gewoon alles programmeerbaar. Werkt veel sneller tijdens het produceren, of 'n basis patch die je gemaakt hebt en vanuit daar tweaken.. Er zijn wel wat exotische routings mogelijkheden die leuk zijn maar daar gebruik ik dan nog liever een VST voor. Een kennis van me heeft me way-back zijn Synthi (geen idee welke) weleens laten zien horen.. totaal mijn ding niet.. zeker leuk en ok voor sound fx.. als je daar naar op zoek bent.. maar ieder z'n ding. :)

Overigens postte ik dit waanzinnige 'uitwissel' idee ooit omdat ik een Roland Integra wilde proberen, was het al weer helemaal vergeten.. :D Maar de keuze is achteraf redelijk goed gekomen door een FA06 ipv 'n Integra te kopen.. beter interface als je diep edits wilt.. het ging mij ook met name om de SRX boards en JV en XV legacy. :)
 
Die Fusion’s zie je ook niet vaak 2e hands.. ssd erin lijkt me leuke bak. Vond de va micron!? Zit ook in fusion best goed klinken. Novation is op 1 of andere manier nooit zo gehyped maar ondertussen zoals de A6 en nu de Summit wel goeds doen.
 
De Micron is qua opzet een andere synth.. meer filter models. Beperkte polyfonie tov de Fusion.. Sound engine vergelijkbaar met de ION.
De Fusion heeft naast VA ook FM, wat modeling van akoestische blaasinstrumenten en is een Rompler. Lijkt een beetje op de Korg Oasys / Kronos qua concept. Met een beetje efficiënte programming kun je +100 stemmen polyfonie behalen.. genoeg voor een gemiddelde productie..
 
Oh ja ion bedoel ik kon even niet opkomen. Zie je ook weinig te koop. Omdat iedereen ze houdt of omdat ze stuk zijn vraag ik me af…
 
Ik heb trouwens ook 'n maandje terug een Supernova II gekocht.. 48 stemmig en multi-timbraal.. complete productie daarop doen was de uitdaging.. maar voor nu gewoon gerust dat ik em heb staan.. Niets moet.. :D
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top