Arturia kondigt ARP2600 V aan

Dan maak dit maar de startpost:

Bron : http://www.kvr-vst.com

Arturia heeft hun volgende nieuwe plugin aangekondigt - de ARP2600 V, een emulatie van wat over het algemeen wordt gezien als een van de beste analoge synthesizers ooit gemaakt - de ARP 2600.

Het origineel kwam op de markt als de "Blue Meanie"-versie, maar het model heeft zich ontwikkeld gedurende de jaren en wordt alom gerespecteerd. De ARP kan zowel gebruikt worden met als zonder patchcords omdat er ook interne routering aanwezig is (bedienbaar met sliders en schakelaars), en er kunnen verbluffende geluiden uit worden gehaald.

Met deze softwareversie komt de ARP weer terug. Natuurlijk zijn alle originele functies aanwezig, en als extras komen polyfonie, MIDI, tracking generators en extra effecten (verborgen achter de interne speakers) er bij.

De ARP2600 V heeft 400 presets, werkt op Mac OS X en Windows en kan toegepast worden als standalone of plugin (VST, RTAS, HTDM, DXi en Audio Units).
 

Attachments

  • arp2600v.gif
    arp2600v.gif
    110,7 KB · Bekeken: 141
deze sucks gewoon sorry maar vindt het maar een waardeloos ding, een ieder die overweegt hem aan te schaffen doe het niet! Focus je liever op de Albino!
 
Tsja voor een softsynth wel ok

net even getest best wel grappig dat je zelf kan kutten net als de echte......
maar je kan dit echt niet vergelijken met de echte die ik ook in mijn bezit hebt.....vraag me af waneer nu de tijd aan breekt ivm convolutie tbv synth's? technologie is er al!

Eigenlijk als ik zin heb maak ik wel een keer de zelfde patch zowel op de softsynth als op de echte....ben zelf erg benieuwd hoe groot het verschil zal zijn....
 
Origineel geplaatst door cns
deze sucks gewoon sorry maar vindt het maar een waardeloos ding, een ieder die overweegt hem aan te schaffen doe het niet! Focus je liever op de Albino!

argumenten?
 
Origineel geplaatst door Catscan
Tsja voor een softsynth wel ok

net even getest best wel grappig dat je zelf kan kutten net als de echte......
maar je kan dit echt niet vergelijken met de echte die ik ook in mijn bezit hebt.....vraag me af waneer nu de tijd aan breekt ivm convolutie tbv synth's? technologie is er al!

Eigenlijk als ik zin heb maak ik wel een keer de zelfde patch zowel op de softsynth als op de echte....ben zelf erg benieuwd hoe groot het verschil zal zijn....


ben ERG benieuwd!
 
net effe getest!
ik vind het een toffe softsynth met vele (zeer uitgebreide) funkties, ik ben er nog niet helemaal achter hoe alles werkt, ben benieuwd of de echte versie niet teveel cpu vreet, hij is redelijk zwaar op mijn 2.6 ghz, maar dat drukt de pret niet!
vind dat deze synth wel degelijk wat toevoegd, je kan er echt heel veel mee, en de 'echte' kan ik toch niet betalen, dus...
lekkere sounds komen eruit, de bassen zijn zwaar en er komen echt freaky dingen uit de speakertjes, ...
AANRADER!!
 
Kijkende naar de DEMO

1. de geluiden zijn niet je van het kijkende naar de presets, weet niet hoe het met andere soundbanks is.
2. het cpu gebruik is mij te hoog in de demo, gaat ten koste van andere ondanks de freeze functie in cubase<-niet toegepast
3. gebruiksgemak, niet echt aanwezig, moet je gewoon de echte hebben dit leent zich gewoon totaal niet in de vorm
van een softsynth. Ik heb de echte zelf niet maar heb hem ooit eens mogen aanraken en bespelen.
4. het heeft het gewoon net niet, voor mij dan.
5. zelfde geldt voor de moog softsynth van arturia

Waarom komen ze met de knowhow die ze hebben gewoon niet met een geheel nieuwe of iig niet op een oude synth gebaseerde plugin.

Kom op arturia en denk eens aan het optimaliseren van het cpu gebruik, dit is zeker wel met 25% te verlagen.

en die € 290.00 voor de volledige versie nah dacht het niet
 
Origineel geplaatst door cns
Kom op arturia en denk eens aan het optimaliseren van het cpu gebruik, dit is zeker wel met 25% te verlagen.

Waar slaat dit nu weer op?
En hoe weet jij in godesnaam hoe die software te optimaliseren valt?

Zal de demo ook wel eens probier.
Maar denk als je met een negatieve instelling er niet warm voor zal lopen nee.
 
Luister cpu is essentieel. maar linlpug lukt het toch ook om cpu laag te houden, nativeinstruments ook dus waarom arturia niet?

Zal heus wel iets aan te doen zijn....
 
Origineel geplaatst door cns

5. zelfde geldt voor de moog softsynth van arturia

Ha ha, wat een contradictie. Als voor de ARP2600 emulatie geldt wat voor de Minimoog emulatie geld, dan zit het juist WEL goed. Die Minimoog V klinkt echt heel erg veel als een Minimoog. Nu heb ik nog nooit met een ARP2600 gespeeld dus ik kan dit niet beoordelen.
 
Origineel geplaatst door cns
Luister cpu is essentieel. maar linlpug lukt het toch ook om cpu laag te houden, nativeinstruments ook dus waarom arturia niet?

Zal heus wel iets aan te doen zijn....

Arturia wil gewoon vette synths maken,alle cpu vermindering die leidt tot kwaliteitsvermindering mijden ze daarom....

Kep zelf de Moog Modular V en dat is gewoon een hele goede softsynth,misschien wel de beste....als je 1 of twee geluiden daaruit gebruikt heb je nog zat cpu over...
 
Origineel geplaatst door Nolet
Die Minimoog V klinkt echt heel erg veel als een Minimoog. Nu heb ik nog nooit met een ARP2600 gespeeld dus ik kan dit niet beoordelen.
Nou Nou ... zoveel ook weer niet .
Laten we zeggen aardig .
 
Origineel geplaatst door cns
Luister cpu is essentieel. maar linlpug lukt het toch ook om cpu laag te houden, nativeinstruments ook dus waarom arturia niet?

Zal heus wel iets aan te doen zijn....

Luister, Arturia gebruikt een heel andere manier om het geluid op te wekken. Ze emuleren analoge oscilatoren, vcf etc.
Vind je het gek dat dit dan meer CPU gebruikt? Ik wil niet lastig zijn maar vind je geen logische redenatie?

Appels en peren.


Hmm... zouden er ook pere-appelflappen zijn?
 
Origineel geplaatst door fuse


Appels en peren.


Hmm... zouden er ook pere-appelflappen zijn?

Mmmmm....perenflappen......8~
 
Origineel geplaatst door dextah
Nou Nou ... zoveel ook weer niet .
Laten we zeggen aardig .

Ik was toch redelijk impressed, mag ik wel zeggen. 't zal niet 100% zijn, maar ik zou het er niet uit halen als iemand mij opnames liet horen van een echte en van deze plugin. Mits goed geprogrammeerd en goed bespeeld natuurlijk.
En al die Chorus, Delay en Unison moet er natuurlijk af.
 
Ik snap niet dat iedereen zo warm kan lopen voor een grafische interface met wat mooie algoritmes. Ik word er in ieder geval niet warm of koud van. Al die soft die ouwe meuk na-aapt vind ik allemaal :kont: Het klinkt allemaal net wat te clean.
 
Origineel geplaatst door Arv
Ik snap niet dat iedereen zo warm kan lopen voor een grafische interface met wat mooie algoritmes. Ik word er in ieder geval niet warm of koud van. Al die soft die ouwe meuk na-aapt vind ik allemaal :kont: Het klinkt allemaal net wat te clean.

Ach Arv, ouwe zuurpruim! Die Minimoog V klinkt echt goed! Zeker niet te clean. Juist lekkere vadsige roomboter.
 
Origineel geplaatst door Nolet
Ach Arv, ouwe zuurpruim!


That's ME! :D :D

sorry ben wat sjaggo vandaag.. Moet ik eigenlijk niet gaan posten majaaa..


Vergeef mij!

:engel:
 
Back
Top