Nieuwe synthwave track: Neon Drive

synthmann

Ouwe rot
Lid sinds
21 mei 2002
Berichten
1.689
Een van mijn oude tracks heb ik geremixed, in een fris nieuw 2020 jasje gestoken en opnieuw uitgebracht onder een nieuwe titel: Neon Drive.



Veel Juno60 met (tape) delays/echo en Linn Drum sounds. In deze nieuwe versie ook een rol weggelegd voor Sylenth1 en de Model D.

Voor wie het origineel zich nog mocht herinneren:
Het draadje van de oude track uit 2010 (die niet meer online staat overigens, maar wellicht upload ik die nog eens op soundcloud)

 
Ah ik weet nu ook hoe ik moet embedden, maar kan mijn originele post niet meer aanpassen:
https://soundcloud.com/sonofgerard/neon-drive
 
Hij is helemaal niet slecht, boordevol mooie geluiden, maar de opbouw duurde me te lang en het kabbelt rustig voort zonder een doel eigenlijk. Er is geen duidelijke richting, als ik het zo mag uitdrukken.. Maar ik vond het wel fijn om naar te luisteren, so thanks! :)
 
Hij klinkt heerlijk vintage, echt heel 80's:okdan: De meeste synthwave vind ik tegenwoordig iets te trancy. De sounds zijn echt heel chill, maar ik kan me een beetje in Gloomers commentaar vinden. Je hebt zo'n heerlijke aanstekelijk baslijntje en groove, het enige wat mist is eigenlijk nog een vocal ala New Order :P:)
 
thanks voor jullie opmerkingen! Ik heb me inderdaad niet aan refrein couplet ofzo gehouden, maar ben gewoon op gevoel bezig. Ik ga eens nadenken of ik een 'vocal radio edit' kan maken, maar eh, hoe klinkt een typische New Order vocal? Ik ken hun werk eigenlijk niet:o:
 
Ja echt niet mijn muziek. Dit soort muziek is een van de redenen waarom ik veel 80s muziek niet echt mooi vind.

Anyhow openminded genoeg om feed back te geven.

- De opbouw is saai. Het duurd lang voor er iets gebeurd.

- De bas blijft maar gaan en zit geen variatie in.

- er mist een hoofd melodie daarom klinkt het wat leeg

- de beat gaat constant door


Ik zou er een break in bouwen.
De bas ff eruit
En een melodie er bij doen ( dat kan idd een vocal doen )

Verder mooie mix
 
thanks voor jullie opmerkingen! Ik heb me inderdaad niet aan refrein couplet ofzo gehouden, maar ben gewoon op gevoel bezig. Ik ga eens nadenken of ik een 'vocal radio edit' kan maken, maar eh, hoe klinkt een typische New Order vocal? Ik ken hun werk eigenlijk niet:o:

Naja het hoeft niet persé een New Order vocal te zijn, maar ik had door het basslijntje dat een poosje eenzaam doorliep direct een associatie met Blue Monday van hun
 
Ja echt niet mijn muziek. Dit soort muziek is een van de redenen waarom ik veel 80s muziek niet echt mooi vind.

Anyhow openminded genoeg om feed back te geven.

- De opbouw is saai. Het duurd lang voor er iets gebeurd.

- De bas blijft maar gaan en zit geen variatie in.

- er mist een hoofd melodie daarom klinkt het wat leeg

- de beat gaat constant door


Ik zou er een break in bouwen.
De bas ff eruit
En een melodie er bij doen ( dat kan idd een vocal doen )

Verder mooie mix

Thanks, smaken verschillen en tof dat je hem hebt geluisterd en feedback geeft! Kan ik zeker wat mee als ik zo'n vocal radio edit ga maken. Een break in de bas neem ik dan ook mee. Ik ben blij ook dat de mix goed klinkt want dat doe ik al helemaal op gevoel. Geen idee hoe compressors enzo precies werken, ik draai wat aan knoppen tot het naar mijn oren klinkt.
 
ben ook nu helemaal verzot op SynthWave, vind deze best goed, intro is voor SW te lang inderdaad, 0 tot 1min30 inkorten tot 30sec zou ik zeggen want ik wil vrij snel de volledige actie horen ;-)
 
Mooie geluiden en goede afwisseling. Maar de bas staat te hard en overheerst. Die kort arp-achtige fills zijn cool. Als je de inleiding flink inkort en nog even kritisch naar de mix kijkt (gated reverb op de snare?) dan heb je echt een toffe track :okdan:

P.S. Ik gebruik vaak referentietracks bij het afmixen. Die rip ik van YouTube en dan kan ik snel checken hoe hard partijen in uitgebrachte tracks staan. Niet om te pikken, maar om me op weg te helpen. Dat werkt prettig.
 
dank heren voor de comments nog! Deze versie met de geleidelijke opbouw zal ik zeker als de 'original edit' laten staan voor de liefhebbers. Een ingekorte 'radio edit' ga ik me ook eens aan wagen.

Mooie geluiden en goede afwisseling. Maar de bas staat te hard en overheerst. Die kort arp-achtige fills zijn cool. Als je de inleiding flink inkort en nog even kritisch naar de mix kijkt (gated reverb op de snare?) dan heb je echt een toffe track :okdan:

P.S. Ik gebruik vaak referentietracks bij het afmixen. Die rip ik van YouTube en dan kan ik snel checken hoe hard partijen in uitgebrachte tracks staan. Niet om te pikken, maar om me op weg te helpen. Dat werkt prettig.

Bedoel je de kick-drum of de bass line die hard staat?
 
Dit bedoel ik met luisteren:

https://www.youtube.com/watch?v=85bkCmaOh4o

Als je daar naar luistert hoor je dat de bas er echt onder ligt en de leads de hoofdrolspelers zijn. Wat een dikke nummers trouwens, wow! Muzikaal gebeurt er helemaal niet zoveel, maar het zich hem echt in de mix. De kick staat vaak ook zacht terwijl de snare nadrukkelijk aanwezig is en een bak galm heeft. Dat is natuurlijk ook smaak en je moet doen wat je mooi vindt. Maar zo analyseren helpt mij vaak. Dan heb ik een idee waar het qua geluid naar toe moet.
 
Dit bedoel ik met luisteren:

https://www.youtube.com/watch?v=85bkCmaOh4o

Als je daar naar luistert hoor je dat de bas er echt onder ligt en de leads de hoofdrolspelers zijn. Wat een dikke nummers trouwens, wow! Muzikaal gebeurt er helemaal niet zoveel, maar het zich hem echt in de mix. De kick staat vaak ook zacht terwijl de snare nadrukkelijk aanwezig is en een bak galm heeft. Dat is natuurlijk ook smaak en je moet doen wat je mooi vindt. Maar zo analyseren helpt mij vaak. Dan heb ik een idee waar het qua geluid naar toe moet.

thanks!!
 
Lekkere track, inderdaad zit er een stuk in de intro dat er zonder afbreuk aan de track zo tussenuit gehaald zou kunnen worden. Wel lekkere retro-vibe heb je daar... :okdan:
 
Veel dank voor de feedback, aanmoedigingen en tof dat het herinneringen terugbrengt! Ik ben ondertussen begonnen aan een radio edit dus die komt er vast!
 
Back
Top