AN200 + DX9 probleem

driftwood

...
Lid sinds
8 Maart 2004
Berichten
212
Locatie
Roermond
Ik ben al vanaf een uur of 9 bezig om m'n AN200 aan te sturen via een DX9.
Aangezien AN200 en m'n yamaha KX5 midi-keyboardje nooit ruzie hebben ging ik er van uit dat de DX9 ook niet moeilijk zou doen.
Klopt ook: maar de AN200 vertikt het :erm:
Zodra ik beide machines met elkaar verbind (midi-in van AN200 naar midi-out van DX9) zegt AN200: "err3" Waar de manual de volgende verhelderende uitleg bij geeft: midi-data error. this appears when the received midi data is incorrect or contains errors.
Ik had al zo'n vermoeden...

Het midi kanaal van de DX staat op 1, zo ook het synth-kanaal van de AN. Ik krijg er trouwens ook geluid uit. Maar "err3" is niet uit het display te krijgen, en zolang het er staat kan ik niets tweaken.

Ik heb een ander kanaal geprobeerd, en een aaltal dingetjes in de setup van de AN ge en- of disabled (een voor een) maar niets mag baten. Behalve het midikanaal kan ik aan de settings van de DX niets wijzigen.

De AN200 als sequencer voor de DX gebruiken werkt trouwens wel probleemloos.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? (en ja, ik heb gesearched)
Is de DX9 gewoonweg te karig als het op midi specs aankomt?
 
Laatst gewijzigd:
Misschien eens de MIDI-data van je DX9 analyseren (met bv MIDI-OX)? Ik vermoed dat die Active Sensing verkeer genereert en het zou kunnen dat je AN200 hierdoor het noorden kwijtraakt.

Indien dat het geval is kan je misschien kijken of je dit kan uitschakelen?

Kijk ook eens na hoe de Midi Clock instelling van je AN200 is ingesteld. Misschien helpt het als je dit op EXT plaatst (standaardwaarde=INT).
 
Bedankt!
Clock op extern had ik al geprobeerd.
Waar zie ik in midi-ox of auto sensing aan staat? (misschien een onnozele vraag maar ik weet amper iets over midi. Tot nu toe was het een kwestie van plug&play..)
 
:bekdicht:
err3, err3, aargh!

iemand nog een suggestie?
heb ondertussen een en ander over midi zitten lezen maar als n00b kom ik er echt niet uit.
 
Back
Top