plugin instellingen

Floris

Nieuwkomer
Lid sinds
24 april 2003
Berichten
5
Ik sta op het punt mijn HD te formatteren, hoe zit het met de instellingen van de plugins die ik gebruik onder cubase. Waar worden deze instellingen gesaved?

Ik heb al mijn projects al op CD gezet, is dat genoeg? Of is er nog ergens een obscure folder waar deze instellingen apart per project gesaved worden? (De plugins: sample tank free, kontakt, A1, orange vocoder).

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Floris
 
Presets die je in je plugins hebt opgeslagen zullen wel ergens bij de plugins zelf staan.

En samples voor sampletank staan waarschijnlijk ook bij sampletank zelf ergens.
 
Ik had al gekeken onder de verschillende plugin mappen, maar kon niets vinden waarvan ik dacht dat het de instellingen bevatte. En de samples van sampletank staan inderdaad in de sample tank folder, maar als je de samples bewerkt, wordt dit ook ergens opgeslagen.....neem ik aan. Maar waar....
 
Cubase heeft ook .fxp/.fxb bestanden voor VST plugins te bewaren.
Maar vaak wordt plugin informatie in de cubase .all file zelf opgeslagen.

Sommige DirectX plugins willen ook wel eens iets in de registry opslaan.
Dat is een stuk moeilijker te backuppen.

Wat je kan doen is de Steinberg programma folder inclusief de vstplugins folder zippen en achter de hand houden in geval van calamiteiten.

En soms kopieert de DirectX plugin ook nog wel eens presets of andere data in de 'program files\<naam bedrijf/plugin>' directory.
 
Thanx Fuse.
Op de eerste mededeling die je doet had ik al een beetje gehoopt, laat ik daar dan maar even vanuit gaan. En het is inderdaad wel een goed idee om de hele steinberg folder dan maar te backuppen en dan zien we wel.
 
wat je ook kan doen althans in nuendo is het toch zo, met sx ook messchine zo.
is je plugin map ergens anders installeren voorbeelt c://program files/vstplugins je plugins map moet namelijk niet in je nuendo folder zitten. dus deze map kan zich ook op een andere schijf bevinden. je kan een andere plugin map selecteren.
Ook moet je er rekening mee houden dat sommige plugins files in het system32 folder zetten.
 
Wat ik dus altijd doe is alle files van een song bij elkaar zetten.
Song zelf, settings, sysex files, wave files en de hele rambam.
HD ruimte zat.

Beter te veel bewaren dan te weinig.
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat ik dus altijd doe is alle files van een song bij elkaar zetten.
Song zelf, settings, sysex files, wave files en de hele rambam.
HD ruimte zat.

Beter te veel bewaren dan te weinig.

en zo doe ik het ook! :)
 
Back
Top