Gaat Behringer hier over de schreef en geeft daar iemand iets om?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wat mij vaak stoort in deze discussie dat er, (correct me if I'm wrong!) meer door de "tegenstanders" dan de "voorstanders" (van Behringer), een onuitputtelijke stroom van telkens dezelfde argumenten worden aangehaald, zonder ook maar 1x een poging te doen om zich in het standpunt van de ander te verplaatsen.

Verblind door een vorm van haat is men zo overtuigd van hun eigenlijk gelijk en worden feiten met meningen verward. De "slechte" dingen worden als feiten gepresenteert, terwijl dat slechts een bepaalde zienswijze, met "een" bepaalde moraal is. Wie heeft die moraliteit eigenlijk in pacht? De westerse moraal is totaal anders dan de aziatische, russische of arabische moraal. De wereld is niet zwart/wit en en kent vele nuances.

En vaak wordt door de "tegenstanders" iedereen die het niet volledig met hun mening eens is, gelijk in het kamp van de "voorstanders" geplaatst. Elke nuance mist, ik ben helemaal geen Behringer fanboy die alles wat Uli doet fantastisch vind. En ja bij zo'n voorstel van 15K frons ik mijn wenkbrouwen ook wel enigszins (in mijn ogen was dat gewoon een startpunt in de onderhandelingen btw), maar om Uli dan gelijk voor de Duivel (svp niet te letterlijk nemen) en ik weet niet wat uit te maken gaat mij echt veel te ver.

De voorbeelden zijn al telkenmale aangehaald, als dit om andere producten was gewoon, een stofzuiger of koffieapparaat had niemand er (hier) over geklaagd. De wet moet voorzien in een (overwegend) eerlijke gang van zaken. Is die wet ten alle tijden perfect en eerlijk voor iedereen? Bij lange na niet, maar we hebben het er maar mee te doen. Als je daar een verschil in wil maken, dan moet je maar de barricade opgaan en je op het politieke strijdtoneel gaan begeven.

Je mag hier best melden hoe je persoonlijk over bepaalde zaken denkt, maar ga svp niet voor iedereen bepalen dat hij/zij jouw zienswijze moet delen en als je dat niet doet dan ben je maar een moreel verwerpelijke afvallige.
 
je bedoelt de elektron?!

Helaas niet,.. maar daar kun je dus prima hardcore kicks op maken?!

Moet eerlijk zeggen dat ik de mogelijkheid niet heb gehad ermee te spelen, maar er ook niet echt naar gekeken heb omdat men zegt dat het sommigen het een lastig apparaat vinden...

Makkelijk is anders, maar voor de basis vind ik het een vrij simpel ding. Ik ben geen expert overigens en volgens mij wil je behoorlijk wat processing over een flinke kick, maar dit is bijvoorbeeld met maar 1 kick, niet eens gelayered met een sample en/of andere sound: https://www.youtube.com/watch?v=fv2S4AeUQ2A (edit, sorry, hier hoor je trouwens ook nog een flink distorte kick over de 'ronde diepe', die laatste komt uit de rytm)
 
Wat mij vaak stoort in deze discussie dat er, (correct me if I'm wrong!) meer door de "tegenstanders" dan de "voorstanders" (van Behringer), een onuitputtelijke stroom van telkens dezelfde argumenten worden aangehaald, zonder ook maar 1x een poging te doen om zich in het standpunt van de ander te verplaatsen.

Precies dit, voor mij ook de regen om elke keer als ik een antwoord begin te tiepen, deze maar weer weg haal, omdat de discussie toch geen zin heeft. En volgens mij geldt dat dus voor zowel voor als tegenstanders overigens. Daarnaast heb je ook nog het 'altijd het laatste woord willen hebben' syndroom...

shit, doe ik het toch
 
Tjonge, het wordt veel te groot en te breed allemaal. Topic is 'Gaat Behringer over de schreef en geeft daar iemand iets om?'

Nou, het antwoord is wel duidelijk, sommigen vinden dat Berhinger over de schreef gaat, anderen niet, sommigen geven daar iets om, en anderen niet.

Het maakt niet uit in welk kamp je zit, beide kampen mogen er zijn, zo zit de wereld in elkaar, eens worden met elkaar zal ook niet gebeuren, zo zit de wereld in elkaar.
 
Het maakt niet uit in welk kamp je zit, beide kampen mogen er zijn, zo zit de wereld in elkaar, eens worden met elkaar zal ook niet gebeuren, zo zit de wereld in elkaar.

Daar ben ik het alleen maar mee eens. Mijn reactie is dan ook niet zozeer gericht op deze draad, maar op al die andere draadjes daarvoor.

Fijn dat er nu eindelijk een specifieke draad over dit topic is en niet keer op keer vervuiling van andere draadjes die over hele andere topics (zouden moeten) gaan, dat vind ik zo zwaar vermoeiend. Het mag/kan natuurlijk best een keer voorkomen, maar elke keer begint het wel weer ergens opnieuw en dan begint het circus weer van voren af aan met ellenlange dezelfde discussies.

Enfin, laten we dan maar niet weer verder oude koeien uit de sloot halen. Blijft het bij dit soort specifieke draadjes, die het dus specifiek bij het onderwerp Behringer en hun gang van zaken zelf houden, dan hoor je mij verder er niet meer over klagen (behalve dan misschien stiekum toch tijdens het zelf ook meedoen met de voors en tegens in die draad zelf, haha :P).
 
Als je écht een statement wilt maken zet je hem in de fik en post je het filmpje op de Behringer social media. :D

Als iemand uit het andere kamp z'n door Robin W. gemodde TB-303 in de fik zet, dat zou pas een statement zijn... :D
 
Tjonge, het wordt veel te groot en te breed allemaal. Topic is 'Gaat Behringer over de schreef en geeft daar iemand iets om?'

Nou, het antwoord is wel duidelijk, sommigen vinden dat Berhinger over de schreef gaat, anderen niet, sommigen geven daar iets om, en anderen niet.

Het maakt niet uit in welk kamp je zit, beide kampen mogen er zijn, zo zit de wereld in elkaar, eens worden met elkaar zal ook niet gebeuren, zo zit de wereld in elkaar.

En als we dan al een keer of 50 hebben gehoord over hoe de wereld in elkaar zit dan heeft het geen zin om telkens in herhalingen te vallen als het over Behringer gaat.
Het wordt ondertussen een oude plaat met uitgesleten groeven.
Zoals zovelen in de business heeft ook zijn bedrijf af en toe minder leuke trekjes en dat hebben er vele om in deze wereld overeind te blijven en/of uit te breiden.
Met mij hebben al meerdere het gezegd; het is niet alleen maar fout wat hij doet, daarnaast is hij de enige die ervoor zorgt dat veel van die oude begeerde synths weer te koop zijn voor iedereen.
Of ze nou een perfekte kloon zijn of net even helemaal niet dat kan maar je hebt in ieder geval de keus om het te kopen en ik wacht de dag af dat hij met een Synthi en/of een Polykobol komt.
Laten we het vanaf nu gewoon weer over de synth hebben als Behringer iets uitbrengt, over de voors en tegens van de synth ipv steeds maar weer het over Uli te hebben.
 
Je gaat offtopic hier willem, dit topic gaat niet over de synth zelf.
 
Je gaat offtopic hier willem, dit topic gaat niet over de synth zelf.

Nee dat klopt, maar ik wilde wel aangeven dat we het verhaal van Behringer wel een beetje kennen en dat het er vaak ongenuanceerd aan toe gaat.
Dat probeer ik in m'n betoog duidelijk te maken.
Maar wellicht is het overbodig want ik heb dit soort dingen al vaker gezegd maar tot nu toe heeft het weinig uitgehaald, de realiteit is weerbarstig wat dat betreft.
 
Het gebrek aan nuance heb ik gemist, ik heb meerdere duidelijke argumenten en uiteenzettingen gelezen, voor alles is wat te zeggen. Iedereen moet zelf maar zien welke mening hij of zij er op nahoudt.
 
De ene z'n dood is de andere z'n brood ,of het nu Behringer is die massa's geld verdient of de consument die betaalbaar gear kan kopen,maakt niet uit.
 
Het is eigenlijk absurd, om te zeggen ik koop geen behringer synth, omdat die arme underground ontwikkelaar slechts 15k kreeg voor z'n medewerking.

Wie hier is zo ethisch van: geen vlees te eten, enkel lokale textiel te kopen, de plaatselijke handelaar te steunen, geen unilever producten te kopen, nooit fossiele brandstoffen te gebruiken ...

Je kan dan meteen ook stoppen met naar muziek te luisteren waar ook maar 1 behringer mixer inzit, want dan moet je de absurde ethische redenering doortrekken. De enige reden waarom je behringer kan weren, is omdat ze misschien inferieure producten maken die ook technisch niet goed in elkaar zitten en niet klinken zoals het origineel zoals ze beweren. Dat gaat helaas niet met een CAD tekening. :D

Normaal lees je niet over vertrouwelijke onderhandelingen. Daar ken ik wel iets van, en zo moet je het absoluut niet aanpakken. Die 2 kan je niet los van elkaar zien, ondanks wat hier eerder werd gezegd. Eigen schuld dikke bult, dat is de wereld. Je had makkelijk een goede deal kunnen sluiten en je merk op de kaart kunnen zetten. Of niet, en het zelf produceren zonder te mekkeren, of nog beter het goed juridisch beschermen want het kan wel. Dan kan je erop terugkijken, wat heb ik dat slim aangepakt.

Alsof het bij andere synthproducenten wél altijd 100% netjes verloopt, vergeet het maar.

Zoals gezegd ik ben zeker geen behringer fan, heb er nooit is van gekocht, maar gewoon omdat hun spul brol was, vroeger toch. :okdan:

Zou ik nu iets kopen van behringer, waarom niet, daar konden we vroeger enkel van dromen de classics in het nieuw.
 
Laatst gewijzigd:
Verkopen? Wat een non-gebaar. Als je écht een statement wilt maken zet je hem in de fik en post je het filmpje op de Behringer social media. :D

Of je maakt een angry liedje over Behringer, in de trant van Guns 'n Roses' Get in the Ring ofzo, met aggresieve lyrics over hoe je Uli's kop wilt bewerken met zijn laatste product op een schel boos deuntje van een zo hard bespeelde Behringer dat je tegen het einde het ding zijn laatste adem hoort uitblazen.

Noem het "Behringer Boogie (with a Baseball Bat)" o.i.d.8o)
 
Het is eigenlijk absurd, om te zeggen ik koop geen behringer synth, omdat die arme underground ontwikkelaar slechts 15k kreeg voor z'n medewerking.

Wie hier is zo ethisch van: geen vlees te eten, enkel lokale textiel te kopen, de plaatselijke handelaar te steunen, geen unilever producten te kopen, nooit fossiele brandstoffen te gebruiken ...

Wie bepaald wat ethisch is? Wie bepaald wat goed is of wat slechts is?
Er bestaat geen goed of slecht. Slechts meningen/interpretaties/perspectieven/"vul maar in".
 
Of je maakt een angry liedje over Behringer, in de trant van Guns 'n Roses' Get in the Ring ofzo, met aggresieve lyrics over hoe je Uli's kop wilt bewerken met zijn laatste product op een schel boos deuntje van een zo hard bespeelde Behringer dat je tegen het einde het ding zijn laatste adem hoort uitblazen.

Noem het "Behringer Boogie (with a Baseball Bat)" o.i.d.8o)

Haha, dat zou nog best eens een internet hit kunnen worden :D
 
Zo te lezen heeft niemand hier talent voor het echte gore zakenleven waar iedereen z'n/d'r uiterste best doet elkaar zo hard mogelijk te naaien opdat er maximaal verdiend wordt iedereen zo goedkoop mogelijke meuk aan te smeren met optimale economische levensduur.
 
Wie bepaald wat ethisch is? Wie bepaald wat goed is of wat slechts is?
Er bestaat geen goed of slecht. Slechts meningen/interpretaties/perspectieven/"vul maar in".

Als filosoof kan ik op dat vlak geen waarheid, wel wat duidelijkheid verschaffen.

"ethiek": wordt bestudeerd in de meta-ethiek
"goed en slecht": worden bestudeerd in de ethiek
"bestaan": wordt bestudeerd in de metafysica
"meningen": voer voor sociologen

Deze heb ik laatst neergepend en op de gang hangen (ja, voor mijn kinderen, zielig hè :duivels: ):


20200205_153108.jpg
 
Zo te lezen heeft niemand hier talent voor het echte gore zakenleven waar iedereen z'n/d'r uiterste best doet elkaar zo hard mogelijk te naaien opdat er maximaal verdiend wordt iedereen zo goedkoop mogelijke meuk aan te smeren met optimale economische levensduur.

Nou ja, zo dramatisch is het natuurlijk allemaal nu ook weer niet. Ik denk niet dat er iemand dankzij Uli naar de voedselbank moet. Wat dat betreft zijn er een hoop mensen, instanties en bedrijven waar je je veel bozer over zou kunnen/moeten maken.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top