dbx vs focusrite

alesis hoor ik zaterdag ook...
het goedkoopste model van behringer heb ik al gehoord en bevalt me niet...
RNC heb ik nog niet gehoord...

Ik twijfel vooral tussen dbx en focusrite na veel reviews gelezen te hebben enzo...


Wat is trouwens een goede winkel die veel compressors kan demonstreren?
 
Origineel geplaatst door dj_jochen
alesis hoor ik zaterdag ook...
het goedkoopste model van behringer heb ik al gehoord en bevalt me niet...
RNC heb ik nog niet gehoord...

Ik twijfel vooral tussen dbx en focusrite na veel reviews gelezen te hebben enzo...


Wat is trouwens een goede winkel die veel compressors kan demonstreren?

Waarom twijfel je tussen die twee .. ? Omdat je je laat beinvloeden door hetgeen geschrevene

Maar je budget is zeer bepalend. Ze zijn allebei goed, ze zijn ook allebei verschillend. Ik heb ze allebei gehad
(in de prijsklasse waarin jij denkt) en vond er niet zo heel veel aan eigenlijk. Maar daar heb je ook niets aan .. :)

Ik zou zeggen, koop ze allebei, maar wel tweede hands... 2 is beter dan 1
 
ik laat me idd wat beïnvloeden door het geschreven... ik ben gewoon het meest benieuwd naar die 2

Ik heb gewoon niet de kans hier om ze allemaal te kunnen horen ;{

Mijn budget, tja, ik wil niet over de 600€ gaan... 2dehands materiaal mag ook ja
 
Origineel geplaatst door dj_jochen
ik laat me idd wat beïnvloeden door het geschreven... ik ben gewoon het meest benieuwd naar die 2

Ik heb gewoon niet de kans hier om ze allemaal te kunnen horen ;{

Mijn budget, tja, ik wil niet over de 600€ gaan... 2dehands materiaal mag ook ja

Het grappige is, dat jij je net zo laat leiden door gelezen info als ik destijds..
Niet dat die compressors niet goed zijn, maar er is meer onder de zon.

Op dit forum vind je niet meer dan wat er hier geschreven is, terwijl er echt veel meer is.
Durf te zoeken en durf te experimenteren, als je een compounder koopt of een dbx 166xl ofzo,
heb je alleen maar een 13 in een dozijn doos..

Ik weet dat oude behringers leuke comps kunnen wezen, maar ik weet ff niet welk type, maar da's de kunst dus,
om dat te ontdekken. Er is meer .. veel meer dan wat de winkels nu verkopen. Da's alleen voorraad. snap je?

Maar ga vooral wel luisteren, daar leer je zeker van!
 
Volgens mij wil je geen RNC, die pompt niet echt....heel wat anders dan een Compounder....

De RNC heb ik helaas weg gedaan omdat ik zo graag die compounder wou! De RNC kan je wel over je beats gooien
(maar niet in supernice) en klinkt zeker wel o.k. maar die compounder met z'n HUGE knop en bass expand is wel andere koek voor beats en basslines.....

Wat nog vetter is dan een compounder is een Focusrite Green heb ik horen vertellen dus test die dan ook maar meteen!
 
de compounder spreekt me aan omwille van die bass enhancer... Ik heb een mail gestuurd naar keymusic hier in belgië en kreeg de reply dat zij de compounder aanraden voor 'vette grooves'
Ik ga zaterdag eens naar daar, maar ze hebben slechts een beperkt aantal demomodellen:
-alesis clx 440
-compounder
-phonic Tube Optimizer T8200
-TL-audio serie

Weet er misschien iemand of er in de musicstore in keulen compressors getest kunnen worden?

al bedankt voor de tips jongens! ;)
 
Origineel geplaatst door MadR
gewoon een dbx 160a .. en niks anders
als te weinig geld hebt dan een compounder
niet slecht maar zelf zou ik een dbx pakken ... vooral omdat ie op veel gewoon errrrg goed klinkt
en er is een zeer groot verschil tussen pompen en zuigen .. een behringer pompt en zuigt toch redelijk anders dan mijn dbx en fmr's

Compounder goedkoop? Composer goedkoop! toch?!
 
het zal de compounder worden...
Waar vind ik hem nieuw eigenlijk het goedkoopst? (voor in het geval ik geen 2dehandse vind)
 
geen verkeerde keus Jochen, ik ben er ook erg blij mee!

op het forum kom je ze nog wel eens tegen maar 2e hands is volgend mij nog wel stuk voordeliger hoor!
325-350 is een goeie deal...


p.s. Als ik wat zie zal ik het je melden....zo ben ik ook!
 
Back
Top