Nobody Like You - Vocal Acid

Presethead

Stamgast
Lid sinds
29 Maart 2006
Berichten
104
Vandaag een nieuwe track in elkaar gedraaid.



Ik begon met 2 acid lijntjes uit de MC-202 en de nieuwe Behringer TD-3. Ik heb altijd veel moeite met programmeren van de 202, dus ik heb een baslijntje van maar 3 noten ingespeeld, dat was goed te doen. Daarna op de TD-3 net zo lang op 'random' gedrukt tot ik een acid lijntje kreeg dat goed bij die van de 202 paste.

Daarna een metronoom aangezet en met de TD-3 op mute een tweaksessie van 6 minuten gedaan met de schuifjes op de MC-202 en opgenomen. Daarna heb ik hetzelfde gedaan met de draaiknopjes van de TD-3, ook opgenomen naar audio. Nu had ik 6 minuten aan bobbelende acidlijntjes uit de 202 en TD-3

Vervolgens een kickdrum en hihat toegevoegd en de drums uitgevuld met een rimshot en wat percussie. Daarna een warme pad sound en een bass synth gezocht op Nexus en vervolgens er een track van gemaakt met een opbouw, een kop en een staart, breakdown in het midden, etc.

Toen ik dat had staan vond ik dat nog iets miste en ben ik op Splice gaan zoeken naar wat bijpassende vocals. Het mooie van Splice is dat je kunt zoeken op toonsoort en je dus meteen resultaten krijgt die goed zouden moeten klinken bij wat je aan het maken bent. Al vrij snel stuitte ik op de vocals die nu in de track zitten. Op het tempo na pasten die eigenlijk perfect. Beetje getweakt met het tempo en een paar knipjes hier en daar en toen leek het alsof de track voor de vocals gemaakt was. Terwijl dat dus eigenlijk andersom is.

Ik heb mijn liefde voor de acid sound wel echt hervonden met de recente aanschaf van een TB-3 en de TD-3. Beide kostten maar €150 en dat haal ik er wel dubbel en dwars uit aan tweak-plezier.
 
Back
Top