Het is een heel interessant prototype maar ik denk dat dat uiteindelijk de Trinity is geworden, niet de Triton.
Als de software er nog is. De Oasys PCI heeft een ris DSPs er op, dus de performance wordt bereikt door DSP-specifieke code te draaien. Als dat allemaal in assembly geschreven is voor maximale performance kun je er een harde dobber aan hebben, zelfs met een decompiler.
Voordat versiebeheer een ding was waren bedrijven soms schokken slordig met de sourcecode. Zou niet de eerste keer zijn als er iemand printouts mee naar huis heeft genomen of een backup had gemaakt voor wat experimenteren dat dan uiteindelijk nog de enige bron van de code was en de floppies/CD-roms rot zijn geworden.
Ja en nee.
https://dolphin-emu.org/blog/2014/03...sing-problems/ doet uit de doeken wat voor verschil het kan maken of je floating point of integer math gebruikt. Al dat soort afrondingsfouten hebben uiteindelijk iets van invloed op het geluid; de vraag is alleen hoe merkbaar het is.
De processors zijn nu zodanig performant dat draaien op DSP eigenlijk niet gruwelijk verschillend is van "koop een extra computer en zet 'm er naast". Verder is er natuurlijk het hardware-dongle verhaal en de reeds gespendeerde R&D-kosten om het te bouwen voor het oude platform.
Wat emulaties op de PC betreft: het kan gewoon zijn dat men dacht "ha, nu hoeven we niet meer zuinig te zijn, dus laten we wat verbeteringen aanbrengen!".
Ik denk dat zelfs een Kronos LE zodanig duur is vanwege de verpakking dat het niet de moeite waard is om een LE versie te bouwen.
Bij de Triton ging dat nog wel; gebruik de helft aan chips, snoei in het geheugen, gebruik 2 ipv 4 DSPs voor de effecten of zo. Dan kun je afslanken met hergebruik. De Kronos draait op een Intel-platform, als je daar in snoeit moet je nog steeds budgetteren voor het touchscreen en alle andere hardware.