flyweight - Your Blood

Wat prachtig dit. Bluesy soulrock, zoiets :-) ik vind je zang erg goed. Het zijn technische dingen die de track nog beter kunnen laten klinken, zoals compressie op de zang, die mag meer naar voren. Het 'on-gequantizede' vind ik juist de charme van de track.
 
Bedankt allemaal voor het luisteren.

Persoonlijk zou ik wel de sloppy-ness eruit willen halen, die vind ik net iets té. Overigens niet door te quantizen maar door strakker te spelen.

Vond dit best moelijk die swing spelen. Denkt dat ik meer moet oefenen om diezelde beat met iets minder swing te spelen.

CosmicDreamer
:okdan: ja dat hoor ik vaker, ook met andere muziek dat er grunge in zit.

egres opgenomen met een akg C4000 die wellicht wat dof klinkt.
 
Dit nummer heeft een aparte sfeer. Ik vind de combinatie van elektronische instrumenten en je akoestische drumstel een heel leuk effect geven.
 
Ik vind het echt een mooi nummer. Kritiekpuntje is dat inderdaad niet alle instrumenten even strak ingespeeld zijn... Want hoewel dit tegelijkertijd een enorme charme aan het liedje geeft, zou een beter ingespeelde versie het nog net iets overtuigender maken. Tweede puntje is dat het een en ander harmonisch soms niet helemaal lekker loopt. Met name de gitaar en de synths zitten elkaar een beetje in de weg soms (eigenlijk vooral vanaf 2:06). Neemt niet weg dat ik dit vooralsnog een van de mooiere inzendingen vind. Ook door de vocals trouwens... Fijne drums ook!
 
zo! dit is goed! muzikaal en zang, en eigenlik zijn ze éen, de zang glijdt zeer mooi mee met/en door de muziek. enigszins idiosynkratisch mix, die goed werkt.
de zang mag best soms opgenomen worden in de muziek, zeker dit type zang. al met al, ik herhaal: wow wat goed!

nu ook even de reaktie bekeken: er wordt de term 'haperingen' genoemd, ik weet niet of we op hetzelfde doelen, maar dat versterkt voor louter het nummer, dus alles goed!
 
Wow thanks vink voor je mooie feedback.
moes idiosynkratisch ff googlen maar weet nog steeds niet wat dat betekent. "von unüberwindlicher Abneigung erfüllt und entsprechend auf jemanden, etwas reagierend" of "überempfindlich gegen bestimmte Stoffe und Reize"

?

Wat betekent dat precies?
 
Wow thanks vink voor je mooie feedback.
moes idiosynkratisch ff googlen maar weet nog steeds niet wat dat betekent. "von unüberwindlicher Abneigung erfüllt und entsprechend auf jemanden, etwas reagierend" of "überempfindlich gegen bestimmte Stoffe und Reize"

?

Wat betekent dat precies?

ik schrijf idiosynkratisch tevens idiosynkratisch (met een k dus...). ideosyncratisch: eigenzinnig. van het grieks idios (eigen aan) + sun (samen) + krasis (menging). idios, daaruit is idioot voortgekomen, idios betekent ook eigen en bijzonder, eigenlik. er zitten meerdere lijnen in. ik vind het zelf een mooie term, vanwege idioot... en idioom is er ook aan verwant.
het is een term die ik al lang ken, en niet erg vaak gebruik, wel regelmatig. had niet door dat het zo van een idioot kwam, ik dus... is dus een positieve term, niet pejoratief... nee! niet afkeurend bedoeld dus....

ik kwam de betekenis die jij tegenkwam louter ook tegen in de grote van dale, die betekenis kende ik niet, of ben ik vergeten, vanwege dat ik het woord al heel lang louter zoals ik hierboven schrijf, gebruik. het is een term dat in mijn toenmalig vakgebied absoluut geen vreemde term was, in andere vakgebieden ook niet. en in mijn huidge "vakgebied" ook niet. nou ja, wat een gebrabbel, van een idioot...

de betekenis die jij aanhaalt, staat inderdaad als 1e betekenis in de grote van dale, maar is natuurlik wel verwant met de 2e betekenis van dit woord.
 
Doet me denken aan van alles en nog wat maar kan er niet op komen haha..
Lekker losjes gespeeld en gezongen dat mag ik wel, wordt er helemaal niet depri van,
maar dat heb ik ook maar zelden. Behalve van kerkorgelmuziek dan :bekdicht:
 
Ach wat mooi dit... Doet me ergens denken aan Keith Caputo. In your face. Zang vind ik perfect bij de muziek passen. Ook het zoeken naar de juiste toon hoor daar bij en het slepende en sloppy zingen. De tekst beoordeel ik niet want daar luister ik eigenlijk nooit naar. Het gaat mij om het totale beeld. Prachtige gitaren en een zieke synth.

Ik heb stiekem al een aantal tracks beluisterd, maar dit is voor mij tot nu toe veruit de beste inzending.
 
Wow mijn dag is weer helemaal goed. Wat een compliment zeg :)
Snel maar Keith Caputo. In your face opzoeken. Of is "In your face" niet de tracknaam ?
 
Haha, nee inderdaad. Het was een beschrijving van de uitwerking die je track had op mijn mentale gesteldheid :).

Ah...wow das toch wel mooi dat het gevoel enigsinds overkomt.

Heb ff Keith Caputo geluisterd en word er still van. Wat een mooie muziek, wat een expressie. Daar houd ik van.

thnx
 
Ik zie dit ook beetje als demo. Ik weet niet veel over opname technieken. Vak apart. Daar zal ik niks over zeggen. Ik denk wel dat aantal partijen met een paar extra opname takes en wat comping stuk beter zou zijn. Dat zeggende vind ik het wel potentie hebben en heeft het een sterke compositie.
 
Dat intro is wel echt heel gaaf ja. Rest van de track is ook lekker, goede balans tussen synths, instrumentatie en zang zou ik zeggen.
 
Hey bedankt voor het luisteren.
grappig dat je grunge - soul noemt want dat xijn de twee stijlen waar ik erg veel naar luisterde.
mijn akkoestiesche liedjes zijn ook best grunge. Cheers
 
Back
Top