sKeLeTvM - Sherazade

Het begin stuk vind ik mooi. Als de zang erin komt wordt het minder mijn ding (met name na de derde minuut). Het refrein vind ik dan wel weer wat mooier. Maar ja, mijn mening is verder niet zo belangrijk :W Het is verder wel goed gemaakt voor zover ik de kennis heb om dat te beoordelen.
 
Het begin stuk vind ik mooi. Als de zang erin komt wordt het minder mijn ding (met name na de derde minuut). Het refrein vind ik dan wel weer wat mooier. Maar ja, mijn mening is verder niet zo belangrijk :W Het is verder wel goed gemaakt voor zover ik de kennis heb om dat te beoordelen.

Dit vind ik een mooie. Dank u. Tenminste nog iemand die het refrein ok vind en de zang minder:okdan:.

Klinkt weer lekker man! Origineel zo'n track met een etnisch randje :kimono:

Thanks ! :):) (Arabische zang met Indische percussie. Gender gelijkheid in muziek dan ):dubbel:
 
Intussen alle inzendingen beluisterd en de nodige stemmen uitgebracht. Ik had me voorgenomen om dit jaar geen commentaar te geven op de inzendingen.
Maar voor deze inzending wil ik graag een uitzondering maken.

Alleen al de intro is gewoon machtig mooi. Ik zie zó beelden uit Cosmos (Carl Sagan) voor mij opduiken. Heel meeslepend en uitstekende dramatiek. Mooi 'klassiek' stukje synthesizermuziek.

Daarna Arabische zang in combinatie met een catchy trancesausje. Eclectisch dus. Toen ik eerst jouw beschrijving las vond ik het maar een rare combinatie. Maar na het beluisteren vind ik het een gedurfde maar erg geslaagde combinatie. Ook melodisch heel sterk.

Het einde is ook goed. Lekker mysterieus, alsof je wou zeggen 'Weet je wel wat je zojuist hebt gehoord?' Jazeker ... een ferm nummer.

Dit jaar zijn er weer heel wat mooie inzendingen maar deze is toch echt mijn favoriet.
Volgens mij weet jij musicologisch heel goed waar je mee bezig bent. Al jouw tracks weten mij steeds te beroeren en deze inzending is daar opnieuw een uitstekend voorbeeld van.

And the twelve points go to ...

Kortom, voor mij, verrassend mooi.
 
Volgens mij weet jij musicologisch heel goed waar je mee bezig bent. Al jouw tracks weten mij steeds te beroeren en deze inzending is daar opnieuw een uitstekend voorbeeld van.
Kortom, voor mij, verrassend mooi.

Beste Hover, Bedankt ! Zonder te overdreven te willen klinken zeg ik straight from my heart : Naast de vele mooie reacties is jouw waardering mogeljk een van de mooiste commentaren die ik ooit op heb gekregen. Smaak is iets gek...Nooit ben ik uit op al te positieve comment, noch echt op zoek naar bevestiging. Des te liever heb ik wanneer mensen gefundeerd (zoals velen met hun comments op deze track) positieve of negatieve opmerkingen maken, want dat geeft je een goed beeld en idee waar je de mist in gaat.
Op zich weet ik misschien nog wel waar ik mee bezig ben, maar dat is helaas ook mijn grootste beperking. Ik hou het vooral veilig en 'academisch'
Ik sta soms te kijken wat anderen brouwen met wellicht minder 'ervaring'...
Nogmaals merci. Much appreciated !
 
Laatst gewijzigd:
Ja,intro is prachtig,geeft dat een eigen leven in een nieuw nummer en ik geef mijn stem volgend jaar.
 
Ja,intro is prachtig,geeft dat een eigen leven in een nieuw nummer en ik geef mijn stem volgend jaar.

Merci. Maar... [h=2]Je hebt nog 2 dagen om je stem te laten gelden in de Synthforum Contest 2018, ook als je zelf niet meedoet. Lees de instructies even goed door. :dubbel::dubbel::dubbel:[/h]
 
Dit is het nummer waar ik het meeste moeite mee heb. Het had namelijk mijn persoonlijke nummer 1 kunnen worden, maar het contrast met het deel vanaf 3:04 tot 3:40 is te groot voor me. Ik neem je even mee door mijn ervaringswereld:

Intro: heel mooi, mijn aandacht heb je
2:06 Goede overgang
2:11 Oorstrelende combi van synths en Arabische zang. Wow.
2:20 Lekker pakkend ritme
2:35 O man, dit is echt waanzinnig mooi
2:56 lekkere percussie
3:04 huh
3:14 jammer,... getuigt wel van muzikaliteit
3:22 niet nog een keer
3:30 dit gaat te lang door en irriteert me
3:40 Oh, prachtig. Moet gewoon bijna huilen.... Zo mooi

En juist omdat ik de rest zo mooi vind, vind ik dit dubbel zo erg. Ik wil een nieuwe versie,... maar je vraagt een kunstenaar niet om een ander kleurtje.

Ik kan eigenlijk niet eens eerlijk beoordelen of ik dat deel wel mooi had gevonden als de rest niet zo ontzettend veel mooier was geweest, of, als dat deel nog net wat meer synth gevoel had behouden, of zo.

Om een slechte vergelijking te maken, Zoutelande van Blöf vind ik best een mooi nummer, maar sinds ik de versie met Vlaamse zangeres ken (en het Duitse origineel), kan ik de 'karige versie' niet meer horen.

Ow ja, ik had de volgende score in mijn lijstje staan: 8 ++ ++ (Plusjes zijn extra aanduidingen voor mezelf voor synth geluidjes, afwisseling, dynamiek e.d.).
 
Hey Michel, Dank Dank. Much appreciated ! Tja, ik zei het, is een beetje eclectisch werk. Toen ik er aan begon had ik ook geen idee waar ik ging eindigen. Het kon dus na de intro nog alle kanten op. Ik heb ook gehuild. Van frustratie dan. (nou nee, da's wat te dramatisch uitgedrukt...) :-)
 
Back
Top